Маркетинг послуг місцевого самоврядування
Спеціальність: Територіальний маркетинг
Код дисципліни: 7.075.11.E.026
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Економіки і маркетингу
Лектор: д. ф. н. . Беля Андріана Романівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК1. Здатність приймати обгрунтовані рішення.
ЗК3. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
ЗК4. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
ЗК5. Навички міжособистісної взаємодії.
ЗК6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК7. Здатність виявляти ініціативу і підприємливість.
ЗК8. Здатність розробляти проєкти і управляти ними.
Результати навчання: ПР2. Вміти адаптовувати і застосовувати нові досягнення в теорії та практиці маркетингу для досягнення конкретних цілей і вирішення задач ринкового суб’єкта.
ПР3. Планувати і здійснювати власні дослідження у сфері маркетингу, аналізувати його результати і обгрунтовувати ухвалення ефективних маркетингових рішень в умовах невизначеності.
ПР9. Розуміти сутність та особливості застосування маркетингових інструментів у процесі прийняття маркетингових рішень.
ПР15. Збирати необхідні дані з різних джерел, обробляти і аналізувати їх результати із застосуванням сучасних методів та спеціалізованого програмного забезпечення.
ПР17. Вміти оприлюднити результати власних наукових досліджень у фаховому середовищі та презентувати їх із застосуванням сучасних технічних засобів.
ПР19. Вміти використовувати інструменти територіального маркетингу та застосовувати їх у формуванні маркетингових стратегій територіальних громад.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Територіальний маркетинг, Регіональна економка, Просторова економіка, Маркетингові дослідження.
Супутні і наступні навчальні дисципліни: Маркетингові дослідження інвестиційних проєктів розвитку територій, Інформаційний маркетинг у територіальних громадах, Європейська практика підтримки розвитку територій, Матеріальна та фінансова основа територіальних громад.
Короткий зміст навчальної програми: Предметом вивчення навчальної дисципліни «Маркетинг послуг місцевого самоврядування» є теоретичні та практичні засади щодо маркетингового управління послугами, які надаються на місцевому рівні.
Дисципліна «Маркетинг послуг місцевого самоврядування» є обов’язковою дисципліною в системі фахової підготовки магістрів. Курс спрямований на формування системи знань у здобувачів, які сприятимуть розумінню які послуги можуть пропонуватись територіальними громадами, хто є споживачами таких послуг, які сторони задіяні до процесу такого маркетингу, і хто може виступати ініціатором маркетингових рішень. Студенти зможуть вміло використовувати сучасну інформацію і методи досліджень, самостійно працювати у територіальних громадах, застосовувати методику формування маркетингових стратегій у громадах, приймати рішення і опрацьовувати проєкти у сфері інвестиційної діяльності, іміджу та бренду територій. Здобувачі спеціальності «Маркетинг» отримають теоретичні знання, методичні і практичні навички щодо застосування механізмів та інструментів стосовно комплексного підходу формування концепції маркетингу територій, виявлення особливостей формування органами місцевого самоврядування політики у сфері розвитку територіальної громади з використанням інструментів та технологій маркетингу.
Опис: Поняття, мета, завдання та основні складові маркетингу послуг місцевого самоврядування. Методи маркетингового дослідження послуг місцевого самоврядування. Маркетинг послуг, наданих фізичним та юридичним особам органами місцевого самоврядування. Маркетинг послуг у сфері соціального захисту населення. Маркетинг на ринку освітніх послуг. Маркетинг послуг у сфері охорони здоров’я. Маркетинг у сфері надання житлово-комунальних послуг. Дослідження діяльності органів місцевого самоврядування та вибір маркетингових стратегій.
Методи та критерії оцінювання: 1.Поточний контроль роботи здобувача:
Тестове опитування;
Усне опитування на практичних заняттях ;
Розв’язування задач;
Виступи на семінарських заняттях;
Участь у круглих столах, ділових іграх, ділових дискусіях та обговореннях.
Виконання індивідуального завдання ( за варіантом) та його захист;
2.Підсумковий контроль:Складання екзамену (письмової та усної компонент)
Письмова компонента:
Завдання 1-го рівня – розкриття теоретичного питання;
Завдання 2-го рівня – розкрити зміст питання і поняття, дати визначення, зазначити можливості практичного застосування.
Завдання 3-го рівня – розв’язування задачі, у якій зазначені відповідні практичні ситуації.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (45 балів): результати роботи на практичних заняттях, усне опитування, тести. Підсумковий контроль (55,балів), екзамен: тести (25 балів) та усна (30 балів) компонента.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Борщ Г. А., Вакуленко В.М., Гринчук Н.М.,Дехтяренко Ю. Ф., Ігнатенко О. С., Куйбіда В. С. Ткачук А. Ф., Юзефович В.В. Ресурсне забезпечення об’єднаної територіальної громади та її маркетинг. навч. посіб. К., 2017. 107 с.
Лепьошкіна Т. Я. Маркетинг як важлива складова політики органів місцевого самоврядування у сфері місцевого розвитку. [Електронний ресурс]. URL: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=452.
Методичні рекомендації. Порядок розроблення, затвердження, реалізації, проведення моніторингу та оцінювання реалізації стратегій розвитку територіальних громад. Міністерство розвитку громад та територій України. 2021.
Олексюк Г. В., Куйбіда С. В., Лисяк Н. М., Попадинець Н. М. Організація планування розвитку територій у контексті децентралізації державного управління: поєднання інтегрованих, просторових та економічних підходів. // Економіка України. – 2021. № 11 (720) – С. 23-38.
Олексюк Г. В., Хром»як Й. Я., Попадинець Н. М. Маркетингова стратегія як інструмент реалізації стратегічного плану розвитку територіальних громад. // Економіка України. – 2022. № 7 (728) – С. 67-87.
Олексюк Г. В., Попадинець Н. М., Самотій Н. С. Управління територіальними громадами на засадах територіального маркетингу. // Регіональна економіка. – 2021. № 3. (101). С. 15-27.
Ткачук А.Ф. Стратегічне планування у громаді (навчальний модуль) Анатолій Ткачук, Василь Кашевський, Петро Мавко. – К. : ІКЦ «Легальний статус», 2016. – 96 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).