Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Територіальний маркетинг
Код дисципліни: 7.075.11.O.023
Кількість кредитів: 12.00
Кафедра: Економіки і маркетингу
Лектор: Попадинець Н.М., Безпарточний М.Г., Олексюк Г.В.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність приймати обґрунтовані рішення.
Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
Навички міжособистісної взаємодії.
Здатність розробляти проекти та управляти ними.
Результати навчання: ПР2. Вміти адаптовувати і застосовувати нові досягнення в теорії та практиці маркетингу для досягнення конкретних цілей і вирішення задач ринкового суб’єкта.
ПР9. Розуміти сутність та особливості застосування маркетингових інструментів у процесі прийняття маркетингових рішень.
ПР11. Використовувати методи маркетингового стратегічного аналізу та інтерпретувати його результати з метою вдосконалення маркетингової діяльності ринкового суб’єкта.
ПР14. Формувати маркетингову систему взаємодії, будувати довгострокові взаємовигідні відносини з іншими суб’єктами ринку. ПР15. Збирати необхідні дані з різних джерел, обробляти і аналізувати їх результати із застосуванням сучасних методів та спеціалізованого програмного забезпечення.
ПР18. Застосовувати педагогічні технології та проводити заняття з фахових навчальних дисциплін відповідно до чинного законодавства.
ПР22. Вміти досліджувати систему агломераційних утворень навколо великих та середніх міст та їх значення для розвитку територіальних громад.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: Інструменти територіального маркетингу, Інформаційний маркетинг у територіальних громадах, Маркетингова основа соціального підприємництва, співробітництва громад і державно-приватного партнерства, Територіальний маркетинг
- кореквізити: Захист магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи – є завершальним етапом навчання на певному освітньому рівні, передує виконанню студентами кваліфікаційних робіт і передбачає узагальнення й удосконалення здобутих студентами знань, практичних умінь і навичок, оволодіння професійним досвідом з метою їх підготовки до самостійної трудової діяльності, а також збір матеріалів для виконання кваліфікаційних робіт.
Практика студентів проводиться з відривом від теоретичного навчання на базах практики (територіальних громадах, громадських спілках, банківських установах, підприємствах, організаціях, установах), науково-технічне оснащення яких спроможне забезпечити сучасні вимоги до підготовки фахівців відповідного освітнього рівня, а також умови їх подальшого професійного росту та кар’єри.
Опис: Поглиблення розуміння та практичного використання основних концепцій у царині економіки та управління підприємством; здобуття навичок, які здатні розробляти та обґрунтовувати управлінські рішення щодо розвитку економічних суб’єктів господарювання в межах територіальних громад; оволодіння сучасними засобами щодо розв’язання складних завдань та вирішення проблем у сфері корпоративного управління соціальним підприємством; отримання розуміння оцінки бізнесу й капіталізації підприємств та визначення ключових векторів стратегічних змін розвитку в умовах державно-приватного партнерства; здобуття навичок використання сучасних моделей та інструментів проєкт-менеджменту в процесі планування, контролю й координації впровадження змін на підприємстві, а також формування інноваційні стратегії відповідно до умов бізнес-середовища; обґрунтування механізмів взаємодії та впливу елементів маркетингового комплексу «політика», «громада» на розвиток території та задоволення потреб кожної цільової групи на державному та місцевому рівні.
Методи та критерії оцінювання: Звіт студента про проходження практики – основний документ, на основі якого оцінюється обсяг і якість отриманих студентом прикладних знань. Кожний розділ звіту має містити відповідну інформацію, яка розкриває процедуру, шляхи, форми і методи вирішення завдань, що стояли перед студентом на час практики, та відповідні результати.
У звіті дають коротку характеристику підприємства (назва, підпорядкованість, структура, організація виробництва, асортимент продукції, основні планові показники тощо), наводять результати аналізу та маркетингових досліджень, фінансового стану, роблять висновки і дають практичні пропозиції.
Критерії оцінювання результатів навчання: Залік за результатами проходження практики та захисту звіту з практики проводиться, виходячи з сумарної максимальної оцінки – 100 балів, з яких, 40 балів відповідає оцінці керівника від бази практики за таким алгоритмом:
- оцінка «відмінно» - 40 балів;
- оцінка «добре» - 30 балів;
- оцінка «задовільно» - 20 балів.
60 балів – це найбільша оцінка, яку може виставити комісія навчального закладу, за таким розподілом:
30 балів за якість виконання звіту про практику, а саме,
- дотримання структури звіту та змісту кожного розділу – 5-7 балів;
- повнота і глибина аналізу економічної діяльності з посиланнями на фактичну інформацію, наведену в Додатках до звіту - 6-8 балів;
- обґрунтування шляхів вирішення проблеми, обумовленої темою МКР – 5 - 10 балів;
- дотримання вимог до оформлення звіту, зокрема, наявність посилань – на використані джерела інформації – 3-5 балів.
30 балів за рівень захисту звіту, а саме,
- рівень володіння інформацією, наведеної в звіті, - 5-10 балів;
- обґрунтування відповідності інформації, зібраної для магістерської кваліфікаційної роботи, темі роботи - 5-10 балів;
- вміння охарактеризувати наявність (або відсутність) розбіжності між теоретичними концепціями, отриманими в навчанні, і практичною реалізацією фінансової роботи - 5-10 балів.
При наявності недоліків у змісті, структурі або оформленні звіту про практику, недостатньому рівні захисту звіту, недосконалому підбору інформації для написання МКР тощо наведені вище бали зменшуються згідно з експертною оцінкою комісії, яка приймає звіти.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Борщ Г. А., Вакуленко В.М., Гринчук Н.М.,Дехтяренко Ю. Ф., Ігнатенко О. С., Куйбіда В. С. Ткачук А. Ф., Юзефович В.В. Ресурсне забезпечення об’єднаної територіальної громади та її маркетинг : навч. посіб. К., 2017. 107 с.
2. Буднікевич І. Муніципальний маркетинг: теорія, методологія, практика. Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2012. 648 с.
3. Васильченко Г., Парасюк І., Єременко Н. Планування розвитку територіальних громад. Навчальний посібник для посадових осіб місцевого самоврядування. Асоціація міст України. К.: ТОВ «Підприємство «ВІ ЕН ЕЙ», 2015. 256 с.
4. Гринчук Н. Формування територіальних маркетингових стратегій. Київ, Всеукраїнська мережа фахівців та практиків з регіонального і місцевого розвитку, 2014. 43 с.
5. Корягіна С. В., Корягін М. В. Маркетинговий аудит : навч. посіб. К. : «Центр учбової літератури», 2014. 320 с.
6. Наказ Міністерства розвитку громад та територій України «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо формування і реалізації прогнозних та програмних документів соціально-економічного розвитку об'єднаної територіальної громади» від 30 березня 2016 року. № 75. URL: www.cct.com.ua/2016/30.03.2016_75.htm
7. Міністерство розвитку громад та територій України. Методичні рекомендації. Порядок розроблення, затвердження, реалізації, проведення моніторингу та оцінювання реалізації стратегій розвитку територіальних громад. 2021. URL: https://www.minregion.gov.ua/wp-content/uploads/2022/12/metodychni-rekomendacziyi-.pdf
8. Маркетингова стратегія міста Полтави. URL: http://pleddg.org.ua/wp-content/uploads/2020/12/Poltava-Marketing-Strategy.pdf
9. Олексюк Г.В., Лисяк Н. М., Попадинець Н.М. Концептуально - структурні моделі ендогенного потенціалу об’єднаних територіальних громад як передумова підвищення їх конкурентоспроможності. Економіка України. 2019. № 3. С.52-69.
10. Олексюк Г. В., Куйбіда С. В., Лисяк Н. М., Попадинець Н. М. Організація планування розвитку територій у контексті децентралізації державного управління: поєднання інтегрованих, просторових та економічних підходів. Економіка України. 2021. № 11(720). С. 23-38.
11. Олексюк Г. В., Попадинець Н. М., Лисяк Н. М. Концептуальна фінансово-економічна модель урбанізованих систем. Економіка та право. 2020. № 2 (57). С. 84-94.
12. Олексюк Г. В., Хром’як Й. Я., Попадинець Н. М. Маркетингова стратегія як інструмент реалізації стратегічного плану розвитку територіальних громад. Економіка України. 2022. № 7(728). С. 67-87.
13. Олексюк Г. В., Попадинець Н. М., Самотій Н. С. Управління територіальними громадами на засадах територіального маркетингу. Регіональна економіка. – 2021. № 3. (101). С. 15-27.
14. Ткачук А., Кашевський В., Мавко П. Стратегічне планування у громаді (навчальний модуль). К. : ІКЦ «Легальний статус», 2016. 96 с.
15. Інвестиційний маркетинг і моніторинг галузей промисловості України // Актуальні Проблеми Економіки. – 2019. – № 3. – С.68–75.
16. Борщ Г.А., Вакуленко В.М., Гринчук Н.М., Дехтяренко Ю.Ф., Ігнатенко О.С., Куйбіда В.С., Ткачук А.Ф., Юзефович В.В. Ресурсне забезпечення об’єднаної територіальної громади та її маркетинг : навч. посіб. Київ, 2017. 107 с.
17. Територіальні громади в умовах децентралізації: ризики та механізми розвитку: монографія / за ред. Кравціва В. С. Львів: ДУ «Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України, 2020. 531 с.
18. Тимечко І. Р. Територіальна громада у транскордонному просторі: чинники, закономірності, пріоритети розвитку: монографія / ДУ “Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України”. Львів, 2019. 444 с. URL: http://ird.gov.ua/irdp/p20190008.pdf
19. Механізми реалізації регіональної політики: оцінка ефективності та напрями удосконалення: монографія / наук. ред. С. Л. Шульц; ДУ «Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України». Львів, 2018. 205 с.
20. Патицька Х. О. Фінансово-економічний потенціал територіальних громад: механізми функціонування та активізації: монографія / ДУ “Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України”. Львів, 2019. 209 с. (Серія «Проблеми регіонального розвитку»). URL: http://ird.gov.ua/irdp/p20190007.pdf
21. Територіальний розвиток і регіональна політика. Стимулювання розвитку регіонів на засадах смарт-спеціалізації: бар'єри та механізми імплементації: наукова доповідь / наук. ред. д.е.н., проф. Сторонянська І.З. Львів, ІРД НАНУ. 2021. 155 с.
22. Химинець В. В., Головка А. А., Мірус О. І. Транскордонне співробітництво як інструмент місцевого та регіонального розвитку : аналіт. доп. Київ : НІСД, 2021. 47 с.
23. Біль М. М., Махонюк О. В., Мульска О. П., Бараняк І. Є., Карп’як М. О. Міграційна мобільність молоді: результати соціологічного дослідження та нові виклики в умовах війни: електрон. науково-аналітична доповідь / ДУ «Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України». Львів, 2022. 72 с. URL: http://ird.gov.ua/irdp/p20220035.pdf
24. Гринчишин І. М., Біль М. М., Лещух І. В., Патицька Х. О., Попадинець Н. М. Зміцнення спроможності територіальних громад на основі ефективного використання ендогенного потенціалу / ДУ «Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України». Львів, 2019. 301 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).