Управління комунікаціями, конфліктами та бізнес-етика
Спеціальність: Територіальний маркетинг
Код дисципліни: 7.075.11.M.022
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Економіки і маркетингу
Лектор: Кандидат педагогічних наук Калінська О.П.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми в сфері маркетингу в професійній діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
загальних:
ЗК1. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК4. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
ЗК5. Навички міжособистісної взаємодії.
ЗК9. Здатність до постійного самовдосконалення та оволодіння сучасними знаннями.
Результати навчання: ПРН 8. Використовувати методи між особистісної комунікації в ході вирішення колективних задач, ведення переговорів, наукових дискусій у сфері маркетингу.
ПРН 16. Знати та розуміти важливість соціальної відповідальності за прийняті рішення, дотримуватись морально-культурних цінностей.
ПР17. Вміти оприлюднити результати власних наукових досліджень у фаховому середовищі та презентувати їх із застосуванням сучасних технічних засобів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: -
Кореквізити: Корпоративне управління
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Управління комунікаціями, конфліктами та бізнес-етика» призначена для надбання знать в сфері ділової комунікації та основних механізмів, ефектів і закономірностей сприйняття партнера по спілкуванню; способів і форм формування ділового іміджу; чинників детермінації поведінки людини в процесі професійного спілкування та особливостей спеціальних форм ділових комунікацій (ділової бесіди, телефонний контакт, співбесіди при наймі на роботу, наради, дискусії, діловий спір, основних напрямів використання мережі Інтернет у бізнес-комунікаціях тощо).
Дисципліна складається з лекційних та практичних занять, та самостійної роботи.
Лекції побудовані таким чином, що спочатку розглядаються різні аспекти ділових комунікацій, як теоретичні, так і практичні, для того, щоб засвоїти понятійно-категоріальний апарат дисципліни, опанувати структуру, функції, види і форми ділової комунікації, сформувати знання щодо концептуальних засад і стратегії комунікативного ділового спілкування. Майстерність у будь-якій справі приходить тільки при спільному вивченні теорії і практики і ділові комунікації підтверджують це правило. Практичні заняття подані так, щоб студент міг поступово нарощувати свої знання та досвід і вміти їх застосовувати на практиці. А саме, при роботі на практичних заняттях є опанування студентами знань щодо різних форм ділової комунікації, необхідних для професійної діяльності, задля досягнення конструктивного результату при діловій взаємодії та забезпечення розвитку комунікативної компетентності шляхом зваженого аналізу ділових ситуацій і ефективного впливу на них в умовах інформаційного суспільства.
Опис: Процес спілкування та його складові. Сприйняття у спілкуванні. Вербальні та невербальні засоби спілкування. Спілкування як взаємодія. Конфлікти у спілкуванні та взаємодії, шляхи їх вирішення. Конфліктологія та теорія переговорів. Прикладні аспекти переговорів. Психолого-управлінські питання етики ділового спілкування. Ділова міжособистісна комунікація.
Методи та критерії оцінювання: ? Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль роботи студента: - оцінювання знань студентів на практичних заняттях (оцінювання виконання ситуаційних вправ та завдань під час заняття; оцінювання участі в дискусіях, колективне вирішення проблемних завдань, підведеннях підсумків з питань, що розглядаються на практичному занятті, оцінювання участі у ділових та рольових іграх); оцінювання виконання контрольних робіт (коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи) – для студентів заочної форми навчання. 2. Заліковий контроль: оцінювання знань студентів на заліку, що передбачає письмову та усну компоненту. Письмова компонента: завдання 1-го рівня – тести; завдання 2-го рівня – розкрити зміст поняття, дати визначення, встановити його характерні ознаки; завдання 3-го рівня – творче завдання. Усна компонента: усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (50 балів): результати роботи на практичних заняттях, усне опитування. Підсумковий контроль (50 балів), залік: письмова (40 балів) та усна (10 балів) компонента.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Амінів І. І. Психологія ділового спілкування. - Видавництво: Омега-Л, 2009. – 304 с.
Ділові контакти з іноземними партнерами: Навч.-практ. посібник для бізнесмена. – К.: Вид-во Європ. Ун-ту, 2004. – 284 с.
Етика ділового спілкування : навч. посіб. / Т.Б. Гриценко, С.П. Гриценко, Т.Д. Іщенко та ін. – К. : Центр навчальної літератури, 2019. – 344 с. https://subject.com.ua/pdf/71.pdf.
Зубенко Л. Г., Нємцов В. Д. Культура ділового спілкування: Навч. посібник. — К. : ЕксОб, 2000.
Кайдалова Л.Г., Пляка Л.В. Психологія спілкування: навчальний посібник. – Х. : НФаУ, 2011. – 132 с.
Конфліктологія: Навчальний посібник/ Л. М. Ємельяненко, В. М. Петюх, Л. В. Торгова, А. М. Гриненко; За ред.: В. М. Петюха та Л. В. Торгової. - К. : КНЕУ, 2003.
Лесько О.Й. Етика ділових відносин / О.Й. Лесько, М.Д.Прищак, О.Б. Залюбівська, Г.Г.Рузакова / - Вінниця : ВНТУ, 2011. – 309 с.
Шеламова Г. М. Ділова культура і психологія спілкування. – Видавництво : Академія, 2007. – 220 с.
Ларі Кінг, Білл Ґілберт Як розмовляти будь з ким, будь-коли і будь-де. Секрети успішного спілкування. (перекл. Н. Борис). Моноліт-Bizz, 2019. – 208 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).