Основи державної регіональної політики
Спеціальність: Територіальний маркетинг
Код дисципліни: 7.075.11.E.031
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Економіки і маркетингу
Лектор: д.е.н., доц. Лисяк Наталя Михайлівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ЗК3. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
ЗК6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
фахові компетентності:
СК7. Здатність розробляти і аналізувати маркетингову стратегію ринкового суб’єкта та шляхи її реалізації з урахуванням між функціональних зв’язків.
СК15. Здатність оцінити положення державної регіональної політики потребу, її зв'язок та вплив на розвиток територіальних громад із врахуванням специфіки їх створення та функціонування.
Результати навчання: ПР3. Планувати і здійснювати власні дослідження у сфері маркетингу, аналізувати його результати і обґрунтовувати ухвалення ефективних маркетингових рішень в умовах невизначеності
ПР5. Презентувати та обговорювати результати наукових і прикладних досліджень, маркетингових проектів державною та іноземною мовами
ПР11. Використовувати методи маркетингового стратегічного аналізу та інтерпретувати його результати з метою вдосконалення маркетингової діяльності ринкового суб’єкта
ПР13. Керувати маркетинговою діяльністю ринкового суб’єкта, а також його підрозділів, груп і мереж, визначати критерії та показники її оцінювання
ПР16. Вміти виокремлювати науково-практичні задачі дослідження та вирішувати їх із використанням положень теорій та методології маркетингу, а також загальнонаукових та спеціальних методів дослідження
ПР17. Вміти оприлюднити результати власних наукових досліджень у фаховому середовищі та презентувати їх із застосуванням сучасних технічних засобів
ПР18. Застосовувати педагогічні технології та проводити заняття з фахових навчальних дисциплін відповідно до чинного законодавства
ПР21. Використовувати положення Державної стратегії регіонального розвитку у формуванні концепції територіального маркетингу управління територіями
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Матеріальна та фінансова основа територіальних громад
Стратегічне планування в територіальних громадах на основі маркетингового підходу
Кореквізити: Європейська практика підтримки розвитку територій
Маркетингові дослідження інвестиційних проектів розвитку територій
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна розкриває сутність і завдання регіональної політики держави, основні механізми та інструменти її реалізації. Особлива увага приділяється підходам до державної регіональної політики у новому плановому періоді, а саме: перехід до територіально спрямованої політики розвитку на основі стимулювання використання власного потенціалу територій, надання підтримки окремим територіям, що характеризуються особливими проблемами соціально-економічного розвитку, високим історико-культурним потенціалом, екологічними умовами та потребами охорони навколишнього природного середовища. На основі аналізу та систематизації теоретичних положень запропоновано прикладний інструментарій обгрунтування стратегічних та локальних задач у розвитку регіонів, визначення територій, що потребують державної підтримки, планування їх розвитку на засадах інтегрованого підходу (поєднання галузевого та територіального підходу.
Дисципліна належить до професійних дисциплін і спрямована на отримання студентами-маркетилогами фахових знань, умінь та навичок у галузі урбаністики та економіки міст. Дисципліна викладається як обов’язкова. Її обсяг, зміст та направленість визначені освітньою програмою підготовки магістрів.
Опис: Вступ до дисципліни. Основні поняття, цілі та задачі курсу. Теоретичні підходи реалізації регіональної політики. Закони, закономірності і принципи формування державної регіональної політики. Передумови регіонального розвитку території України. Розвиток гірських і сільських територій. Відновлення та розбудова територій, структурна перебудова економік регіонів, що постраждали внаслідок збройної агресії росії проти України. Урбанізація – як чинник підвищення продуктивної спроможності економіки країни. Збереження навколишнього природного середовища та стале використання природних ресурсів. Історико -культурна спадщина України. Морський потенціал та розвиток приморських регіонів. Регіональна політика трансформації вугледобувних територій. Інфраструктура та цифрова трансформація регіонів. Державна політика у сфері транскордонного співробітництва. Механізми реалізації регіональної політики.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль роботи здобувача:
- Тестове опитування;
- Усне опитування на практичних заняттях ;
- Виконання завдань, ситуаційні вправи;
- Виступи на семінарських заняттях;
- Участь у круглих столах, ділових іграх, ділових дискусіях та обговореннях;
- Виконання контрольної роботи (для студентів заочної форми навчання);
Підсумковий контроль: Складання заліку
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (88 балів): результати роботи на практичних заняттях, усне опитування (22 бали). Підсумковий контроль (100 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Адміністративно-територіальний устрій України: Історія та сучасність / За ред. В. Г. Яцуби. – К. : Секретаріат Кабінету Міністрів України, 2002. – 269 с.
2. Барановський М. О. Наукові засади суспільно-географічного вивчення сільських депресивних територій України / М. О. Барановський. – Ніжин, 2009. – 396 с.
3. Безпека регіонів України і стратегія її гарантування. – Т.1. Природнотехногенна (екологічна) безпека / За ред. Б. М. Данилишина. – К. : Наукова думка, 2008. – 391 с.
4. Білоконь Ю. М. Регіональне планування. Теорія і практика. Логос, 2003. 246 с.
5. Галасюк В. В. Концептуальні засади трансформації економіки України: монографія. К.: Національна академія управління, 2019. 188 с.
6. Гладкий О. В. Наукові основи суспільно-географічних досліджень промислових агломерацій : монографія / О. В. Гладкий. – К. : ВГЛ «Обрії», 2008. – 360 с.
7. Гладкий О., Іщук С. Географія міст. Геоурбаністика: підручник. Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. К.: Паливода А. В., 2014. 299 с.
8. Державна стратегія регіонального розвитку на 2021-2027 рр. Постанова Кабінету міністрів України від 05 серпня 2020 року № 695. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/695-2020-%D0%BF#Text
9. Регіональна політика: методологія, методи, прак# тика / НАН України, Ін#т регіон. дослідж.; Відп. ред. акад. М. Долішній. — Л., 2001. — С. 14.
10. Закон України Про засади державної регіональ# ної політики // Відомості Верховної Ради (ВВР). — 2015. — № 13. — Ст. 90.
11. Регіони України: проблеми та пріоритети соціаль# но#економічного розвитку: монографія / За ред. З.С. Вар# налія. — К.: Знання України, 2005. — 498 с.
12. Стойко О. Регіональна політика України: стан і перспективи / О. Стойко // Віче. — № 4. — 2015.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).