Інтернет-радіо-, тележурналістика

Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.02.E.094
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Кіца М.О.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: вивчити структуру, організацію роботи відділів редакції, де готують публіцистичні матеріали (газети, журналу, інформаційного агентства, телебачення, радіомовлення); набути навичок публіциста, нарисовця, сатирика. поглибити, розширити знання з методів збору інформації для публіцистичних матеріалів ЗМІ; удосконалити навички редагування публіцистичного контенту; формувати навички роботи зі збору, фіксації, перевірки даних для публіцистичних жанрів; писати тексти публіцистичних жанрів: зарисовок, нарисів, фейлетонів, памфлетів; взяти участь у плануванні числа газети, журналу, теле-, радіопередачі, з’ясувати місце публіцистичних жанрів на полосі, в номері, в теле-, радіопередачі. зібрати з власних, оприлюднених матеріалів, дос’є (номери газет, журналів чи записи на диску самостійно підготованих публіцистичних журналістських матеріалів).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Комп’ютерні технології в ЗМІ, Зарубіжна журналістика, ТМЖТ, Вступ до журналістики
Короткий зміст навчальної програми: Поняття, місце, роль Інтернет-журналістики в системі масових комунікацій. Відмінність традиційних ЗМІ від Інтернет-ЗМІ. Основні властивості та особливості Інтернет-журналістики. Актуальність. Оперативність. Вибірковість. Великий обсяг пам'яті. Можливість архівування. Інтерактивність. Гіпертекстовість. Мультимедійність. Організація роботи редакції Інтернет- видання. Веб -редактор. Відповідальний секретар. Корреспондент. Стиль- редактор. Коректор. Веб -адміністратор. Вибір тематичного спрямування навчальної газети. Жанрова структура Інтернет -видання. Пошук джерел інформації. Підготовка публікацій з урахуванням специфіки Інтернету. Редагування . Публікація в Інтернеті.Творча лабораторія Інтернет- журналіста. Мистецтво та технологія виробництва Інтернет- газети. Пошук та збір інформації. Технічні засоби фіксації і зберігання даних , інтерпретації та подання інформації. Виробничий цикл онлайнової редакції . Можливості автоматизованого робочого місця Інтернет-журналіста. Способи вирішення індивідуальних і колективних завдань редакції в умовах жорсткого ліміту часу. Програмне забезпечення Інтернет – журналіста.
Методи та критерії оцінювання: Практичнее заняття, усне опитування, контрольна робота (40%) підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (60%)
Рекомендована література: • Галкин С. Техника и технология СМИ: художественное конструирование газеты и журнала: Учеб. пос. – М.: Аспект Пресс, 2005.-215 с.: цв.вкл. Электронный доступ: http:// www.25a.ru/ttsmi/Galkin_Tehnika.rar • Дронов А. PHP, MySQL и Dreamweaver MX 2004. Разработка интерактивных Web-сайтов. — СПб.: БХВ-Петербург, 2005. — 448 с : ил. Электронный доступ: http:// www.25a.ru/ttsmi/dronov_php_mysql_i_dreamweaver_mx_2004.rar • Завгородний В. Adobe InDesign CS3. Изд-во: Питер, 2008.- 480 с. Электронный доступ: http://evartist.narod.ru/text5/44.htm • Потятиник Б. Інтернет-журналістика: навч. Пос. /Борис Володимирович Потятиник. – Львів.: ПАІС, 2010. – 244с. Радиовещательные технологии: создай свое радио (Полезные статьи). Электронный доступ: http://www.radiostation.ru/sitemap.html • Тулупов В.В. Техника и технология СМИ. Дизайн периодических изданий: Курс лекций. – Воронеж: Кварта. 2005. – 119 с. Электронный доступ: http://www.25a.ru/ttsmi/ • Adobe Premiere Pro : [Пер. с англ.]. - [М.] : Изд-во ТРИУМФ, [2004]. - 512 с. : ил. — (Серия «Официальный учебный курс»). Электронный доступ: http://www.25a.ru/ttsmi/ 054927_6AC50_adobe_oficialnyy_uchebnyy_kurs_po_adobe_premiere.rar • Андерсон Э. Macromedia Flash MX 2004 (визуальный курс), М.: НТ Пресс, 2005. Электронный доступ: http://www.25a.ru/ttsmi/anderson_macromedia_flash.zip. • Графика для web. Электронный доступ: http://webimg.ru/ • Гурский Ю. А., Гурская И. В. Photoshop CS2. Трюки и эффекты (+CD). — СПб.: Питер, 2005. — 512 с: ил. —(Серия «Трюки и эффекты»). Электронный доступ: http://www.25a.ru/ttsmi/203735_2BA5C_gurskiy_yu_gurskaya_i_photoshop_cs2_tryuki_i_effekty.rar • Бебик В. Інформаційно-комунікаційний менеджмент у глобальному суспільстві: психологія, технології, техніка паблік рилейшнз: Моногр./В.М. Бебик. – К.: МАУП, 2005. – 440 с.: іл. • Богомолова Н. Социальная психология массовой коммуникации / Богомолова Н. Н. – М.:Аспект-Пресс, 2008. – 191 с. • Кіца М.О.Інформаційна безпека та інформаційна війна у ЗМІ: навчально-методичний комплекс у віртуальному середовищі НУ «Львівська політехніка». • Коломієць В. Міжнародні інформаційні системи, К: Видавничо-поліграфічний центр “Київський університет” – 2001. • Макаренко С. А. Інформаційне суспільство, політика, право в програмній діяльності ЮНЕСКО, К: Науково-видавничий центр “Наша культура і наука” – 2002. • Степко О. Проблеми розвитку інформаційних технологій в діяльності ООН // Вісник КНТЕУ. – 2002 - № 3. • Петров В. Інформаційна революція та її вплив на еволюцію бібліотек // Бібліотечний вісник – 2001 р. - № 2 • Правик Ю. Телекомунікаційна галузь України: тенденції розвитку та особливості приватизаційного процесу ВАТ “УКРТЕЛЕКОМ” // Маркетингова товарна політика.