Економіка і управління підприємством

Спеціальність: Територіальний маркетинг
Код дисципліни: 7.075.11.M.018
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Економіки і маркетингу
Лектор: Доктор економічних наук, старший дослідник, доцент кафедри економіки і маркетингу Попадинець Назарій Миколайович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Основною метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студентів базових теоретичних та аналітичних знань з економіки і підприємництва, вмінь аналітичного мислення та використання методів управління підприємством та їх застосування в практичній діяльності.
Завдання: 1. Здатність приймати обґрунтовані рішення. 2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). 3. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. 4. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. 5. Навички міжособистісної взаємодії. 6. Здатність до пошуку, оброблення інформації з різних джерел. 7. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість. 8. Здатність розробляти проєкти та управляти ними.
Результати навчання: 1. Знати та вміти застосовувати у практичній діяльності сучасні принципи, теорії, методи і практичні прийоми маркетингу. 2. Вміти адаптовувати і застосовувати нові досягнення в теорії та практиці маркетингу для досягнення конкретних цілей і вирішення задач ринкового суб’єкта. 3. Планувати і здійснювати власні дослідження у сфері маркетингу, аналізувати його результати і обґрунтовувати ухвалення ефективних маркетингових рішень в умовах невизначеності. 4. Вміти розробляти стратегію і тактику маркетингової діяльності з урахуванням крос-функціонального характеру її реалізації. 5. Презентувати та обговорювати результати наукових і прикладних досліджень, маркетингових проєктів державною та іноземними мовами. 6. Вміти підвищувати ефективність маркетингової діяльності ринкового суб’єкта на різних рівнях управління, розробляти проєкти у сфері маркетингу та управляти ними. 7. Вміти формувати і вдосконалювати систему маркетингу ринкового суб’єкта. 8. Використовувати методи міжособистісної комунікації в ході вирішення колективних задач, ведення переговорів, наукових дискусій у сфері маркетингу. 9. Розуміти сутність та особливості застосування маркетингових інструментів у процесі прийняття маркетингових рішень. 10. Обґрунтовувати маркетингові рішення на рівні ринкового суб’єкта із застосуванням сучасних управлінських принципів, підходів, методів, прийомів. 11. Використовувати методи маркетингового стратегічного аналізу та інтерпретувати його результати з метою вдосконалення маркетингової діяльності ринкового суб’єкта. 12. Здійснювати діагностування та стратегічне й оперативне управління маркетингом задля розробки та реалізації маркетингових стратегій, проєктів і програм. 13. Керувати маркетинговою діяльністю ринкового суб’єкта, а також його підрозділів, груп і мереж, визначати критерії та показники її оцінювання. 14. Формувати маркетингову систему взаємодії, будувати довгострокові взаємовигідні відносини з іншими суб’єктами ринку. 15. Збирати необхідні дані з різних джерел, обробляти і аналізувати їх результати із застосуванням сучасних методів та спеціалізованого програмного забезпечення. 16. Вміти виокремлювати науково-практичні задачі дослідження та вирішувати їх із використанням положень теорії та методології маркетингу, а також загальнонаукових та спеціальних методів дослідження. 17. Вміти оприлюднити результати власних наукових досліджень у фаховому середовищі та презентувати їх із застосуванням сучасних технічних засобів. 18. Застосовувати педагогічні технології та проводити заняття з фахових навчальних дисциплін відповідно до чинного законодавства.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: - Економіка підприємств - Бізнес планування - Мікроекономіка Кореквізит - Психологія управління - Глобальні проблеми сучасності
Короткий зміст навчальної програми: Метою вивчення дисципліни є поглиблення розуміння та практичного використання основних концепцій у царині економіки та управління підприємством; здобуття навичок, які здатні розробляти та обґрунтовувати управлінські рішення щодо розвитку економічних суб’єктів господарювання в умовах сучасних викликів, розв’язувати складні завдання та вирішувати проблеми у сфері корпоративного управління, оцінки бізнесу й капіталізації компаній, обирати оптимальні економічні механізми максимізації вартості компаній, визначати ключові вектори стратегічних змін, використовувати сучасні моделі та інструменти проєкт-менеджменту в процесі планування, контролю й координації впровадження змін на підприємстві, формувати інноваційні стратегії відповідно до умов бізнес-середовища.
Опис: Курс спрямований на формування системи економічних знань у студентів щодо організації та управління підприємницькою діяльністю і вмінь застосовувати їх в практичній діяльності
Методи та критерії оцінювання: - Поточний контроль: практичні заняття, тестування у ВНС – 60 балів; - Підсумковий контроль: залік – 40 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: В процесі навчання здобувач повинен продемонструвати активну навчальну діяльність протягом семестру і за результатами поточного контролю набрати від 26 до 60 балів. До обов’язкових видів робіт поточного контролю входять: 1. Тестування у ВНС з 8 тем навчальної дисципліни, які оцінюються максимум в 5 балів: 8*5 = 40 балів; 2. Доповіді на семінарських і практичних заняттях, круглих столах, обговорення та активність під час імітаційних форм проведення занять (ділові ігри, дискусії, обговорення проблемних ситуацій) і оцінюються відповідно 4 бал кожна робота: 5*4= 20 бали. 3. Виконання індивідуального (залікового) завдання за окремим варіантом, яке відображає схематичне розроблення структури підприємства, дослідження його окремих особливостей. Індивідуальне завдання оцінюється в 40 балів. Окремо додатковими балами (від 5 до 10 балів) заохочується здобувач до науково-пошукової роботи – участь в конкурсах науково-пошукових робіт, публікації наукових тез і статей.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Крайник О.П., Барвінська Є.С. Економіка підприємства: Навчальний посібник. Львів: Національний університет «Львівська політехніка», «Інтелект_захід», 2003. – 208 с. 2. Петрович Й.М. Кіт А.Ф., Семенів О.М. та ін. Економіка підприємства: Підручник. Львів: «Новий Світ - 2000», 2004. – 680 с. 3. Петрович Й.М., Захарчин Г.М., Буняк С.О. Організація виробництва: Практикум. – Київ: Центр навчальної літератури, 2005. – 336 с. 4. Ковтун О.І. Стратегія підприємства: Навч. посібник 3-тє вид., оновлене і доповнене. – Львів: «Новий Світ - 2000», 2007. – 324 с. 5. Коробов М.Я. Фінансово-економічний аналіз діяльності підприємств: Навч. посібн. – К.: Т-во «Знання», КОО, 2000. – 378 с. 6. Бойчик І.М Економіка підприємства: підручник. – К.: Кондор -Видавництво, 2016. – 378 с. 7. Євдокимова Н. М., Батенко Л. П., Верба В. А. та ін. Економічне управління підприємством : навч. посіб. ДВНЗ «Київський нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана». – Київ : КНЕУ, 2011. – 327 с. 8. Практикум з дисципліни «Економічне управління підприємством» / уклад. Верба В.А., Євдокимова Н.М., Кизенко О.О. – Київ : КНЕУ, 2008.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).