Інформаційний маркетинг у територіальних громадах
Спеціальність: Територіальний маркетинг
Код дисципліни: 7.075.11.O.004
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Економіки і маркетингу
Лектор: Доктор економічних наук, Старший дослідник, доцент кафедри ЕКМ
Попадинець Назарій Миколайович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів освіти компетентностей:
загальних:
Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Здатність розробляти проекти та управляти ними.
Результати навчання: ПР1. Знати і вміти застосовувати у практичній діяльності сучасні принципи, теорії, методи і практичні прийоми маркетингу
ПР5 Презентувати та обговорювати результати наукових і прикладних досліджень, маркетингових проектів державною та іноземною мовами.
ПР8. Використовувати методи міжособистісної комунікації в ході вирішення колективних задач, ведення переговорів, наукових дискусій у сфері маркетингу.
ПР10. Обґрунтовувати маркетингові рішення на рівні ринкового суб’єкта із застосуванням сучасних управлінських принципів, підходів, методів, прийомів.
ПР13. Керувати маркетинговою діяльністю ринкового суб’єкта, а також його підрозділів, груп і мереж, визначати критерії та показники її оцінювання.
ПР15. Збирати необхідні дані з різних джерел, обробляти і аналізувати їх результати із застосуванням сучасних методів та спеціалізованого програмного забезпечення
ПР18. Застосовувати педагогічні технології та проводити заняття з фахових навчальних дисциплін відповідно до чинного законодавства.
ПР21. Використовувати положення Державної стратегії регіонального розвитку у формуванні концепції територіального маркетингу управління територіями.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Територіальний маркетинг, Регіональна економіка, Просторова економіка, Стратегічний маркетинг.
Кореквізити: Економіка управління підприємством, Емоційний інтелект керівника, Маркетинг фінансових послуг,
Матеріальна та фінансова основа територіальних громад
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Інформаційний маркетинг у територіальних громадах» є однією з важливих навчальних дисциплін магістерської підготовки, що забезпечує оволодіння студентами фахових теоретичних знань і практичних навичок з дослідницьких компетентностей. Дисципліна закладає наукові основи і навички фахово орієнтованої дослідницької діяльності майбутніх фахівців, формує комплекс знань і умінь щодо організування й ведення досліджень у маркетинговій сфері.
Опис: 1. Поняття та особливості інформаційного маркетинг. Сутність інформаційного маркетингу. Мета та місія інформаційного маркетингу. Сфери застосування інформаційного маркетингу.
2. Маркетингова інформація. Види маркетингової інформації.
Критерії оцінки та класифікація інформації. Цінність інформації.
3. Планування в середовищі інформаційної системи. Завдання інформаційних систем. Сутність планування інформаційних систем. Стратегічного планування інформаційних систем.
4. Smart City: технології «розумного міста» та їх цільове призначення. Роль маркетингу у Smart City. Інфраструктура Smart City. Проекти Smart City і їх розвиток.
5. Міжнародні стандарти ISO. ISO 2600- Соціальна відповідальність. ISO 37101- Сталий розвиток громад. ISO 37121- Показники сталого розвитку громад.
6. Концепція інформатизації. Мета, завдання та проблеми концепції інформації. Основи інформаційного забезпечення місцевого самоврядування. Практики використання сучасних інформаційних технологій у системі місцевого самоврядування. Інформаційне забезпечення розвитку місцевого самоврядування.
7. Програма інформатизації. Стан інфраструктури інформатизації та пріоритетні напрями соціально-економічного розвитку громади. Мета, завдання та пріоритетні напрями інформації. Очікувані результати у сфері інформатизації та їх вплив на соціально-економічний розвиток громади.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь здобувача при вивченні дисципліни включають:
1. Поточний контроль роботи здобувача:
? Тестове опитування;
? Усне опитування на практичних заняттях ;
? Виступи на семінарських заняттях;
? Участь у круглих столах, ділових іграх, ділових дискусіях та обговореннях.
? Виконання індивідуального завдання( за варіантом) та його захист;
2. Підсумковий контроль: Складання екзамену (письмової та усної компонент)
Письмова компонента:
? Завдання 1-го рівня – тести.
? Завдання 2-го рівня – розкрити зміст питання і поняття, дати визначення.
? Завдання 3-го рівня – розкриття теоретичного питання.
Усна компонента:
? Розкриття суті понять.
Критерії оцінювання результатів навчання: В процесі навчання здобувач повинен продемонструвати активну навчальну діяльність протягом семестру і за результатами поточного контролю набрати від 26 до 40 балів.
До обов’язкових видів робіт поточного контролю входять:
1. Тестування у ВНС з 7 тем навчальної дисципліни, які оцінюються максимум в 2 бали:
7*2 = 14 балів.
2. Виконання індивідуального завдання за окремим варіантом, яке відображає дослідження громади, представлення звіту та презентації. Індивідуальне завдання оцінюється в 20 балів. Захист – 6 балів.
3. Виконання контрольної роботи для здобувачів ЗФН оцінюється 20 балів. Захист – 6 балів.
Методичні вказівки до виконання індивідуального завдання та контрольної роботи розміщаються у ВНС окремо.
Окремо додатковими балами (від 5 до 10 балів) заохочується здобувач до науково-пошукової роботи – участь в конкурсах науково-пошукових робіт, публікації наукових тез і статей.
Підсумковий контроль:
Студент, який вчасно (до початку екзаменаційної сесії) не виконав індивідуального завдання (контрольної роботи ЗФН) або не набрав 26 балів з поточного контролю, не допускається до екзамену.
Успішна здача екзамену оцінюється максимум 60 балів. Екзамен складається з письмової та усної компонент. Письмова компонента - екзаменаційний білет, який складається із завдань трьох рівнів, що оцінюються за окремою шкалою:
Рівень1 – відповіді на тести = 20 балів;
Рівень 2 – розкриття змісту питання: суть, зміст поняття, приведення визначення = 10 балів;
Рівень 3 – розкриття теоретичних питань – 30 балів
Під час усного спілкування з викладачем здобувач може отримати від 0 до 10 балів за відповідь на запитання екзаменатора.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Гринів Н. Т., Наконечна Т. В., Антоненко О. М. Маркетинг інформаційних продуктів і послуг та його особливості. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія: Економіка. 2017. Вип. 1. С. 67-73. URL:http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvmdue_2017_1_13.
2. Дрок П. В. Інформаційний маркетинг в контексті розвитку інформаційних технологій. Економічний вісник університету. 2016. Вип. 31(1). С. 46-50. URL:http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecvu_2016_31(1)__9
3. Дрок П. Сучасні теденції розвитку інформаційного маркетингу. Соціум. Документ. Комунікація. 2018.С. 136-144. URL:https://sdc-journal.com/index.php/journal/article/view/104
4. Єжова Л. Ф. Інформаційний маркетинг. К. 2012. 560 с.URL: https://studentbooks.com.ua/ content/view/142/44/
5. Бондаренко В.М., Шершун К. О. Поняття та інструменти територіального маркетингу в контексті стратегічного розвитку регіонів.URL:dspace.uzhnu.edu.ua
6. Кобиляцький О.П. Актуальність використання інструментів маркетингу території. Ефективна економіка. №12. 2011.
7. Олексюк Г. В., Попадинець Н. М., Самотій Н. С. Управління територіальними громадами на засадах територіального маркетингу: теоретико-методологічні аспекти. Регіональна економіка. 2021. №3(101). С. 15-27.
8. Смерічевський С. Ф., Сібрук В. Л. Стратегічні аспекти маркетингу територій в умовах децентралізації управління України. Розвиток продуктивних сил і регіональна економіка. Випуск 26-2. 2018. bses.in.ua/journals / 2018/26_2_2018
9. Ткачук А.Ф., Кашевський В., Мавко П. Стратегічне планування у громаді (навчальний модуль).К. : ІКЦ «Легальний статус», 2016. – 96 с.
10. Мушка Д. В., Бондаренко В. М., Попадинець Н. М. Сутність та еволюція digital-маркетингу. Регіональна економіка. 2021. №2(100). С. 200-204.
11. Мельникова О.А. Особливості формування маркетингової інформаційної системи регіону. Економіка та право. 2016, 3 (45). С. 11-16.
12. Закон України Про службу в органах місцевого самоврядування : від 7 червня 2001 р. // Відомості Верховної Ради України. № 33. Ст. 175.
13. Закон України Про інформацію : від 2 жовтня 1992р. // Відомості Верховної Ради України. 1992. № 48. Ст. 650.
14. Кулешов С. Г. Документаційні ресурси інформаційного забезпечення прийняття управлінських рішень у місцевому органі державної влади. URL: www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/Rksu/v_10/.../rksu_2005_10_23.PDF.
15. Організаційно-правові засади й механізм інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності місцевих органів державної влади та самоврядування України в період підготовки і здійснення реформ: наук.-метод. розробка / авт. кол.: В. М. Дрешпак (кер.), В. Є. Романов, Т. М. Брус [та ін.]. – К., 2008. – С. 9.
16. Закон України «Про співробітництво територіальних громад» від 17 червня 2014 р. № 1508-УІІ. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1508-18.
17. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки» від 05.08.2020 року № 695.
18. SMART CITY: технології «розумного міста» та їх цільове призначення. URL: https://eukraine.org.ua/ua/news/smart-city-tehnologiyi-rozumnogo-mista-ta-yih-cilove-priznachennya
19. Міжнародні стандарти корпоративної соціальної відповідальності: механізм адаптації для органів державного контролю України. URL: https://ipa.karazin.ua/wp-content/themes/kbuapa/filesforpages/publications/2010_03.pdf#page=167
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).