Комп'ютерна графіка

Спеціальність: Інженерія програмного забезпечення
Код дисципліни: 6.121.00.O.022
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Програмне забезпечення
Лектор: доцент Левус Євгенія Василівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: • знання растрового, векторного, фрактального методів візуального представлення інформації; • знання комп’ютерних моделей кольорів; • знання математичних основи генерації рухомих зображень комп’ютерної графіки; • вміння реалізувати алгоритми комп’ютерної графіки засобами розробки програм.
Завдання: К01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. К02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. К15. Здатність розробляти архітектури, модулі та компоненти програмних систем. К20. Здатність застосовувати і розвивати фундаментальні і міждисциплінарні знання для успішного розв’язання завдань інженерії програмного забезпечення. К22. Здатність накопичувати, обробляти та систематизувати професійні знання щодо створення і супроводження програмного забезпечення та визнання важливості навчання протягом всього життя. К26. Здатність до алгоритмічного та логічного мислення. К28. Здатність демонструвати розуміння наукових та математичних принципів, що лежать в основі інформаційних технологій.
Результати навчання: ПР08. Вміти розробляти людино-машинний інтерфейс. ПР13. Знати і застосовувати методи розробки алгоритмів, конструювання програмного забезпечення та структур даних і знань. ПР15. Мотивовано обирати мови програмування та технології розробки для розв’язання завдань створення і супроводження програмного забезпечення. ПР17. Вміти застосовувати методи компонентної розробки програмного забезпечення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Алгоритми і структури даних Об’єктно-орієнтоване програмування Лінійна алгебра і геометрія Чисельні методи
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна належить до обов'язкових циклу професійної підготовки, вивчається у п'ятому семестрі. Передбачає вивчення і програмування базових алгоритмів комп’ютерної графіки: побудови 2-вимірних зображень, фрактальних структур, перетворення колірних просторів, синтез рухомих зображень на основі афінних перетворень та елементів графічного інтерфейсу користувача. Лабораторні роботи виконуються з використанням технологій програмування на вибір студента і завершуються захистом цілісного проекту. Також на вибір студента лабораторний практикум виконується індивідуально чи командою.
Опис: Інформаційні моделі зображень: растровий, векторний, фрактальний способи опису зображень. Їх недоліки та переваги. Основні формати файлів та програмні системи і растрової, векторної, фрактальної графіки. Приклади фракталів та їх застосування у комп’ютерній графіці. Комп’ютерні моделі кольорів. Математичні основи синтезу рухомих зображень. Афінні перетворення. Матричне представлення комбінації перетворень. Моделі опису 3d-об’єктів в задачах КГ: векторна полігональна модель, аналітична, сіткова, воксельна модель.
Методи та критерії оцінювання: • поточний контроль включає захист 4 лабораторних робіт з усним опитуванням та письмовими звітами (5%*4=20 %) та письмовий тест (25%). Для захисту лабораторних з балами встановлюються крайні терміни. За межами крайніх термінів роботи оцінюються в 0 балів; • контрольний захід - екзамен: письмово-усна форма (50+5=55%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальні оцінки за лабораторні роботи виставляються при вчасному та успішному виконанні та захисту робіт: ? написання програм та демонстрація їх роботи для різних вхідних даних (технологія на вибір студента), ? відповіді на питання про роботу програми, ? модифікація програми (на вимогу викладача для підтвердження самостійності виконання роботи), ? відповіді на питання за темою роботи. Презентація цілісної програми (інтеграція компонент кожної лабораторної роботи) оцінюється згідно виконання усіх вимог, сформованих і розміщених у ВНС.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Василюк А. С. Компютерна графіка: навчальний посібник /Василюк А. С., Мельникова Н. І.- Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2016. - 308 с. 2. Пічугін М.Ф. Комп'ютерна графіка/ Пічугін М.Ф., Канкін І.О., Воротніков В.В. - Навчальний посібник К.: Центр учбової літератури, 2019. - 346 с. 3. Скиба О.П. Комп'ютерна графіка: конспект лекцій. - – Тернопіль : Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2019. – 88 с. 4. Журавчак Л.М. Програмування комп’ютерної графіки та мультимедійні засоби : навч. посібник / Л.М. Журавчак, О.М. Левченко. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 276 с. 5. Маценко В.Г. Комп’ютерна графіка: Навчальний посібник. – Чернівці: Рута, 2009 – 343 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).