Загальна електротехніка
Спеціальність: Теплоенергетика
Код дисципліни: 6.144.00.O.010
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теоретична та загальна електротехніка
Лектор: професор, д.т.н. Маляр Василь Сафронович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Інтегральна компетентність (ІК)
ІК: Здатність розв’язувати складні загальні, спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері теплоенергетики або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів електричної інженерії і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Загальні компетентності:
ЗК 3. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК 9. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
Результати навчання: ПР 2. Знати і розуміти інженерні науки, що лежать в основі спеціальності «Теплоенергетика» відповідної спеціалізації, на рівні, необхідному для досягнення інших результатів освітньої програми, в тому числі певна обізнаність в останніх досягненнях науки і техніки у сфері теплоенергетики.
ПР 3. Розуміння міждисциплінарного контексту спеціальності «Теплоенергетика».
ПР 11. Мати лабораторні / технічні навички, планувати і виконувати експериментальні дослідження в теплоенергетиці за допомогою сучасних методик і обладнання, оцінювати точність і надійність результатів, робити обґрунтовані висновки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Вища математика
• Фізика
Короткий зміст навчальної програми: В навчальній дисципліні викладено основні закони, які лежать в основі роботи електротехнічного обладнання, що використовується в сфері виробництва й розподілу електричної і теплової енергії. Розглядаються фундаментальні поняття теорії й основні закони та методи аналізу електричних кіл, особливості їх застосування до аналізу роботи електротехнічного обладнання, принцип дії, конструкцію, робочі характеристики і функціональні можливості основних електромеханічних перетворювачів, які складають основу технологічного устаткування й енергетичного обладнання.
Опис: Тема 1 Вступ. Основні поняття та визначення.
Тема 2 Методи аналізу електричних кіл постійного струму.
Тема 3 Однофазні електричні кола синусоїдного струму.
Тема 4. : Трифазні електричні кола.
Тема 5. Електричні кола несинусоїдного струму.
Тема 6. Магнітні матеріали та їх властивості.
Тема 7 Трансформатори: призначення, будова, принцип дії.
Тема 8. Асинхронні електричні машини.
Тема 9. Синхронні електричні машини.
Тема 10. Будова та принцип дії машини постійного струму.
Методи та критерії оцінювання: Усне опитування, виконання тестових практичних завдань, звіти з лабораторних робіт, екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання:
• письмові звіти з лабораторних робіт, розрахунково-графічна робота, колоквіум (30%)
• підсумковий контроль (контрольний захід - іспит): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Маляр В.С. Теоретичні основи електротехніки. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. 418 с
2. Маляр В.С. Теоретичні основи електротехніки. Електричні кола. Навч. посібник – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 312 с.
3. Шегедин О.І., Маляр В.С. Теоретичні основи електротехніки. Частина 1: Навч. посібник – Львів: Магнолія Плюс, 2007. – 172 с.
4. Коруд В.І., Гамола О.Є., Малинівський С.М. Електротехніка. – Львів: Магнолія плюс. – 3тє вид., перероб. і доп. – 2005.– 448с.
5. Яцун М.А. Електричні машини: Навч. посібник. – Львів: Національного. ун-ту "Львівська політехніка". – 2011. – 464 с.
6. Практикум з електротехніки / Гамола О.Є., Коруд В.І., Мадай В.С., Мусихіна Н.П. – Львів: НУ “Львівська політехніка”, 2008. – 212 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу здобувачів освіти з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).