Маркетинг території (курсова робота)
Спеціальність: Територіальний маркетинг
Код дисципліни: 7.075.11.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Економіки і маркетингу
Лектор: Попадинець Н.М., Безпарточний М.Г., Олексюк Г.В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Результати навчання: ПР1. Знати і вміти застосовувати у практичній діяльності сучасні принципи, теорії, методи і практичні прийоми маркетингу.
ПР3. Планувати і здійснювати власні дослідження у сфері маркетингу, аналізувати його результати і обґрунтовувати ухвалення ефективних маркетингових рішень в умовах невизначеності.
ПР5. Презентувати та обговорювати результати наукових і прикладних досліджень, маркетингових проектів державною та іноземною мовами.
ПР8. Використовувати методи міжособистісної комунікації в ході вирішення колективних задач, ведення переговорів, наукових дискусій у сфері маркетингу.
ПР13. Керувати маркетинговою діяльністю ринкового суб’єкта, а також його підрозділів, груп і мереж, визначати критерії та показники її оцінювання.
ПР16. Вміти виокремлювати науково-практичні задачі дослідження та вирішувати їх із використанням положень теорій та методології маркетингу, а також загальнонаукових та спеціальних методів дослідження.
ПР20. Володіти основами урбанізаційних процесів і досліджувати їх вплив щодо трансформації міського простору та простору територіальних громад.
ПР21. Використовувати положення Державної стратегії регіонального розвитку у формуванні концепції територіального маркетингу управління територіями.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: Інструменти територіального маркетингу, Інформаційний маркетинг у територіальних громадах, Маркетингова основа соціального підприємництва, співробітництва громад і державно-приватного партнерства, Територіальний маркетинг
- кореквізити: Практика за темою магістерської дипломної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Курсова робота з дисципліни «Маркетинг території» виконується відповідно до розробленої і затвердженої тематики, яка є актуальною і відповідає сучасному стану і перспективам розвитку науки і практики стосовно територіального маркетингу та просторового і економічного планування у територіальних громадах.
У курсовій роботі студент демонструє рівень знань і вмінь до самостійного творчого наукового пошуку та розв’язання актуальних проблемних завдань, поставлених у курсовій роботі.
Курсова робота ґрунтується на теоретичних знаннях та практичних навичках, отриманих студентом протягом навчання і самостійної науково-дослідної роботи, яка свідчить про вміння узагальнювати теоретичний і практичний матеріал.
Опис: Поглиблення розуміння та практичного використання основних концепцій у царині економіки та управління підприємством; здобуття навичок, які здатні розробляти та обґрунтовувати управлінські рішення щодо розвитку економічних суб’єктів господарювання в межах територіальних громад; оволодіння сучасними засобами щодо розв’язання складних завдань та вирішення проблем у сфері корпоративного управління соціальним підприємством; отримання розуміння оцінки бізнесу й капіталізації підприємств та визначення ключових векторів стратегічних змін розвитку в умовах державно-приватного партнерства; здобуття навичок використання сучасних моделей та інструментів проєкт-менеджменту в процесі планування, контролю й координації впровадження змін на підприємстві, а також формування інноваційні стратегії відповідно до умов бізнес-середовища; обґрунтування механізмів взаємодії та впливу елементів маркетингового комплексу «політика», «громада» на розвиток території та задоволення потреб кожної цільової групи на державному та місцевому рівні.
Методи та критерії оцінювання: Якісні критерії оцінки знань
Глибокі знання, можлива незначна кількість помилок
Міцні знання з можливими кількома помилками
Непогані знання, але є значна кількість недоліків
Недостатні знання, слабозасвоєний матеріал, невміння самостійно викласти його зміст
Невміння осмислити зміст теми і пуб¬лічно чи письмово представити його
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінка за національною шкалою
5 (відмінно)
4 (добре)
3 (задовільно)
2 (незадовільно) з можливістю повторного складання
2 (незадовільно) з обов’язковим повторним вивченням дисципліни
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Борщ Г. А., Вакуленко В.М., Гринчук Н.М.,Дехтяренко Ю. Ф., Ігнатенко О. С., Куйбіда В. С. Ткачук А. Ф., Юзефович В.В. Ресурсне забезпечення об’єднаної територіальної громади та її маркетинг : навч. посіб. К., 2017. 107 с.
2. Буднікевич І. Муніципальний маркетинг: теорія, методологія, практика. Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2012. 648 с.
3. Васильченко Г., Парасюк І., Єременко Н. Планування розвитку територіальних громад. Навчальний посібник для посадових осіб місцевого самоврядування. Асоціація міст України. К.: ТОВ «Підприємство «ВІ ЕН ЕЙ», 2015. 256 с.
4. Гринчук Н. Формування територіальних маркетингових стратегій. Київ, Всеукраїнська мережа фахівців та практиків з регіонального і місцевого розвитку, 2014. 43 с.
5. Корягіна С. В., Корягін М. В. Маркетинговий аудит : навч. посіб. К. : «Центр учбової літератури», 2014. 320 с.
6. Наказ Міністерства розвитку громад та територій України «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо формування і реалізації прогнозних та програмних документів соціально-економічного розвитку об'єднаної територіальної громади» від 30 березня 2016 року. № 75. URL: www.cct.com.ua/2016/30.03.2016_75.htm
7. Міністерство розвитку громад та територій України. Методичні рекомендації. Порядок розроблення, затвердження, реалізації, проведення моніторингу та оцінювання реалізації стратегій розвитку територіальних громад. 2021. URL: https://www.minregion.gov.ua/wp-content/uploads/2022/12/metodychni-rekomendacziyi-.pdf
8. Маркетингова стратегія міста Полтави. URL: http://pleddg.org.ua/wp-content/uploads/2020/12/Poltava-Marketing-Strategy.pdf
9. Олексюк Г.В., Лисяк Н. М., Попадинець Н.М. Концептуально - структурні моделі ендогенного потенціалу об’єднаних територіальних громад як передумова підвищення їх конкурентоспроможності. Економіка України. 2019. № 3. С.52-69.
10. Олексюк Г. В., Куйбіда С. В., Лисяк Н. М., Попадинець Н. М. Організація планування розвитку територій у контексті децентралізації державного управління: поєднання інтегрованих, просторових та економічних підходів. Економіка України. 2021. № 11(720). С. 23-38.
11. Олексюк Г. В., Попадинець Н. М., Лисяк Н. М. Концептуальна фінансово-економічна модель урбанізованих систем. Економіка та право. 2020. № 2 (57). С. 84-94.
12. Олексюк Г. В., Хром’як Й. Я., Попадинець Н. М. Маркетингова стратегія як інструмент реалізації стратегічного плану розвитку територіальних громад. Економіка України. 2022. № 7(728). С. 67-87.
13. Олексюк Г. В., Попадинець Н. М., Самотій Н. С. Управління територіальними громадами на засадах територіального маркетингу. Регіональна економіка. – 2021. № 3. (101). С. 15-27.
14. Ткачук А., Кашевський В., Мавко П. Стратегічне планування у громаді (навчальний модуль). К. : ІКЦ «Легальний статус», 2016. 96 с.
15. Інвестиційний маркетинг і моніторинг галузей промисловості України // Актуальні Проблеми Економіки. – 2019. – № 3. – С.68–75.
16. Борщ Г.А., Вакуленко В.М., Гринчук Н.М., Дехтяренко Ю.Ф., Ігнатенко О.С., Куйбіда В.С., Ткачук А.Ф., Юзефович В.В. Ресурсне забезпечення об’єднаної територіальної громади та її маркетинг : навч. посіб. Київ, 2017. 107 с.
17. Територіальні громади в умовах децентралізації: ризики та механізми розвитку: монографія / за ред. Кравціва В. С. Львів: ДУ «Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України, 2020. 531 с.
18. Тимечко І. Р. Територіальна громада у транскордонному просторі: чинники, закономірності, пріоритети розвитку: монографія / ДУ “Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України”. Львів, 2019. 444 с. URL: http://ird.gov.ua/irdp/p20190008.pdf
19. Механізми реалізації регіональної політики: оцінка ефективності та напрями удосконалення: монографія / наук. ред. С. Л. Шульц; ДУ «Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України». Львів, 2018. 205 с.
20. Патицька Х. О. Фінансово-економічний потенціал територіальних громад: механізми функціонування та активізації: монографія / ДУ “Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України”. Львів, 2019. 209 с. (Серія «Проблеми регіонального розвитку»). URL: http://ird.gov.ua/irdp/p20190007.pdf
21. Територіальний розвиток і регіональна політика. Стимулювання розвитку регіонів на засадах смарт-спеціалізації: бар'єри та механізми імплементації: наукова доповідь / наук. ред. д.е.н., проф. Сторонянська І.З. Львів, ІРД НАНУ. 2021. 155 с.
22. Химинець В. В., Головка А. А., Мірус О. І. Транскордонне співробітництво як інструмент місцевого та регіонального розвитку : аналіт. доп. Київ : НІСД, 2021. 47 с.
23. Біль М. М., Махонюк О. В., Мульска О. П., Бараняк І. Є., Карп’як М. О. Міграційна мобільність молоді: результати соціологічного дослідження та нові виклики в умовах війни: електрон. науково-аналітична доповідь / ДУ «Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України». Львів, 2022. 72 с. URL: http://ird.gov.ua/irdp/p20220035.pdf
24. Гринчишин І. М., Біль М. М., Лещух І. В., Патицька Х. О., Попадинець Н. М. Зміцнення спроможності територіальних громад на основі ефективного використання ендогенного потенціалу / ДУ «Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України». Львів, 2019. 301 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).