Психологія брендингу

Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 6.053.02.E.060
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: доц. Скибінська З.М.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Психологія брендингу» полягає у забезпеченні майбутніх психологів основами психологічних знань психології брендингу, навчитись ідентифікувати, як бренди викликають емоції, формують асоціації та впливають на поведінку споживачів, використовуючи архетипи та інші психологічні інструменти; розробляти ідентичність бренду, яка є цілісною та послідовною, і яка відображає цінності та обіцянки бренду, що резонують із цільовою аудиторією
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність (ІНТ) Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у певній галузі професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Загальні компетентності (ЗК). ЗК 2. Знання та розуміння предметної області та специфіки професійної діяльності. 3К 4. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. 3К 6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК 8. Здатність ефективно взаємодіяти з членами робочої групи в процесі виконання спільних завдань. Спеціальні (фахові) компетентності (СК). СК 1. Здатність оперувати категоріально-понятійним апаратом психології СК 2. Здатність до ретроспективного аналізу вітчизняного та зарубіжного досвіду, розуміння природи виникнення, функціонування та розвитку психічних явищ. СК 5. Здатність використовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій. СК 7. Здатність аналізувати та систематизувати одержані результати, формулювати аргументовані висновки та рекомендації. СК 11. Здатність дотримуватися норм професійної етики. СК 12. Здатність до особистісного та професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку. ФКС 2.3. Здатність аналізувати психологічні аспекти проблематики бренду.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: Результати навчання Методи навчання і викладання Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання ПРН1. Аналізувати та пояснювати психічні явища, ідентифікувати психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання. Лекції, практичні заняття - інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу; самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод Поточний контроль –виконання та захист практичних робіт, усне та фронтальне опитування ПРН2. Розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань. Лекційні та практичні заняття: репродуктивний метод; евристичний метод. Самостійна робота: репродуктивний метод Поточний контроль –виконання та захист практичних робіт, усне та фронтальне опитування ПРН3.Здійснювати пошук інформації з різних джерел, у т.ч. з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, для вирішення професійних завдань. Лекційні та практичні заняття: репродуктивний метод; евристичний метод. Самостійна робота: репродуктивний метод Поточний контроль –виконання та захист практичних робіт, усне та фронтальне опитування ПРН4.Обґрунтовувати власну позицію, робити самостійні висновки за результатами власних досліджень і аналізу літературних джерел. Практичні заняття - репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу; самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод Поточний контроль –виконання та захист практичних робіт, усне та фронтальне опитування ПРН8. Презентувати результати власних досліджень усно / письмово для фахівців і нефахівців. Лекційні та практичні заняття: репродуктивний метод; евристичний метод. Самостійна робота: репродуктивний метод Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести, колоквіум, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль ПРН9. Пропонувати власні способи вирішення психологічних задач і проблем у процесі професійної діяльності, приймати та аргументувати власні рішення щодо їх розв’язання. Лекції, практичні заняття - інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу; самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод Поточний контроль –виконання та захист практичних робіт, усне та фронтальне опитування ПРН10. Демонструвати знання та розуміння соціальної психології людських спільнот, основ їх формування, розвитку й функціонування, життєдіяльності, а також соціально-психологічних явищ, котрі мають місце в суспільстві. Практичні заняття: репродуктивний метод; евристичний метод. Самостійна робота: репродуктивний метод Поточний контроль –виконання та захист практичних робіт, усне та фронтальне опитування ПРН2.3. Практичне застосування раціональних стратегій та підходів соціально-психологічного управління брендом. Лекційні та практичні заняття: репродуктивний метод; евристичний метод. Самостійна робота: репродуктивний метод Поточний контроль –виконання та захист практичних робіт, усне та фронтальне опитування КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. Лекційні та практичні заняття: репродуктивний метод; евристичний метод. Самостійна робота: репродуктивний метод Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль КОМ2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію. Лекційні та практичні заняття: репродуктивний метод; евристичний метод. Самостійна робота: репродуктивний метод Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль АіВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. Лекційні та практичні заняття - репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу; самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод Поточний контроль –виконання та захист практичних робіт, усне та фронтальне опитування АіВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності. Лекційні та практичні заняття - репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу; самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод Поточний контроль –виконання та захист практичних робіт, усне та фронтальне опитування
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Загальна психологія Експериментальна психологія
Короткий зміст навчальної програми: «Психологія брендингу» - дисципліна, що покликана ознайомити студентів із ключовими аспектами взаємодії між брендами та споживачами, надаючи їм знання та навички, необхідні для розуміння психологічних процесів, що впливають на створення, розвиток та підтримку брендів. Програма складається з трьох основних модулів: 1. Психологічний вплив брендів на споживачів. Студенти дізнаються, як бренди формують сприйняття та впливають на поведінку споживачів. Розглядаються такі теми, як емоційний вплив бренду, механізми прийняття рішень, роль асоціацій і символів у комунікації з цільовою аудиторією. 2. Створення ідентичності бренду. Цей модуль зосереджений на процесах формування унікальної ідентичності бренду. Студенти вивчатимуть принципи розробки бренд-образу, візуальної айдентики, а також методи створення стратегії комунікації бренду, яка резонує з аудиторією. 3. Побудова лояльності до бренду. Завершальний модуль присвячений дослідженню методів підтримки стійкої лояльності споживачів до бренду. Студенти вивчатимуть такі теми, як довгострокові стратегії взаємодії з аудиторією, використання емоційних зв'язків, програми лояльності та утримання клієнтів. Цей курс надає студентам практичні інструменти та теоретичні знання для розуміння важливості психологічних чинників у побудові успішного бренду та ефективній роботі з цільовою аудиторією.
Опис: Вступ до психології брендингу Архетипи бренду та їхній вплив на поведінку споживачів Емоційні тригери в брендингу Вплив кольорів та символів на споживача Історії та наративи у формуванні бренду Основи ідентичності бренду Візуальна ідентичність бренду Вербальна ідентичність бренду Узгодженість бренду Бренд-досвід: від онлайн до офлайн Основи лояльності до бренду Емоційний інтелект у брендингу Клієнтський досвід та його вплив на лояльність Програми лояльності та їх психологічний вплив Вимірювання та аналіз лояльності до бренду
Методи та критерії оцінювання: Контроль результатів навчання студентів є складовою освітнього процесу, який проводиться з метою встановлення відповідності результатів навчання студентів вимогам освітньої програми. Методи діагностики знань, за допомогою яких визначають рівень досягнення запланованих пізнавальних результатів з навчальної дисципліни «Психокологія брендингу», містять прозорі критерії оцінювання, забезпечують об’єктивний поточний контроль та підсумкове опитування. Засобами діагностики знань (успішності навчання, якісних та кількісних показників) є: проведення поточного контролю та підсумкове опитування.  Під час контрольних заходів застосовується система об’єктивної оцінки знань, навичок та умінь, зокрема, з використанням інноваційних технічних засобів, інтерактивних платформ. Поточний контроль знань є органічною частиною всього навчального процесу і слугує засобом виявлення ступеня сприйняття (засвоєння) навчального матеріалу з дисципліни «Психологія брендингу». Поточний контроль проводиться у таких формах:  усне та письмове опитування студентів за основними питаннями дискурсу;  перевірки виконання індивідуальних завдань; виклик окремих студентів для самостійного розв'язування практичних завдань чи ситуацій (казусів); опитування з використанням методу «мікрофон». Поточний контроль здійснюється під час проведення практичних (семінарських) занять за накопичувальною системою. На семінарських заняттях можуть використовуватись різні форми та методи контролю знань студентів: доповіді, експрес-опитування, доповнення, відповіді, вільна дискусія, співбесіда, обговорення рефератних повідомлень, розв’язання задач, виконання самостійних робіт, ділових чи імітаційних ігор, тестування, в тому числі, і комп’ютерного тестування за допомогою ресурсів Віртуального навчального середовища з дисципліни та інші. Оцінювання знань студентів на основі даних поточного контролю, відбувається за допомогою моніторингу активності роботи під час вивчення програмного матеріалу дисципліни, включаючи відповіді на практичних заняттях, підготовка доповідей, повідомлень та аналітичних матеріалів тощо. Семестровий контроль з навчальної дисципліни «Психологія брендингу» відбувається у формі екзамену шляхом врахування результатів навчання здобувача з навчальної дисципліни за всіма видами робіт, передбачених робочою програмою навчальної дисципліни (поточного контролю, контрольної роботи, виконання індивідуального науково-дослідного завдання, усного екзаменаційного опитування/тестування, а підсумкова оцінка виставляється за результатами за 100-бальною шкалою.
Критерії оцінювання результатів навчання: Кожне практичне (семінарське) заняття ДФН оцінюється від 0 до 2 балів з урахуванням повноти і правильності виконання завдань. Під час практичних (семінарських) занять студент може набрати (15 семінарських х 2 бали) 30 балів. Таким чином, з практичних занять ПК (ДФН) 30 балів. 2 бали виставляється за досконале знання всього навчального матеріалу та вміння системно, послідовно та логічно його викладати, включаючи аргументовані відповіді на поставлені запитання, вміння обґрунтувати, аргументувати власні висновки та застосовувати теоретичні положення під час розв’язання задач. 1,6 балів виставляється за достатнє розуміння навчального матеріалу, включаючи аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) неточності, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання задач. 1,2 бали виставляється за поверхневі знання навчального матеріалу загалом, мало аргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання задач. 0,8 балів виставляється за незнання більшої частини навчального матеріалу, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння відтворювати основні поняття та застосувати теоретичні положення під час розв’язання задач. 0,4 бали виставляється за незнання більшої частини навчального матеріалу, неспроможність надати відповіді на запитання, не відтворення основних понять. За неготовність студента до заняття студенту виставляється «0» балів. У разі відсутності студента на занятті виставляється «н». Усі бали заносяться в Журнал обліку поточної успішності та відвідування студентів з дублюванням їх в електронний журнал, що міститься у Віртуальному навчальному середовищі з дисципліни «Психологія брендингу». Оцінювання результатів навчання студента здійснюється відповідно до 100-бальної інституційної шкали оцінювання досягнень студентів Національного університету «Львівська політехніка»
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Нормативно-правові акти Закон України «Про рекламу». – № 270/96-ВР, ред. 2022 року. Закон України «Про захист прав споживачів». – № 1023-XII, ред. 2023 року. Закон України «Про інтелектуальну власність». – № 3792-XII, ред. 2021 року. ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю» (стандарти у сфері брендування та репутації). Базова література 1. Аакер, Д. «Створення сильних брендів». – Київ: Видавничий дім "KM-Букс", 2017. 2. Котлер, Ф., Келлер, К. Л. «Маркетинг менеджмент». – Москва: Вільямс, 2018. 3. Карбон, К. «Психологія бренду: як споживачі сприймають бренди». – Київ: Основи, 2020. 4. Мачадо, Ж. «Маркетинг від А до Я: як розвивати та просувати бренд». – Харків: Віват, 2021. 5. Хольцман, Х. «Психологія масового споживання». – Львів: Видавництво «Медицина і освіта», 2019. Допоміжна література 1. Гладвелл, М. «Переломний момент: як незначні зміни призводять до великих зрушень». – Київ: Видавництво Старого Лева, 2020. 2. Годін, С. «Фіолетова корова: як створити незабутній бренд». – Київ: Наш формат, 2019. 3. Нойес, А. «Мистецтво брендового сторітелінгу». – Харків: Видавничий дім «Ранок», 2022. 4. Дженсен, М. «Як споживачі думають: психологічні основи прийняття рішень». – Харків: Видавничий дім «Фоліо», 2019. 9. Інформаційні ресурси (інтернет ресурси) 1. Офіційний сайт Інституту маркетингу: [www.marketinginstitute.org.ua](http://www.marketinginstitute.org.ua) 2. Harvard Business Review – розділ про маркетинг і бренди: [https://hbr.org/](https://hbr.org/) 3. Американська асоціація психологів (APA) – розділ про психологію споживачів: [www.apa.org](http://www.apa.org) 4. Журнал «Маркетинг і реклама»: [www.marketingjournal.com](http://www.marketingjournal.com) 5. Блог про брендинг і маркетинг «Branding Strategy Insider»: [www.brandingstrategyinsider.com](http://www.brandingstrategyinsider.com)
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).