Фінансові інновації

Спеціальність: Територіальний маркетинг
Код дисципліни: 7.075.11.M.015
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Фінансів, обліку і аналізу
Лектор: професор Алєксєєв Ігор Валентинович, д.е.н.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Оволодіння знаннями та навичками дослідження проблем інноваційного розвитку фінансової системи, фінансових відносин в інноваційній сфері.
Завдання: З1. Здатність приймати обґрунтовані рішення. 2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). 3. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. 4. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. 5. Навички міжособистісної взаємодії. 6. Здатність до пошуку, оброблення інформації з різних джерел. 7. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість. 8. Здатність розробляти проєкти та управляти ними.
Результати навчання: 1. Знати та вміти застосовувати у практичній діяльності сучасні принципи, теорії, методи і практичні прийоми маркетингу. 2. Вміти адаптовувати і застосовувати нові досягнення в теорії та практиці маркетингу для досягнення конкретних цілей і вирішення задач ринкового суб’єкта. 3. Планувати і здійснювати власні дослідження у сфері маркетингу, аналізувати його результати і обґрунтовувати ухвалення ефективних маркетингових рішень в умовах невизначеності. 4. Вміти розробляти стратегію і тактику маркетингової діяльності з урахуванням крос-функціонального характеру її реалізації. 5. Презентувати та обговорювати результати наукових і прикладних досліджень, маркетингових проєктів державною та іноземними мовами. 6. Вміти підвищувати ефективність маркетингової діяльності ринкового суб’єкта на різних рівнях управління, розробляти проєкти у сфері маркетингу та управляти ними. 7. Вміти формувати і вдосконалювати систему маркетингу ринкового суб’єкта. 8. Використовувати методи міжособистісної комунікації в ході вирішення колективних задач, ведення переговорів, наукових дискусій у сфері маркетингу. 9. Розуміти сутність та особливості застосування маркетингових інструментів у процесі прийняття маркетингових рішень. 10. Обґрунтовувати маркетингові рішення на рівні ринкового суб’єкта із застосуванням сучасних управлінських принципів, підходів, методів, прийомів. 11. Використовувати методи маркетингового стратегічного аналізу та інтерпретувати його результати з метою вдосконалення маркетингової діяльності ринкового суб’єкта. 12. Здійснювати діагностування та стратегічне й оперативне управління маркетингом задля розробки та реалізації маркетингових стратегій, проєктів і програм. 13. Керувати маркетинговою діяльністю ринкового суб’єкта, а також його підрозділів, груп і мереж, визначати критерії та показники її оцінювання. 14. Формувати маркетингову систему взаємодії, будувати довгострокові взаємовигідні відносини з іншими суб’єктами ринку. 15. Збирати необхідні дані з різних джерел, обробляти і аналізувати їх результати із застосуванням сучасних методів та спеціалізованого програмного забезпечення. 16. Вміти виокремлювати науково-практичні задачі дослідження та вирішувати їх із використанням положень теорії та методології маркетингу, а також загальнонаукових та спеціальних методів дослідження. 17. Вміти оприлюднити результати власних наукових досліджень у фаховому середовищі та презентувати їх із застосуванням сучасних технічних засобів. 18. Застосовувати педагогічні технології та проводити заняття з фахових навчальних дисциплін відповідно до чинного законодавства.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: - Економіка підприємств - Бізнес планування - Мікроекономіка Кореквізит - Психологія управління - Глобальні проблеми сучасності
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення наукових засад інноваційної діяльності. Дослідження соціально-економічного розвитку та інноваційної діяльності. Вивчення теорій інновацій, теоретичних та прикладних засад діяльності венчурних підприємств, фондів та венчурного фінансування. Висвітлення передумов фінансових інновацій в суспільстві і на підприємствах, в організаціях та установах. Дослідження фінансових засад інноваційного розвитку підприємства. Аналізування інноваційних змін у фінансовій системі України. Вивчення теоретико-методологічних засад діяльності інноваційних підприємств і недержавних пенсійних фондів, зокрема щодо захисту вкладів в умовах динамічного податкового законодавства.
Опис: Наукові засади інноваційної діяльності. Економічний розвиток та інноваційна діяльність. Теорії інновацій. Історія та передумови фінансових інновацій в суспільстві. Моделі фінансових систем та їх вплив на інноваційний розвиток. Інноваційні підприємства і кластеризація економіки. Венчурні підприємства, фонди та венчурне фінансування. Технологічна реструктуризація як форма інноваційного розвитку підприємств. Інноваційні зміни у фінансовій системі України. Недержавні пенсійні фонди і проблема захисту їхніх активів. Інноваційність розширення застосування медичного страхування. Формування доходів бюджетів територіальних громад як фінансова інновація. Інноваційні структури в активізації розвитку підприємства. . Інноваційні аспекти розвитку підприємств регіону. Регіональне регулювання інноваційного розвитку підприємств.
Методи та критерії оцінювання: - Поточний контроль: (тестове опитування; усне опитування на практичних заняттях; робота в малих групах; виконання індивідуального завдання (за варіантом) та його захист. Методи навчання і викладання Лекції, семінарські, практичні заняття: метод евристичний, метод проблемного викладу, метод дедукції; метод індукції, науково-дослідницький метод. Самостійна робота: проблемно-пошуковий метод, дослідницький метод. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль: - Тестування; - Усне вибіркове опитування; - Виконання та захист практичних робіт. - Виконання та захист індивідуального завдання;
Критерії оцінювання результатів навчання: • практичні завдання, есе, робота у малих групах (100%);
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Фінансові інновації». Укладачі: Алєксєєв Ігор Валентинович, Мазур Андріана Володимирівна Адреса розміщення: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=110 Номер та дата реєстрації: Е41-231-813/2020 від 04.05.2020 р. Сертифікат № 03214. 2. Електронний навчально-методичний комплекс «Financial innovations». Укладачі: Алєксєєв Ігор Валентинович, Мазур Андріана Володимирівна Адреса розміщення: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=112 Номер та дата реєстрації: Е41-231-710/2018 від 13.09.2018 р. Сертифікат № 02434. 3. Restructuring Management. Threats, Adaptations and Development in the Face of Changes : Collective monograph [I. Alieksieiev, A. Mazur (2022) Challenges and objectives of financial support for innovation projects: analysis and international comparison (Chapter 18). – p.241–248]. Torun, Poland: TNOiK, Stowarzyszenie Wyzszej Uzytecznosci, Cracow University of Economics. https://iz.uek.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/05/2022_Restructuring-Management.-Threats-Adaptations-and-Development-in-the-Face-of-Changes.pdf 4. Socio-economic and management concepts : Collective monograph [I. Alieksieiev, A. Mazur (2021) Providing sustainable finance: the role of financial institutions (7.1). – p.323–331]. – Boston: International Science Group. – Boston : Primedia eLaunch, 2021. DOI - 10.46299/ISG.2021.MONO.ECON.I. Retrieved from https://isg-konf.com/socio-economic-and-management-concepts/ 5. Alieksieiev, I., Mazur, A., & Storozhenko О. (2021). Implementing the sustainable development goals in Ukraine: financing framework. Financial and Credit Activity: Problems of Theory and Practice, 5(40), 399–409. https://doi.org/10.18371/fcaptp.v5i40.245191 (Web of Science)
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).