Фізика, частина 1

Спеціальність: Теплоенергетика
Код дисципліни: 6.144.00.O.007
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Загальної фізики
Лектор: Каркульовська М.С., Лобойко В.І.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: 1. створити майбутньому спеціалістові надійний фундамент на якому ґрунтується його наступна спеціальна підготовка; 2. дати йому можливість орієнтуватися в основних фізичних ідеях, модельних підходах, та фізично грамотно ix використовувати; 3. допомогти орієнтуватися в потоці науково-технічної інформації. 4. сформувати цілісний науковий світогляд в галузі фізики.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність (ІК): ІК 1. Здатність розв’язувати складні загальні, спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері теплоенергетики a6o у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів електричної інженерії i характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Загальні Компетентності (ЗК): ЗК 3. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК 7. Здатність працювати в команді. ЗК 9. Здатність приймати обґрунтовані рішення. Спеціальні (фахові) Компетентності (ФК): ФК 1. Здатність застосовувати відповідні кількісні математичні методи, методи природничих та технічних наук і комп'ютерне програмне забезпечення для вирішення інженерних завдань в теплоенергетичній галузі.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання (для дисциплін, які передбачені для однієї освітньої програми, a6o освітніх програм однієї спеціальності): ПР 1. Знати і розуміти математику, фізику, хімію на рівні, необхідному для досягнення результатів освітньої програми. ПР 5. Обирати і застосовувати придатні типові аналітичні, розрахункові та експериментальні методи; правильно інтерпретувати результати таких досліджень. ПР 11. Мати лабораторні / технічні навички, планувати і виконувати експериментальні дослідження в теплоенергетиці за допомогою сучасних методик і обладнання, оцінювати точність і надійність результатів, робити обґрунтовані висновки
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Лінійна та векторна алгебра, Математичний аналіз, Матеріалознавство, Технічна термодинаміка
Короткий зміст навчальної програми: Kypc фізика ч. 1, складається з 22 лекцій, з 15 практичних i 7 лабораторних занять. Лекційний курс охоплює всі розділи загальної фізики, в яких викладені фізичні основи механіки, молекулярної фізики i термодинаміки, електростатики, постійного струму, електромагнетизму. Лабораторні роботи виконуються в механіко- молекулярній лабораторії та електричній.
Опис: Кінематика та динаміка поступального pyxy твердого тіла Кінематика та динаміка обертального pyxy твердого тіла Механічні коливання та хвилі Молекулярно-кінетична теорія ідеальних газів. Основи термодинаміки. Реальні гази. Електричне поле у вакуумі Діелектрики i провідники в електричному полі Постійний електричний струм Магнітне поле у вакуумі Магнітні властивості речовини. Електромагнітна індукція. Основи тeopiї Максвелла.
Методи та критерії оцінювання: У процесі поточного контролю результатів навчання студентів використовуються такі методи: Студенти після 11 лекції пишуть тестову роботу для перевірки самостійної роботи студентів, а в кінці семестру захищають розрахунково — графічну роботу. Під час семестру студенти розв’язують задачі та проходять тестування у ВНС, а також захищають звіти лабораторних робіт. В кінці семестру студенти складають екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: “10” - повна і вичерпна відповідь “9” - в основному повна і вичерпна відповідь, однак трапляється окремі незначні неточності “8” - в основному відповідь повна, однак трапляється незначні неточності “7” - відповідь дається у правильному напрямі, але не повністю завершена, зроблено близько 75% її розв’язку “6” - відповідь дається у правильному напрямі з ґрунтовним поясненням та ілюстративним матеріалом, але не повністю завершена, зроблено більше 50% її розв’язку “5” - відповідь не завершена, зроблено більше 50% її розв’язку в правильному напрямку, проте без пояснення ходу розв’язку “4” - відповідь не завершена, зроблено близько 50% її розв’язку в правильному напрямку, проте без пояснення ходу розв’язку “З” - відповідь не завершена, зроблено близько 25% її розв’язку в правильному напрямку, проте без пояснення ходу розв’язку “2” - дається правильна кінцева формула задачі чи зроблено математичний запис фізичного закону, але без пояснення чи виводу “1” - відповідь неправильна, але зроблена спроба (розпочато) її вирішення в правильному напрямку “0” - відповідь відсутня, або дається зовсім не по темі питання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: • І.Р. Зачек, I.Є. Лопатинський, Ф.М. Гончар, І.Є. Мороз. Фізика i енергетика. - Львів, Ліга-прес,- 2015 — 367c. • I.Є.Лопатинський, I.Р. Зачек, Г.А. Ільчук, Б.М. Романишин. Фізика, Львів, Афіша, 2005 — 394 с. • Збірник задач з фізики . За редакцією Лопатинського І.Є. Львів, Вид. НУ „ЛП", - 2010
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).