Архітектура комп'ютера та комп'ютерних мереж

Спеціальність: Інженерія програмного забезпечення
Код дисципліни: 6.121.00.O.017
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Програмне забезпечення
Лектор: Крук Олег Григорович, Тушницький Руслан Богданович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: В результаті вивчення дисципліни студенти повинні знати: - функціонування на логічному рівні базових логічних елементів та функціональних вузлів комп’ютера; принципи побудови та структурні схеми процесорів, програмну модель процесора; принципи функціонування суперскалярних процесорів та основні підходи до реалізації паралельних обчислень; принципи роботи основних модулів комп’ютера: оперативної пам’яті, пристроїв введення-виведення, пристроїв зовнішньої пам’яті. - загальні принципи побудови, архітектуру і стандартизацію комп'ютерних мереж, принципи і методи доступу до середовища передачі даних, характеристики ліній зв'язку, загальні принципи передачі даних в комп'ютерних мережах, протоколи і алгоритми локальних мереж, структуру і функціонування стеку протоколів ТСР/ІР. В результаті вивчення дисципліни студенти при розробці програмних продуктів повинні вміти: - моделювати цифрові вузли і пристрої в середовищі сучасних систем автоматизованого проектування; складати та відлагоджувати програми мовою асемблера для процесорів ІА-32; складати та відлагоджувати програми мовою асемблера для мікроконтролерів STM32F1. - налаштовувати параметри стеку ТСР/ІР в середовищі Windows XP; проектувати і управляти великими комп'ютерними мережами; ефективно обирати і використовувати технології абонентського доступу до Інтернет.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Комп’ютерна дискретна математика, Основи програмування, Операційні системи Кореквізити: Програмування мікроконтролерів, Програмування Інтернет-застосувань.
Короткий зміст навчальної програми: Основи архітектури комп’ютера. Подання даних і команд у комп’ютері. Основні команди асемблера. Організація введення-виведення. Організація пам’яті комп’ютера. Процесор універсального комп’ютера. Конвеєрна обробка команд. Вбудовані системи. Програмування мікроконтролерів. Сімейства мікроконтролерів. Особливості організації та програмування мікроконтролерів STM32F1. Периферійні пристрої. Великі комп'ютерні системи. Діагностування та налаштовування комп'ютерних систем. Комутація пакетів і комутація каналів. Архітектура і стандартизація мереж. Технології фізичного рівня Технологія Ethernet. Технології 100VG-AnyLAN та Token Ring. Технології FDDI та Wifi. Типи адрес стеку ТСР/ІР. ІР-адреси. Протокол ІР. Протокол ІСМР. Маршрутизація. Протоколи ТСР та UDP. Трансляція мережних адрес NAT. Протоколи ARP і RARP. Система доменних імен DNS. Протокол DHCP. Технології прикладного рівня. Електронна пошта: протоколи SMTP та POP3, MIME.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль включає: - захист 13 лабораторних робіт з усним опитуванням та письмовими звітами (2+2+3+3+3+3+3+3+3+3+3+3+3=37 %). Для захисту лабораторних з балами встановлюються крайні терміни. За межами крайніх термінів роботи оцінюються в 0 балів; - виконання 2 розрахункових робіт (4+4=8 %). Підсумковий контроль (55 %, екзамен): тестування (45%), усне опитування (10%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Матвієнко М.П. Архітектура комп'ютера. Навч. посібник. /Матвієнко М.П., Розен В.П. Закладний О.М. – К.: Видавництво Ліра-К, 2016. – 256с. 2. Тарарака В.Д. Архітектура комп'ютерних систем: навчальний посібник. – Житомир : ЖДТУ, 2018. – 383 с 3. Якименко Ю.І. Мікропроцесорна техніка: Підручник / Ю.І. Якименко, Т.О. Терещенко, Є.І. Сокол, В.Я. Жуйков, Ю.С. Петергеря; За ред. Т.О. Терещенко. – 3-е вид., переробл. та доповн. – К.: ІВЦ "Видавництво «Політехника»"; "Кондор", – 2016. - 440 с. 4. Мельник А.О. Архітектура комп’ютера. – Луцьк: Волинська обл. друк, 2008. – 470 с 5. Рисований О.М. Системне програмування Том 1. – Вид. 4-е. – Х.: “Слово”, 2015. – 576 с. 6. Буров Є.В. Комп'ютерні мережі : підручник. – Л.: Магнолія-плюс, 2006. – 262 с. 7. Мінухін С.В. Комп’ютерні мережі. Загальні принципи функціонування комп’ютерних мереж / С.В. Мінухін, С.В. Кавун, С.В. Знахур. – Харків: Вид. ХНЕУ, 2008. – 210 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).