Програмування для мобільних платформ

Спеціальність: Інженерія програмного забезпечення
Код дисципліни: 6.121.01.E.044
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Програмне забезпечення
Лектор: Старший викладач Кутельмах Р.К.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета курсу – навчитися розробляти мобільні застосунки включаючи проектування взаємодії з користувачем, проектувати мобільні застосунки як завершені інноваційні цифрові рішення, ознайомитись із різними аспектами розроблення програмного забезпечення для мобільних пристроїв. Курс охоплює теоретичні і практичні приклади застосування конкретного програмного забезпечення для смартфонів та планшетів. Розглядаються концепції, що лежать в основі мобільної платформи, а також питання, пов'язані зі створенням зручного та ефективного інтерфейсу користувача, управлінням пам'яттю, продуктивністю, надійністю, зберіганням даних та клієнт-серверній реалізації мобільних застосунків.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: фахові компетентності професійного спрямування: • ФКС 1.4: Уміння розробляти ефективні крос-платформні мобільні застосунки із використанням сучасних мов, технологій і фреймворків.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: • розробляти ефективні мобільні застосунки із використанням сучасних мов, технологій і фреймворків; • знати архітектуру та концепції, що лежать в основі мобільних платформ; • розуміти основні характеристики, відмінності, особливості сучасних мобільних платформ; • знати особливості проектування, розроблення та тестування програмного забезпечення для мобільних платформ; • обирати необхідний інструментарій для роботи з конкретною мобільною платформою; • розробляти архітектуру ПЗ для мобільних платформ.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Кросплатформне програмування Супутні і наступні навчальні дисципліни: Основи Інтернету речей
Короткий зміст навчальної програми: У процесі вивчення дисципліни студенти ознайомлюються з поняттями і методами розроблення програмного забезпечення для мобільних платформ. Курс охоплює концепції, що лежать в основі архітектури мобільних застосунків, зручного інтерфейсу користувача, UX-дизайну.
Опис: Тема 1: Основи програмування для мобільних платформ. Мова програмування Kotlin. Основи та розширені можливості. Тема 2: Мобільна платформа Android. Android Studio, макети та ресурси. Активності, фрагменти, навігація. Додаткова навігація. Класи View Model та LiveData. Data binding. Підтримка баз даних засобами бібліотеки Room. Патерн Model-View-ViewModel. Відображення великих обсягів даних за допомогою Recycler view. Набір інструментів Jetpack Compose для створення інтерфейсу користувача. Тема 3: Мобільна платформа iOS. Огляд мобільної платформи iOS. Тема 4: UX-дизайн та маркетинг мобільних застосунків. Проектування зручного інтерфейсу користувача та UX-дизайн. Метод UX-піраміди. Маркетинг мобільних застосунків.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання звітів та усне опитування при захисті лабораторних робіт, усне опитування на іспиті.
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторні заняття - 45 балів. Екзаменаційний контроль - 55 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література Базова 1. Greenhalgh D., Skeen J., Bailey A., Kotlin Programming: The Big Nerd Ranch Guide 2nd Edition, Big Nerd Ranch Guides, 2021, 541 pp. 2. Griffiths D., Griffiths D., Head First Android Development: A Learner's Guide to Building Android Apps with Kotlin 3rd Edition, O'Reilly Media, 2021, 930 pp. 3. Sills B., Gardner B., Marsicano K., Stewart C., Android Programming: The Big Nerd Ranch Guide 5th Edition, Big Nerd Ranch Guides, 2022, 688 pp. Допоміжна 4. Ghita C., Kickstart Modern Android Development with Jetpack and Kotlin, Packt Publishing, 2022, 472 pp. 5. Staiano F., Designing and Prototyping Interfaces with Figma, Packt Publishing, 2022, 382 pp. Навчально-методичне забезпечення М.В. Давидов, А.Б. Демчук, О.В. Лозинська, Програмне забезпечення мобільних пристроїв: навчальний посібник – Львів: Видавництво «Новий Світ-2000» 2020. – 218 с. Інформаційні ресурси 1. https://developer.android.com/ 2. https://developer.apple.com/ios/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).