Зовнішня політика зарубіжних країн (країни Північної та Латинської Америки, Африки, Океанії) (курсова робота)

Спеціальність: Міжнародні відносини
Код дисципліни: 6.291.01.E.097
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Політологія та міжнародні відносини
Лектор: Доцент, кандидат політичних наук, доцент / Ю. Я. Тишкун
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в сфері міжнародних відносин, суспільних комунікації та регіональних студій, зовнішньополітичної діяльності держав, міжнародних взаємодій між державами, міжнародними організаціями та недержавними акторами, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов та передбачає застосування теорій суспільних наук та спеціальних наукових методів дослідження проблем міжнародних відносин. Загальні компетентності: • ЗК6 - Здатність генерувати нові ідеї (креативність) (ЗК6). • ЗК7 - Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях (ЗК7). • ЗК8 - Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу (ЗК8). • ЗК9 - Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології (ЗК9). • ЗК11 - Здатність спілкуватися іноземною мовою (ЗК11). • ЗК15 - Здатність працювати як автономно, так і у команді (ЗК15). Крім того: • ЗК3 -Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. • ЗК4 -Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. • ЗК1 -Здатність реалізовувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина України. Фахові компетентності: o ФК1 - Здатність виокремлювати ознаки та тенденції розвитку, розуміти природу, динаміку, принципи організації міжнародних відносин, суспільних комунікацій та/або регіональних студій o ФК2 - Здатність аналізувати міжнародні процеси у різних контекстах, зокрема політичному, безпековому, правовому, економічному, суспільному, культурному та інформаційному. o ФК3 - Здатність оцінювати стан та напрями досліджень міжнародних відносин та світової політики у політичній, економічній, юридичній науках, у міждисциплінарних дослідженнях. o ФК4 - Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі і практичні проблеми у сфері міжнародних відносин, зовнішньої політики держав, суспільних комунікацій, регіональних досліджень. o ФК5 - Здатність аналізувати вплив світової економіки, міжнародного права та внутрішньої політики на структуру й динаміку міжнародних відносин та зовнішньої політики держав. o ФК7 - Здатність аналізувати міжнародні інтеграційні процеси у світі та на Європейському континенті, та місце в них України. o ФК8 - Усвідомлення національних інтересів України на міжнародній арені. o ФК9 - Здатність застосовувати знання характеристик розвитку країн та регіонів, особливостей та закономірностей глобальних процесів та місця в них окремих держав для розв’язання складних спеціалізованих задач і проблем. o ФК13 - Здатність аналізувати діяльність міжнародних недержавних акторів та транснаціональні відносини. o ФК15 - Здатність аналізувати особливості, тенденції розвитку, форми, методи та інструменти державного регулювання регіональної та транскордонної співпраці. o ФКС 1.1.- здатність використовувати на практиці теоретичні положення для аналізу конкретних сфер міжнародних відносин та тенденцій їх розвитку; o ФКС 1.2 - уміння описувати об’єкти та аналізувати процеси і конкретні ситуації у сфері міжнародних відносин і зовнішньої політики крізь призму історичного та геополітичного підходів; o ФКС 1.3- здатність використовувати набуті знання та уміння для дослідження природи, джерел та інститутів зовнішньої політики держав, особливостей їх функціонування та взаємодій на основі компаративістського методу; o ФКС 1.5 - здатність виробляти підходи до розв’язання проблем і завдань у сфері міжнародних відносин та зовнішньої політики (зокрема, міжнародних та внутрішньодержавних конфліктів); o ФКС 1.6 - здатність до аналітичного сприйняття геополітичного виміру міжнародних відносин; o ФКС 1.7 - розуміння специфіки новітніх форм дипломатичної діяльності. o ФКС 2.1 - розуміння регіоналізму як тенденції розвитку сучасних міжнародних відносин, знання базових категорій, новітніх теорій, концепцій регіоналізму; o ФКС 2.2 - вміння аналізувати конкретні факти, явища, процеси та прогнозувати тенденції у сфері міжрегіональної та транскордонної співпраці; o ФКС 2.3 - розуміння сучасних етнополітичних процесів та їх впливу на регіональну та транскордонну співпрацю держав; 2.3. Результати навчання відповідно до освітньої програми, методи навчання і викладання, методи оцінювання досягнення результатів навчання. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: • РН03 - Знати природу міжнародного співробітництва, характер взаємодії між міжнародними акторами, співвідношення державних, недержавних акторів у світовій політиці. • РН04 -Знати принципи, механізми та процеси забезпечення зовнішньої політики держав, взаємодії між зовнішньою та внутрішньою політикою, визначення та реалізації на міжнародній арені національних інтересів держав, процесу формування та реалізації зовнішньополітичних рішень. • РН06 -Знати природу та характер взаємодій окремих країн та регіонів на глобальному, регіональному та локальному рівнях. • РН07 -Здійснювати опис та аналіз міжнародної ситуації, збирати з різних джерел необхідну для цього інформацію про міжнародні та зовнішньополітичні події та процеси. • РН08 -Збирати, обробляти та аналізувати великі обсяги інформації про стан міжнародних відносин, зовнішньої політики України та інших держав, регіональних систем, міжнародних комунікацій. • РН09 -Досліджувати проблеми міжнародних відносин, регіонального розвитку, зовнішньої політики, міжнародних комунікацій, із використанням сучасних політичних, економічних і правових теорій та концепцій, наукових методів та міждисциплінарних підходів, презентувати результати досліджень, надавати відповідні рекомендації. • РН11 -Здійснювати прикладний аналіз міжнародних відносин, зовнішньої політики України та інших держав, міжнародних процесів та міжнародної ситуації відповідно до поставлених цілей, готувати інформаційні та аналітичні документи. • РН14 -Використовувати сучасні цифрові технології, спеціалізовані програмне забезпечення, бази даних та інформаційні системи для розв’язання складних спеціалізованих задач у сфері міжнародних відносин, суспільних комунікацій та/або регіональних студій. • РН15 -Розуміти та застосовувати для розв’язання складних спеціалізованих задач міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій чинне законодавство, міжнародні нормативні документи і угоди, довідкові матеріали, чинні стандарти і технічні умови тощо. • РН17 -Мати навички самостійного визначення освітніх цілей та навчання, пошуку необхідних для їх досягнення освітніх ресурсів. • РН20 -Усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань відповідно до новітніх етапів розвитку теорії міжнародних відносин, формулювання нових політологічних концепцій та бачень розвитку міжнародної системи. • РНВБ 1.3 -Досліджувати природу, джерела та інститути зовнішньої політики держав, особливості їх функціонування та взаємодії. • РНВБ 1.4 -Досліджувати та аналізувати соціальні, правові, культурні, економічні чинники, що впливають на ухвалення політичних рішень на внутрішньодержавному та міжнародному рівнях. • РНВБ 1.5 -Розробляти механізми розв’язання актуальних проблем і завдань у сфері міжнародних відносин та зовнішньої політики. • РНВБ 2.2 -Досліджувати та аналізувати певні явища та процеси у сфері міжрегіональної та транскордонної співпраці.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Європейський Союз у міжнародних відносинах Зовнішня політика країн ЦСЄ та ПСЄ Зовнішня політика країн Західної Європи Зовнішня політика країн Азії та Африки, Північної та Латинської Америки
Короткий зміст навчальної програми: Перелік курсових робіт 1. Формування та реалізація зовнішньої політики Австралії. 2. Формування та реалізація зовнішньої політики Алжиру. 3. Формування та реалізація зовнішньої політики Анголи. 4. Формування та реалізація зовнішньої політики Антігуа і Барбуда. 5. Формування та реалізація зовнішньої політики Аргентини. 6. Формування та реалізація зовнішньої політики Барбадосу. 7. Формування та реалізація зовнішньої політики Беніну. 8. Формування та реалізація зовнішньої політики Болівії. 9. Формування та реалізація зовнішньої політики Ботсвани. 10. Формування та реалізація зовнішньої політики Бразилії. 11. Формування та реалізація зовнішньої політики Буркіна-Фасо. 12. Формування та реалізація зовнішньої політики Вануату. 13. Формування та реалізація зовнішньої політики Венесуели. 14. Формування та реалізація зовнішньої політики Габону. 15. Формування та реалізація зовнішньої політики Гаїті. 16. Формування та реалізація зовнішньої політики Гамбії. 17. Формування та реалізація зовнішньої політики Гани. 18. Формування та реалізація зовнішньої політики Гаяни. 19. Формування та реалізація зовнішньої політики Гватемали. 20. Формування та реалізація зовнішньої політики Гвінеї. 21. Формування та реалізація зовнішньої політики Гвінеї-Біссау. 22. Формування та реалізація зовнішньої політики Гондурасу. 23. Формування та реалізація зовнішньої політики Гренади. 24. Формування та реалізація зовнішньої політики Демократичної Республіки Конго. 25. Формування та реалізація зовнішньої політики Домініканської Республіки. 26. Формування та реалізація зовнішньої політики Еквадору. 27. Формування та реалізація зовнішньої політики Екваторіальної Гвінеї. 28. Формування та реалізація зовнішньої політики Ель-Сальвадору. 29. Формування та реалізація зовнішньої політики Ерітреї. 30. Формування та реалізація зовнішньої політики Есватіні. 31. Формування та реалізація зовнішньої політики Ефіопії. 32. Формування та реалізація зовнішньої політики Єгипту. 33. Формування та реалізація зовнішньої політики Замбія. 34. Формування та реалізація зовнішньої політики Зімбабве. 35. Формування та реалізація зовнішньої політики Кабо-Верде. 36. Формування та реалізація зовнішньої політики Камеруну. 37. Формування та реалізація зовнішньої політики Канади. 38. Формування та реалізація зовнішньої політики Кенії. 39. Формування та реалізація зовнішньої політики Кірібаті. 40. Формування та реалізація зовнішньої політики Колумбії. 41. Формування та реалізація зовнішньої політики Коста-Ріки. 42. Формування та реалізація зовнішньої політики Кот-Дівуару. 43. Формування та реалізація зовнішньої політики Куби. 44. Формування та реалізація зовнішньої політики Лесото. 45. Формування та реалізація зовнішньої політики Ліберії. 46. Формування та реалізація зовнішньої політики Мавританії. 47. Формування та реалізація зовнішньої політики Маврікію. 48. Формування та реалізація зовнішньої політики Мадагаскару. 49. Формування та реалізація зовнішньої політики Північної Македонії. 50. Формування та реалізація зовнішньої політики Малаві. 51. Формування та реалізація зовнішньої політики Малі. 52. Формування та реалізація зовнішньої політики Марокко. 53. Формування та реалізація зовнішньої політики Маршалових островів. 54. Формування та реалізація зовнішньої політики Мексики. 55. Формування та реалізація зовнішньої політики Мікронезії. 56. Формування та реалізація зовнішньої політики Мозамбіку. 57. Формування та реалізація зовнішньої політики Намібії. 58. Формування та реалізація зовнішньої політики Нігерії. 59. Формування та реалізація зовнішньої політики Нігеру. 60. Формування та реалізація зовнішньої політики Нової Зеландії. 61. Формування та реалізація зовнішньої політики Палау. 62. Формування та реалізація зовнішньої політики Панами. 63. Формування та реалізація зовнішньої політики ПАР. 64. Формування та реалізація зовнішньої політики Парагваю. 65. Формування та реалізація зовнішньої політики Папуа-Нової Гвінеї. 66. Формування та реалізація зовнішньої політики Перу. 67. Формування та реалізація зовнішньої політики Південного Судану. 68. Формування та реалізація зовнішньої політики Республіки Конго. 69. Формування та реалізація зовнішньої політики Сенегалу. 70. Формування та реалізація зовнішньої політики Сент-Лусії. 71. Формування та реалізація зовнішньої політики Сєрра-Леоне. 72. Формування та реалізація зовнішньої політики Соломонових островів. 73. Формування та реалізація зовнішньої політики Сомалі. 74. Формування та реалізація зовнішньої політики Співдружності Багамських островів. 75. Формування та реалізація зовнішньої політики Співдружності Домініка. 76. Формування та реалізація зовнішньої політики Судану. 77. Формування та реалізація зовнішньої політики Сурінаму. 78. Формування та реалізація зовнішньої політики США. 79. Формування та реалізація зовнішньої політики Танзанії. 80. Формування та реалізація зовнішньої політики Того. 81. Формування та реалізація зовнішньої політики Тонга. 82. Формування та реалізація зовнішньої політики Трінідаду і Тобаго. 83. Формування та реалізація зовнішньої політики Тувалу. 84. Формування та реалізація зовнішньої політики Тунісу. 85. Формування та реалізація зовнішньої політики Уганди. 86. Формування та реалізація зовнішньої політики Уругваю. 87. Формування та реалізація зовнішньої політики Федерації Сент Крістофер і Невіс 88. Формування та реалізація зовнішньої політики Фіджі. 89. Формування та реалізація зовнішньої політики ЦАР. 90. Формування та реалізація зовнішньої політики Чаду. 91. Формування та реалізація зовнішньої політики Чилі. 92. Формування та реалізація зовнішньої політики Ямайки.
Методи та критерії оцінювання: Залік 100* Розподіл балів у 100-бальній шкалі Поточний контроль (ПК) Разом за дисципліну 100 *Критеріями оцінювання керівником курсової роботи є: - актуальність теми та поставлених в роботі завдань; - аргументованість, чіткість, повнота та послідовність розкриття кожного питання плану, висновків і теми роботи в цілому; - науковість стилю викладення; - відсутність орфографічних та синтаксичних помилок; - правильне оформлення роботи відповідно до стандартів та встановлених вимог. Робота, в якій студентом самостійно обґрунтовано актуальність дослідження, чітко визначено мету, завдання, об’єкт та предмет дослідження, оцінено використані літературні джерела, використано сучасні методи дослідження, проведено комплексне дослідження проблеми, а результати дослідження мають практичне значення, оформлена відповідно до цих методичних рекомендацій, може бути оцінена на «відмінно». Робота, в якій зроблено власне оцінювання використаних літературних джерел, самостійно проаналізовано підібраний матеріал, проведено комплексні дослідження, зроблено висновки та сформульовано пропозиції, але вони недостатньо аргументовані й самостійні, оформлена відповідно до цих методичних рекомендацій, може бути оцінена на «добре». Курсова робота, в якій розкрито тему, прореферовані необхідні літературні джерела, проаналізовано відповідні інформаційні дані, проведено дослідження, сформульовано висновки без повного їх обґрунтування, оформлена відповідно до цих методичних рекомендацій, допускається до захисту, але не може бути оцінена вище, аніж на оцінку «задовільно». Якщо студент у повному обсязі не виконав вимог на оцінку «задовільно», виставляється оцінка «незадовільно». Оцінка «незадовільно» також ставиться, якщо у роботі виявлено ознаки плагіату (списування, відсутність посилань чи переліку використаної літератури, рефератів з Інтернету).
Рекомендована література: 1. Гайдуков Л. Ф. Міжнародні відносини та зовнішня політика (1980-2000 роки): Підручн. – К., Либідь, 2007. – 624 с 2. Дюрозель Ж. Б. Історія дипломатії від 1919 року до наших днів / Ж. Б. Дюрозель ; пер. з фран. – К.: Основи, 1995. – 903 с. 3. Коппель О. А. Міжнародні відносини XX сторіччя. – К., 1999. 4. Газін В. Новітня історія країн Європи та Америки. 1945-2002 рр. / Газін В., Копилов С. – Київ: Либідь, 2004. – 623 с. 5. Гайдуков Л. Ф. Міжнародні відносини та зовнішня політика (1980-2000 роки): Підручн. – К., Либідь, 2007. – 624 с. 6. Іваницька О. П. Новітня історія країн Європи та Америки (1945–2002)/ О. П. Іваницька. – Вінниця: ФОЛІАНТ, 2003. – 560с. 7. Міжнародні відносини та зовнішня політика (1945-70-ті роки): Підручн. – К.: Либідь, 1999. – 558 с. 8. Пронь С. В. Міжнародні відносини та зовнішня політика (перша половина ХХ століття): Навч.-метод. посіб. / Пронь Сергій Вікторович. – Миколаїв : Вид-во МДГУ ім. П. Могили, 2006. – 72 с. 9. Цвєтков Г. М. Міжнародні відносини й зовнішня політика в 1917-1945 рр.: Навч. посібн. / Цвєтков Гліб Миколайович. – К.: Либідь, 1997. — 232 с. 10. Чекаленко Л.Д. Зовнішня політика України: Підручник. – К.: Либідь, 2006. – 712 с.