Навчальна практика

Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.00.O.026
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Кіца М.О.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: практично використовувати теоретичні знання; вміти застосовувати в професійній роботі цифрові та ІТ технології, цифрову техніку; підвищення журналістської майстерності; оволодіння різними методами збору інформації (спостереження, бесіда, інтерв’ю, вивчення документів, соціологічні опитування, анкетування) перевірка даних, відтворення інформації, редагування матеріалів, комп’ютерної підготовки журналістського матеріалу до обнародування в ЗМІ, формування професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи у редакціях, студіях ЗМІ; опублікування і збір власних журналістських матеріалів, їх осмислення, аналіз і систематизація для написання курсової чи кваліфікаційної роботи та звіту з виробничої практики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Комп’ютерні технології в ЗМІ, ТМЖТ, Вступ до журналістики
Короткий зміст навчальної програми: Поглиблення і закріплення теоретичних знань зі спеціальних журналістських дисциплін; засвоєння практичних журналістських навичок на робочому місці хронікера, репортера, інтерв’єра, кореспондента відділах редакцій і підрозділах ТРК; практична підготовка студентів до самостійної роботи на одній з відповідних посад зі спеціальності “Журналістика”; написання журналістських інформаційних та аналітичних жанрів відповідно до програми практики; ознайомлення з організацією роботи редакції, її структурою, обов’язками журналістів різних спеціалізацій; ознайомлення з технікою, яку використовують під час роботи; підготовка до захисту на комісії кожним студентом своєї практики (матеріалів, завірених редактором, щоденника, звіту про практику, характеристики керівника практики від редакції, студії ТРК. набути навичок хронікера, інтерв’юєра, репортера; поглибити, розширити знання з методів збору, фіксації інформації для журналістських матеріалів; удосконалити навички редагування новинного контенту; формувати навички перевірки даних для інформаційних жанрів; писати тексти пресових інформаційних жанрів: різновидів заміток, інтерв’ю, репортажів, інформаційних звітів; взяти участь у плануванні числа газети, журналу, теле-, радіопередачі, з’ясувати місце інформаційних жанрів на полосі, в ефірі. зібрати з власних, оприлюднених матеріалів, дос’є (номери газет, журналів, чи записи на диску самостійно підготованих журналістських матеріалів).
Методи та критерії оцінювання: Самостійна робота (60%) підсумковий контроль (40 %, контрольний захід, залік): усна форма – захист звіту практики (40%)
Рекомендована література: Галкин С. Техника и технология СМИ: художественное конструирование газеты и журнала: Учеб. пос. – М.: Аспект Пресс, 2005.-215 с.: цв.вкл. Электронный доступ: http:// www.25a.ru/ttsmi/Galkin_Tehnika.rar Дронов А. PHP, MySQL и Dreamweaver MX 2004. Разработка интерактивных Web-сайтов. — СПб.: БХВ-Петербург, 2005. — 448 с : ил. Электронный доступ: http:// www.25a.ru/ttsmi/dronov_php_mysql_i_dreamweaver_mx_2004.rar Завгородний В. Adobe InDesign CS3. Изд-во: Питер, 2008.- 480 с. Электронный доступ: http://evartist.narod.ru/text5/44.htm Потятиник Б. Інтернет-журналістика: навч. Пос. /Борис Володимирович Потятиник. – Львів.: ПАІС, 2010. – 244с. Радиовещательные технологии: создай свое радио (Полезные статьи). Электронный доступ: http://www.radiostation.ru/sitemap.html Тулупов В.В. Техника и технология СМИ. Дизайн периодических изданий: Курс лекций. – Воронеж: Кварта. 2005. – 119 с. Электронный доступ: http://www.25a.ru/ttsmi/ Adobe Premiere Pro : [Пер. с англ.]. - [М.] : Изд-во ТРИУМФ, [2004]. - 512 с. : ил. — (Серия «Официальный учебный курс»). Электронный доступ: http://www.25a.ru/ttsmi/ 054927_6AC50_adobe_oficialnyy_uchebnyy_kurs_po_adobe_premiere.rar Андерсон Э. Macromedia Flash MX 2004 (визуальный курс), М.: НТ Пресс, 2005. Электронный доступ: http://www.25a.ru/ttsmi/anderson_macromedia_flash.zip. Графика для web. Электронный доступ: http://webimg.ru/ Гурский Ю. А., Гурская И. В. Photoshop CS2. Трюки и эффекты (+CD). — СПб.: Питер, 2005. — 512 с: ил. —(Серия «Трюки и эффекты»). Электронный доступ: http://www.25a.ru/ttsmi/203735_2BA5C_gurskiy_yu_gurskaya_i_photoshop_cs2_tryuki_i_effekty.rar Бебик В. Інформаційно-комунікаційний менеджмент у глобальному суспільстві: психологія, технології, техніка паблік рилейшнз: Моногр./В.М. Бебик. – К.: МАУП, 2005. – 440 с.: іл. Богомолова Н. Социальная психология массовой коммуникации / Богомолова Н. Н. – М.:Аспект-Пресс, 2008. – 191 с. Кіца М.О.Інформаційна безпека та інформаційна війна у ЗМІ: навчально-методичний комплекс у віртуальному середовищі НУ «Львівська політехніка». Коломієць В. Міжнародні інформаційні системи, К: Видавничо-поліграфічний центр “Київський університет” – 2001. Макаренко С. А. Інформаційне суспільство, політика, право в програмній діяльності ЮНЕСКО, К: Науково-видавничий центр “Наша культура і наука” – 2002. Степко О. Проблеми розвитку інформаційних технологій в діяльності ООН // Вісник КНТЕУ. – 2002 - № 3. Петров В. Інформаційна революція та її вплив на еволюцію бібліотек // Бібліотечний вісник – 2001 р. - № 2 Правик Ю. Телекомунікаційна галузь України: тенденції розвитку та особливості приватизаційного процесу ВАТ “УКРТЕЛЕКОМ” // Маркетингова товарна політика.