Стратегічний аналіз
Спеціальність: Територіальний маркетинг
Код дисципліни: 7.075.11.M.021
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Економіки і маркетингу
Лектор: старший викладач Івашків В.О.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність приймати обґрунтовані рішення.
Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
Здатність до пошуку, оброблення інформації з різних джерел.
Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
Здатність розробляти проєкти та управляти ними.
Результати навчання: Знати та вміти застосовувати у практичній діяльності сучасні принципи, теорії, методи і практичні прийоми маркетингу.
Планувати і здійснювати власні дослідження у сфері маркетингу, аналізувати його результати і обґрунтовувати ухвалення ефективних маркетингових рішень в умовах невизначеності.
Вміти формувати і вдосконалювати систему маркетингу ринкового суб’єкта.
Розуміти сутність та особливості застосування маркетингових інструментів у процесі прийняття маркетингових рішень.
Використовувати методи маркетингового стратегічного аналізу та інтерпретувати його результати з метою вдосконалення маркетингової діяльності ринкового суб’єкта.
Здійснювати діагностування та стратегічне й оперативне управління маркетингом задля розробки та реалізації маркетингових стратегій, проєктів і програм.
Збирати необхідні дані з різних джерел, обробляти і аналізувати їх результати із застосуванням сучасних методів та спеціалізованого програмного забезпечення.
Вміти виокремлювати науково-практичні задачі дослідження та вирішувати їх із використанням положень теорії та методології маркетингу, а також загальнонаукових та спеціальних методів дослідження.
Вміти оприлюднити результати власних наукових досліджень у фаховому середовищі та презентувати їх із застосуванням сучасних технічних засобів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит:
- Економіка підприємств
- Бізнес планування
- Мікроекономіка
Кореквізит
- Психологія управління
- Глобальні проблеми сучасності
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Стратегічний аналіз» ґрунтується на знаннях з теорії та практики економічного аналізу, мікроекономіки, менеджменту, фінансів, статистики, маркетингу. Вивчення дисципліни допоможе майбутнім магістрам з маркетингу орієнтуватися в ринкових умовах господарювання та використовувати знання для розробки та прийняття управлінських рішень.
Опис: Сучасна концепція стратегічного аналізу. Стратегії підприємства та їх різновиди. Роль і місце стратегічного аналізу в управлінні підприємством. Стратегічне планування та планування маркетингу. Аналіз маркетингового середовища. Визначення конкурентних переваг підприємства. Маркетингові стратегії сегментації та вибору цільового ринку. Стратегії розвитку підприємства. Стратегічне управління портфелем бізнесу підприємства. Стратегії диференціації і позиціонування. Сутність та різновиди стратегій конкуренції. Маркетингові стратегії підприємства по складових комплексу маркетингу
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль - залік. За поточний контроль студент може отримати 60 балів, за контрольний захід - 40 балів, з них 30 балів - письмова компонента, 10 балів - усна компонента.
Критерії оцінювання результатів навчання: До обов’язкових видів робіт поточного контролю входять:
1. Тестування у ВНС
2. Доповіді на семінарських і практичних заняттях, круглих столах, обговорення та активність під час імітаційних форм проведення занять (ділові ігри, дискусії, обговорення проблемних ситуацій)
3.Виконання індивідуального (залікового) завдання за окремим варіантом, яке відображає схематичне розроблення структури підприємства, дослідження його окремих особливостей.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Василенко В. О., Ткаченко Т. І. Стратегічне управління: Навч. посіб./ 2-ге вид., перероб. і доп.— К.: ЦУЛ, 2003. — 396 с.
2.Головко Т. В., Сагова С. В. Стратегічний аналіз: Навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисц. / За ред. д-ра екон. наук., проф. М. В. Кужельного. — К.: КНЕУ, 2002. — 198 с.
3. Гордієнко П. Л. Стратегічний аналіз: Навч. посіб. — К.: Алерта, 2006. — 404 с.
4. Нємцов В. Д., Довгань Л. Є. Стратегічний менеджмент: Навч. посіб. — К.: Експрес-Поліграф, 2002. — 560 с.
5. Оберемчук В. Ф. Стратегія підприємства: Короткий курс лекцій. — К.: МАУП, 2000. — 128 с.
6.Редченко К. І. Стратегічний аналіз у бізнесі: Навч. посіб. — 2-ге вид., доп. — Львів: Новий світ — 2000, Альтаїр, 2002, 2003. — 272 с.
7.Сич Є. М., Пилипенко О. В., Стасишен М. С. Стратегічний аналіз: Навч.-метод. посіб. — К.: Каравела, 2010. — 304 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).