Фізика, частина 1

Спеціальність: Теплоенергетика
Код дисципліни: 6.144.00.O.007
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Загальної фізики
Лектор: Каркульовська М.С., Лобойко В.І.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: 1. створити майбутньому спеціалістові надійний фундамент на якому ґрунтується його наступна спеціальна підготовка; 2. дати йому можливість орієнтуватися в основних фізичних ідеях, модельних підходах, та фізично грамотно ix використовувати; 3. допомогти орієнтуватися в потоці науково-технічної інформації. 4. сформувати цілісний науковий світогляд в галузі фізики.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність (ІК): ІК 1. Здатність розв’язувати складні загальні, спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері теплоенергетики a6o у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів електричної інженерії i характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Загальні Компетентності (ЗК): ЗК 3. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК 7. Здатність працювати в команді. ЗК 9. Здатність приймати обґрунтовані рішення. Спеціальні (фахові) Компетентності (ФК): ФК 1. Здатність застосовувати відповідні кількісні математичні методи, методи природничих та технічних наук і комп'ютерне програмне забезпечення для вирішення інженерних завдань в теплоенергетичній галузі.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання (для дисциплін, які передбачені для однієї освітньої програми, a6o освітніх програм однієї спеціальності): ПР 1. Знати і розуміти математику, фізику, хімію на рівні, необхідному для досягнення результатів освітньої програми. ПР 5. Обирати і застосовувати придатні типові аналітичні, розрахункові та експериментальні методи; правильно інтерпретувати результати таких досліджень. ПР 11. Мати лабораторні / технічні навички, планувати і виконувати експериментальні дослідження в теплоенергетиці за допомогою сучасних методик і обладнання, оцінювати точність і надійність результатів, робити обґрунтовані висновки
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Лінійна та векторна алгебра, Математичний аналіз, Матеріалознавство, Технічна термодинаміка
Короткий зміст навчальної програми: Kypc фізика ч. 1, складається з 22 лекцій, з 15 практичних i 7 лабораторних занять. Лекційний курс охоплює всі розділи загальної фізики, в яких викладені фізичні основи механіки, молекулярної фізики i термодинаміки, електростатики, постійного струму, електромагнетизму. Лабораторні роботи виконуються в механіко- молекулярній лабораторії та електричній.
Опис: Кінематика та динаміка поступального pyxy твердого тіла Кінематика та динаміка обертального pyxy твердого тіла Механічні коливання та хвилі Молекулярно-кінетична теорія ідеальних газів. Основи термодинаміки. Реальні гази. Електричне поле у вакуумі Діелектрики i провідники в електричному полі Постійний електричний струм Магнітне поле у вакуумі Магнітні властивості речовини. Електромагнітна індукція. Основи тeopiї Максвелла.
Методи та критерії оцінювання: У процесі поточного контролю результатів навчання студентів використовуються такі методи: Студенти після 11 лекції пишуть тестову роботу для перевірки самостійної роботи студентів, а в кінці семестру захищають розрахунково — графічну роботу. Під час семестру студенти розв’язують задачі та проходять тестування у ВНС, а також захищають звіти лабораторних робіт. В кінці семестру студенти складають екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: “10” - повна і вичерпна відповідь “9” - в основному повна і вичерпна відповідь, однак трапляється окремі незначні неточності “8” - в основному відповідь повна, однак трапляється незначні неточності “7” - відповідь дається у правильному напрямі, але не повністю завершена, зроблено близько 75% її розв’язку “6” - відповідь дається у правильному напрямі з ґрунтовним поясненням та ілюстративним матеріалом, але не повністю завершена, зроблено більше 50% її розв’язку “5” - відповідь не завершена, зроблено більше 50% її розв’язку в правильному напрямку, проте без пояснення ходу розв’язку “4” - відповідь не завершена, зроблено близько 50% її розв’язку в правильному напрямку, проте без пояснення ходу розв’язку “З” - відповідь не завершена, зроблено близько 25% її розв’язку в правильному напрямку, проте без пояснення ходу розв’язку “2” - дається правильна кінцева формула задачі чи зроблено математичний запис фізичного закону, але без пояснення чи виводу “1” - відповідь неправильна, але зроблена спроба (розпочато) її вирішення в правильному напрямку “0” - відповідь відсутня, або дається зовсім не по темі питання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: • І.Р. Зачек, I.Є. Лопатинський, Ф.М. Гончар, І.Є. Мороз. Фізика i енергетика. - Львів, Ліга-прес,- 2015 — 367c. • I.Є.Лопатинський, I.Р. Зачек, Г.А. Ільчук, Б.М. Романишин. Фізика, Львів, Афіша, 2005 — 394 с. • Збірник задач з фізики . За редакцією Лопатинського І.Є. Львів, Вид. НУ „ЛП", - 2010
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).