Бази даних

Спеціальність: Інженерія програмного забезпечення
Код дисципліни: 6.121.00.O.029
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Програмне забезпечення
Лектор: доцент Павич Наталія Ярославівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: • ознайомлення з поняттями і методами роботи баз даних, існуючими моделями бази даних; • вивчення принципів організації, проектування та супроводу реляційних баз даних, • вивчення мови структурованих запитів SQL
Завдання: К14.Зздатність приймати участь у проектуванні програмного забезпечення, включаючи проведення моделювання (формальний опис) його структури, поведінки та процесів функціонування К15: Здатність розробляти архітектури, модулі та компоненти програмних систем К19: Володіння знаннями про інформаційні моделі даних, здатність створювати програмне забезпечення для зберігання, видобування та опрацювання даних
Результати навчання: ПР07. Знати і застосовувати на практиці фундаментальні концепції, парадигми і основні принципи функціонування мовних, інструментальних і обчислювальних засобів інженерії програмного забезпечення ПР12. Застосовувати на практиці ефективні підходи щодо проектування програмного забезпечення ПР13. Знати і застосовувати методи розробки алгоритмів, конструювання програмного забезпечення та структур даних і знань ПР15. Мотивовано обирати мови програмування та технології розробки для розв’язання завдань створення і супроводження програмного забезпечення ПР17. Вміти застосовувати методи компонентної розробки програмного забезпечення ПР18. Знати та вміти застосовувати інформаційні технології обробки, зберігання та передачі даних
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • попередня: Алгоритми та структури даних • наступні: Бази даних (Курсова робота), Сховища даних, Адміністрування баз даних, Видобування та опрацювання даних
Короткий зміст навчальної програми: Роль і місце баз даних в інформаційних системах; архітектура баз даних, класифікація моделей даних, реляційна модель даних, мова SQL, індекси, транзакції, тригери, технології доступу до баз даних.
Опис: 1. Системи баз даних: основні поняття, архітектура, моделі даних 2. Реляційна модель даних 3. Основи мови SQL 4. Логічне проектування реляційних баз даних 5. Індекси та оптимізація запитів до бази даних 6. Бізнес-середовища систем баз даних та нереляційні бази даних
Методи та критерії оцінювання: • поточний контроль: усне опитування та звіти з 11 лабораторних робіт (45%) • підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (50+5=55%)
Критерії оцінювання результатів навчання: • Максимальна кількість балів за усі лабораторні роботи - 45, зокрема №1 (Інсталяція SQL сервера) - 1 бал №2 (Побудова бази даних) - 7 балів №3 (Мова DML: Insert, Update, Delete)- 3 бали №4 (Однотабличні запити) - 3 бали №5 (Багатотабличні запити) - 3 бали №6 (Алгоритмічні конструкції в SQL) - 4 бали №7 (Views) - 4 бали №8 (Транзакції) - 7 балів №9 (Оптимізація запитів) - 7 балів №10 (Процедури, функції) - 3 бали №11 (Робота з XML, JSON) - 3 бали Для кожної лабораторної роботи встановлюються терміни здачі. Бали за лабораторні роботи виставляють згідно календарного графіку та успішного захисту. Захист вважають успішним (максимально можлива кількість балів згідно графіку), якщо студент продемонстрував виконання лабораторної відповідно до свого завдання, правильно оформив звіт, захистив його та дав правильні відповіді на усні запитання, зміг внести корективи у лабораторну на прохання викладача. Сумарний бал за поточний контроль виставляють до початку сесії. Студент, який виконав менше 50% робіт поточного контролю, вважається неатестованим. • Максимальна кількість балів за іспит – 55: - письмова робота/тест – 50 балів - усне опитування – 5 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Chris J. Date. Introduction to Database Systems, 8th Edition. – Pearson, 2017. – 1040 pages. 2. Itzik Ben-Gan. T-SQL Fundamentals (Developer Reference), 3rd Edition. – Microsoft Press, 2016. – 464 pages. 3. Dusan Petkovic. Microsoft SQL Server 2019: A Beginner's Guide, 7th Edition – McGraw Hill, 2020. – 864 pages.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).