Основи електроніки

Спеціальність: Інженерія програмного забезпечення
Код дисципліни: 6.121.01.E.043
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Програмне забезпечення
Лектор: Фечан Андрій Вассильович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомлення студентів із будовою, основними фізичними принципами дії та практичним використанням електронних приладів і пристроїв, складених на їх основі.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: інтегральних: Здатність розв’язувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності, пов’язаної зі всіма аспектами виробництва програмного забезпечення від початкових стадій створення специфікації до супроводу системи після здачі в експлуатацію. загальних: К02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. К05. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. Фахові компетентності професійного спрямування: 1.4. Розуміння принципів цифрового опрацювання сигналів, знання основних елементів електронних пристроїв і вміння вибирати доцільну компонентну базу вбудованої системи в рамках заданих апаратних обмежень.
Результати навчання: ПРП1.1. Знати принципи побудови, елементну базу та основні комунікаційні інтерфейси і мережеві протоколи, що застосовуються у вбудованих системах і вміти використовувати їх для створення спеціалізованого програмного забезпечення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попереднінавчальні дисципліни Архітектура комп’ютера Супутні і наступні навчальні дисципліни Основи програмування вбудованих систем Цифрове опрацювання сигналів
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна передбачає вивчення основ електроніки, основних фізичних принципів функціонування та властивостей елементів та систем електронної техніки. Лекції дисципліни включають матеріал про основні елементи (лінійні та нелінійні) електронних схем та принципи функціонування та побудови базових електронних схем.
Опис: Фізичні основи електроніки. Електричні кола в електроніці. Електровакуумні прилади. Напівпровідникові прилади. Біполярні транзистори. Польові транзистори. Тиристори. Підсилювачі електричних сигналів. Генератори електричних коливань. Логічні операції та елементи Тригери. Аналого-цифрові перетворювачі. Цифрово-аналогові перетворювачі. Функціональна мікроелектроніка як етап розвитку мікроелектроніки. Функціональні пристрої на основі приладів із зарядовим зв’язком. Основні поняття квантової електроніки.
Методи та критерії оцінювання: 1. Контрольні заходи на практичних заняттях. 2. Усне опитування на практичних заняттях. 3. Тести. 4. Захист лабораторних робіт. 5. Екзаменаційний контроль (письмова компонента, усна компонента).
Критерії оцінювання результатів навчання: • поточний контроль включає захист 7 лабораторних робіт з усним опитуванням та письмовими звітами (5%*7=35 %) та письмовий тест (25%). Для захисту лабораторних з балами встановлюються крайні терміни. За межами крайніх термінів максимальний бал зменшується на 10% кожні 2 тижні • контрольний захід - екзамен: письмово-усна форма (40+10=50%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Борисов О. В., Якименко Ю. І. Твердотільна електроніка:підручник/за ред. Ю. І. Якименка ; М-во освіти і науки України, Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т" .-Київ:НТУУ "КПІ",2015 .-484 с 2. Будіщев М. С. Електротехніка, електроніка та мікропроцесорна техніка:підручник/М-во освіти і науки України, Наук.-метод. центр вищ. освіти, Укр. акад. друкарства .-Львів:Афіша,2001 .-424 с. 3. Буняк А. Електроніка та мікросхемотехніка:навч. посіб. для втузів за проф. спрямуванням 6.0925 "Автоматизація та комп'ютер.-інтегр. технології" і спорідн. спец./Терноп. держ. техн. ун-т ім. І. Пулюя .-Київ ; Тернопіль:ТДТУ,2001 .-382 с. 4. Васильцов І. В., Вибойщик О. М., Желяк Р. І., Капустій Б. О., Мандзій Б. А. Збірник задач з дисципліни "Аналогова і цифрова електроніка":навч. посіб. для студ. вищ. закл. освіти/за ред. Б. А. Мандзія ; Держ. ун-т "Львів. політехніка" .-Л.:Вид-во Держ. ун-ту "Львів. політехніка",1996 .-84 с. 5. Дудикевич В. Б., Кеньо Г. В., Петрович І. В. Електроніка та мікросхемотехніка:навч. посіб./М-во освіти і науки України, Нац. ун-т "Львів. політехніка", Ін-т дистанц. навчання,Ч. 2:Аналогова схемотехніка .-Львів:Вид-во Нац. ун-ту "Львів. політехніка",2010 .-224 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).