Основи програмування

Спеціальність: Інженерія програмного забезпечення
Код дисципліни: 6.121.00.O.007
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Програмне забезпечення
Лектор: Муха Т.О.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: здатність демонструвати знання та розуміння основ різних парадигм програмування; здатність демонструвати знання класифікації структур даних, алгоритмів опрацювання даних та їх обчислювальної складності; використовувати знання математики для реалізації програмного забезпечення обчислювального характеру; обґрунтовувати використання алгоритмів опрацювання даних та здійснювати їх ефективну програмну реалізацію; вміння розуміти вже написаний програмний код;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: кореквізити - Дискретна математика
Короткий зміст навчальної програми: Курс включає вивчення основ побудови алгоритмів та основ їх програмної реалізації з використанням мови С. Дисципліна включає вивченння всіх основних конструкцій процедурної мови програмування: операторів галуження, циклів, підпрограм, ринципів використанням пам’яті, структур та динамічних структур даних.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль включає захист 10 лабораторних робіт з усним опитуванням та письмовими звітами ( (15+15+15+15+10+20+20+10+15+15)/5=30 %) та 5 письмових тестів (3+3+3+3+3=15%). контрольний захід - екзамен: письмово-усна форма (50+5=55%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Керниган Б., Ритчи Д. Язык программирования С. - М. - Финансы и статистика. - 1992. – 272 с. 2. Уэйт М., Прата С., Мартин Д. Язык С. Руководство для начинающих. - М. - Мир. - 1988. –512 с. 3. Шпак З.Я. Програмування мовою С.:Навчальний посібник. – Львів: Оріяна-Нова,2006. -432 с. 4. Learn C Programming [Електронний ресурс]: Режим доступу: https://www.programiz.com/c-programming
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).