Загальна психологія , частина 2
Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 6.053.00.O.009
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: Білозерська Світлана Іванівна, Мащак Світлана Остапівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ЗК 1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
ЗК 2. Знання та розуміння предметної області та специфіки професійної діяльності.
фахові компетентності:
СК 1. Здатність оперувати категоріально-понятійним апаратом психології;
СК 2. Здатність до ретроспективного аналізу вітчизняного та зарубіжного досвіду, розуміння природи виникнення, функціонування та розвитку психічних явищ.
СК 3. Здатність до розуміння природи поведінки, діяльності та вчинків (зокрема, в контексті організації заходів раннього втручання).
Результати навчання: ПРН 1. Аналізувати та пояснювати психічні явища, ідентифікувати психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання
ПРН 2. Розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань
АіВ 2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Загальна психологія .ч.1. Експериментальна психологія
Психологія професійного становлення. Вікова психологія.
Вступ до спеціальності. Психологія особистості.
Короткий зміст навчальної програми: Частина ІІ курсу «Загальна психологія» дозволяє формувати професійну компетентність майбутнього психолога у засвоєнні особливостей функціонування пізнавальної, емоційно-вольової, інтелектуальної сфери особистості, пізнати її індивідуальну неповторність у виборі шляхів та методів дослідження.
Тематика навчальної дисципліни, де кожна тема має систему базових наукових понять як вихідних пізнавальних орієнтирів для осмислення матеріалу, спрямована на формування передусім практичної професійної підготовки фахівця. Передбачається активне використання апробованих форм навчальної роботи (лекції-діалоги, практичні заняття, самостійна робота студентів), що розвивають пізнавальні інтереси, стимулюють дослідницьку діяльність, мотивацію всіх суб’єктів навчально-професійної взаємодії до особистого професійного самовдосконалення.
Зміст навчальної дисципліни уособлює знакові досягнення загальної психології як науки та навчальної дисципліни, а також тривалий досвід авторської професійної діяльності.
Опис: Пізнавальна сфера особистості. Психологія відчуттів. Психологія сприймання. Психологія мислення. Мова та мовлення. Психологія пам'яті. Психологія мислення. Інтелектуальна сфера особистості. Психологія інтелекту. Психологія уяви. Увага. Емоційно-почуттєва сфера особистості. Теорії емоцій та почуттів. Емоційні стани людини.Індивідуальні відмінності та експресія емоцій. Вікові та статеві особливості емоційної сфери. Вольова діяльність особистості. Вольові якості особистості та їх розвиток.
Методи та критерії оцінювання: 1) усне опитування; здійснюється під час лекційних, практичних та індивідуально-консультативних занять з метою виявлення рівня засвоєння студентами знань, формування навичок, вмінь і здатностей аналізу психічного світу особистості;
2) письмовий контроль:
- виконання завдань практикуму, письмова контрольна робота (відповіді на питання лекційного курсу, вирішення практичних завдань тощо);
- письмові поточні опитування;
- дві контрольні роботи для студентів ЗФН;
3) побічне спостереження: під час практичних занять, рольових та ділових ігор та ін.;
4) дискусії: під час практичних та індивідуально-консультативних занять, колоквіумів;
5) метод проблемних ситуацій;
6) тестування (використання тестів): експрес-тестування на лекційних, практичних та індивідуально-консультативних заняттях
7) екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: На поточний контроль відводиться 40 балів, а на екзаменаційний контроль – 60 балів (письмова компонента – 50 балів та усна компонента – 10 балів). Максимальна оцінка складає 100 балів. Підсумковий екзаменаційний контроль включає урахування всіх видів діяльності здобувача освітнього рівня «бакалавр» під час семестру.
Всього за виконання практичних робіт студент може максимально отримати 35 балів. Виконання тестових завдань у ВНС (для студентів ДФН) оцінюється максимально – 5 балів.
Контрольна робота (для студентів ЗФН) оцінюється максимально – 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Білозерська С. І., Березовська Л, І., Мащак С. О. Загальна психологія: практичні заняття. Частина ІІ. Видавництво Національний університет «Львівська політехніка, 2023. 280 с.
2. Варій М. Й. Загальна психологія: підручник: у 2 т. 5- те вид., виправл. і доповн. Л.: Апріорі, 2016. Т. 1. 382 с.
3. Дуткевич Т. Загальна психологія. Теоретичний курс. Центр учбової літератури, 2221. 388 с.
4. Загальна психологія: підручник для студентів вищих навчальних закладів О. В. Скрипченко, Л. В. Долинська, С. О. Ставицька та ін. Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. 5-те вид. Київ: Каравела, 2019. 463 c.
5. Загальна психологія: практикум: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів: В. В. Волошина, Л. В. Долинська, С. О. Ставицька, О. В. Темрук. 7-ме вид. Київ : Каравела, 2019. 279 с.
6. Загальна психологія: хрестоматія: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. Скрипченко О. В., Долинська Л. В., Ставицька С. О. та ін. 5-те вид. Київ: Каравела, 2019. 639 с.
7. Загальна психологія за ред. С. Д. Максименка. 2-ге вид. Вінниця: Нова Книга, 2004.
8. Загальна психологія. О. В. Скрипченко, Л. В. Долинська, З. В. Огороднійчук та ін. К.: Либідь, 2005.
9. Клейман Пол. Психологія 101: факти, теорія. статистика, тести й таке інше. Харків: Глобус, 2016. 240 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).