Тактичний урбанізм, трансформація міського простору на засадах маркетингу
Спеціальність: Територіальний маркетинг
Код дисципліни: 7.075.11.E.028
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Економіки і маркетингу
Лектор: д.е.н., доц. Лисяк Наталя Михайлівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ЗК1. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК5. Навички міжособистісної взаємодії.
ЗК8. Здатність розробляти проекти та управляти ними.
фахові компетентності:
СК1. Здатність логічно і послідовно відтворювати та застосовувати знання з найновіших теорій, методів і практичних прийомів маркетингу.
СК4. Здатність застосовувати творчий підхід до роботи за фахом.
СК8. Здатність формувати систему маркетингу ринкового суб’єкта та оцінювати результативність і ефективність її функціонування.
СК13. Здатність аналізувати сучасні урбанізаційні процеси в Україні та їх вплив стосовно трансформації міського простору в контексті реформи адміністративно-територіального устрою та децентралізації влади.
Результати навчання: ПР3. Планувати і здійснювати власні дослідження у сфері маркетингу, аналізувати його результати і обґрунтовувати ухвалення ефективних маркетингових рішень в умовах невизначеності
ПР5. Презентувати та обговорювати результати наукових і прикладних досліджень, маркетингових проектів державною та іноземною мовами
ПР8. Використовувати методи міжособистісної комунікації в ході вирішення колективних задач, ведення переговорів, наукових дискусій у сфері маркетингу
ПР9. Розуміти сутність та особливості застосування маркетингових інструментів у процесі прийняття маркетингових рішень
ПР11. Використовувати методи маркетингового стратегічного аналізу та інтерпретувати його результати з метою вдосконалення маркетингової діяльності ринкового суб’єкта
ПР16. Вміти виокремлювати науково-практичні задачі дослідження та вирішувати їх із використанням положень теорій та методології маркетингу, а також загальнонаукових та спеціальних методів дослідження
ПР18. Застосовувати педагогічні технології та проводити заняття з фахових навчальних дисциплін відповідно до чинного законодавства
ПР19. Вміти використовувати інструменти територіального маркетингу та застосовувати їх у формуванні маркетингових стратегій територіальних громад
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Соціально-економічні та екологічні засади містобудівної діяльності
Кореквізити: Стратегічне планування в територіальних громадах на основі маркетингового підходу
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Тактичний урбанізм, трансформація міського простору на засадах маркетингу» розкриває взаємозв'язок соціально-економічних та просторових механізмів у розвитку міст. Особлива увага приділяється механізму інтегрованого підходу до вирішення завдань економічного розвитку міст та поліпшення добробуту населення. На основі аналізу та систематизації теоретичних положень запропоновано прикладний інструментарій обґрунтування стратегічних та локальних задач у розвитку міст. Наведені організаційно-практичні рекомендації щодо підвищення ефективності рішень в обґрунтування задач розвитку міст.
Дисципліна належить до професійних дисциплін і спрямована на отримання студентами-маркетилогами фахових знань, умінь та навичок у галузі урбаністики та економіки міст. Дисципліна викладається як обов’язкова. Її обсяг, зміст та направленість визначені освітньою програмою підготовки магістрів.
Опис: Вступ в тактичний урбанізм, цілі та задачі курсу. Економічний розвиток та конкурентоспроможність економіки міста. Транспорт і транспортна інфраструктура міста. Житло і житлова політика міста. Територіальний розвиток міста. Житлово-комунальне господарство в економіці міста. Комфортність та умови життя в містах.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль роботи здобувача:
- Виконання завдань, ситуаційні вправи на практичних заняттях;
- Виконання лабораторних робіт;
- Виконання контрольної роботи (для студентів заочної форми навчання);
- Тестування, усне опитування (для студентів заочної форми навчання)
Підсумковий контроль: складання заліку
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (90 балів): результати роботи на практичних заняттях, усне опитування. Підсумковий контроль (100 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Буднікевич І. Муніципальний маркетинг: теорія, методологія, практика. Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2012. 645 с.
2. Габрель М. М. Просторова організація містобудівних систем: моногр. К.: Видавничий дім А. С. С, 2004. 400 с.
3. Галасюк В. В. Концептуальні засади трансформації економіки України: монографія. К.: Національна академія управління, 2019. 188 с.
4. Державна стратегія регіонального розвитку на 2021-2027 рр. Постанова Кабінету міністрів України від 05 серпня 2020 року № 695. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/695-2020-%D0%BF#Text
5. Карий О. І. Комплексний розвиток міст: теорія та методологія стратегічного планування. Монографія. Львів. Вид. НУ «ЛП».2011. 308 с.
6. Макстон Г., Рандерс Й. У пошуках добробуту. Керування економічним розвитком для зменшення безробіття, нерівності та зміни клімату. Київ, 2017. 320 с.
7. Метрополійні функції великих міст України: потенціал розвитку та перспективи реалізації: монографія; ДУ «Інститут регіональних досліджень ім. М. І. Долішнього НАН України»; наук. ред. М. І. Мельник. Львів, 2016. 550 с.
8. Палеха Ю. М. Економіко – географічні аспекти формування вартості територій населених пунктів. Наукове видання. Київ: Профі, 2006. 324 с.
9. Плешкановська А. М., Савченко О. Д. Епохи та міста. К.: Ін-т урбаністики, 2019. 264 с.
10. Посацький Б. Основи урбаністики. Частина ІІ: Розпланування та забудова міст. Львів, Видавництво Національного Університету «Львівська Політехніка», 2001. 258 c.
11. Флорида P. Криза уpбaнiзму. Чому мicтa poблять нac нeщacними. К.: Наш Формат, 2019. 320 с.
12. Урбанізаційні процеси в Україні у 1989 – 2013. Звіт Світового банку. Україна Огляд Урбанізації 14.09.2016
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).