Теорія масової комунікації

Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.00.O.062
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Білограць Христина Романівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: - роль журналістів в середовищі масового спілкування поряд із іншими учасниками цього процесу; - засоби і методи впливу на маси; - вплив та його результати (ефекти). Ефективність впливу на маси; - значення масової інформації для отримання медіаефектів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вступ до журналістики. Журналістська майстерність. Журналістська етика. Аргументація в пресі. Організація роботи редакції і праці журналіста. Психологія журналістської творчості.
Короткий зміст навчальної програми: Масова комунікація як наука та навчальна дисципліна. Структура комунікаційного процесу. Сприймання інформації. Аудиторія ЗМК. Взаємодія складників процесу масової комунікації. Комунікаційні технології та стратегії. Моделювання комунікації. Методи комунікаційного аналізу. Класифікація та дослідження комунікації. Ритуальний дискурс. Модифікація ритуалу – театральний дискурс. Мистецтва як комунікація. Комунікаційні можливості літератури. Популярна література (культура) як маркер масової комунікації. Комунікаційні можливості електронних засобів масової комунікації.
Методи та критерії оцінювання: практичні заняття, усні опитування, реферат, аналіз комунікаційної теорії (45%); підсумковий контроль (контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (55%).
Рекомендована література: 1. Косюк О. М. Гра–інформація–комунікація : генетичний розтин розважальної продукції електронних мас-медіа / О. М. Косюк.– Луцьк : ВНУ ім. Лесі Українки, 2009. – 232 с. 2. Косюк О. М. Теорія масової комунікації : посібник для студентів вищих навчальних закладів / О. М. Косюк ; Волинський національний університет імені Лесі Українки, Інститут філології та журналістики. – Луцьк, 2012. – 384 с. 3. Мак-Квейл Д. Теорія масової комунікації / переклад з англ. О.Возня, Г.Сташків. – Львів: Літопис, 2010. – 538 с. 4. Мак-Люен М. Галактика Гутенберга : становлення людиною друкованої книги / М. Мак-Люен ; пер. з англ.– К.: Ніка-Центр, 2001. – 464 с. 5. Мак-Люэн М. Понимание Медиа : Внешние расширения человека / М. Мак-Люэн ; пер. с англ. В. Николаева.– М.: КАНОНпресс-Ц ; Кучково поле, 2003. – 464 с. 6. Потятиник Б. Медіа: Ключі до розуміння. Сер.: Медіакритика / Б. Потятиник.– Львів : ПАІС, 2004. – 312 с. 7. Почепцов Г. Г. Теория коммуникаций / Г. Г. Почепцов.– М.: Рефл-бук ; К.: Ваклер, 2001. – 656 с. 8. Різун В. В. Теорія масової комунікації : підруч. для студ. галузі 0303 «журналістика та інформація»/ В. В. Різун.– К.: Вид. центр «Просвіта», 2008. – 260 с. 9. Різун В. Природа й структура комунікативного процесу / В. Різун // Наук. зап. Ін-ту журналістики.– К.: Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. – 2000. – Т. 2. – С. 17–37.