Кліматичний менеджмент

Спеціальність: Екологія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.101.02.E.032
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Екологія та збалансоване природокористування
Лектор: к.т.н., доцент Люта Оксана Володимирівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Програмні компетентності: • Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та проблеми у сфері екології, охорони навколишнього середовища та збалансованого природокористування при здійсненні професійної діяльності або в процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій, та характеризуються комплексністю і невизначеністю умов та вимог. • Оволодіти знаннями про наслідки зміни клімату та можливі шляхи адаптації суспільства шляхом ефективного державного управління. Програмні результати навчання: • Здатність визначати екологічні ризики, пов’язані зі зміною клімату на основі проведених моніторингових досліджень, та розробляти стратегії ефективного їх врегулювання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Метеорологія та кліматологія; • Стратегія адаптації до змін клімату • Нормування та прогнозування емісій промислових забруднень • Екологічний менеджмент та аудит; • Законодавство України в галузі природокористування •Аналіз антропогенних факторів кліматичних змін
Короткий зміст навчальної програми: Глобальні зміни клімату. Причини зміни клімату. Глобальні тренди зміни клімату. Сценарії зміни клімату до середини 21 століття. Наслідки зміни клімату для найбільш вразливих галузей економіки: сільське, лісове і водне господарство. Наслідки зміни клімату для енергетичного сектору. Наслідки зміни клімату для здоров’я населення. Міжнародний досвід адаптації до зміни клімату і можливості його застосування в Україні. Стратегія Європейського Союзу з адаптації до зміни клімату. Державна політика у сфері зміни клімату. Пріоритетні заходи з адаптації до зміни клімату. Загальні підходи до адаптації до змін клімату: загальнонаціональний, регіональний та місцевий рівень. Стандартизація діяльності з адаптації до глобальної зміни клімату. Інструменти адаптації до зміни клімату на міжнародному рівні.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль за практичні роботи - 30 балів • Екзаменаційний контроль: - письмова компонента - 60 балів - усна компонента - 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Проценко Г.Д. Метеорологія та кліматологія: Навчальний посібник. – К. 2007. – 265с. 2. Єременко І., Винярська М., Мельник Ю. Кліматична політика України:енергетична складова: К: Представництво Фонду ім. Г. Бьолля в Україні, 2019. – 43 с. 3. С. П. Іванюта, О. О. Коломієць, О. А. Малиновська, Л. М. Якушенко. Зміна клімату: наслідки та заходи адаптації: аналітична доповідь. К.: НІСД, 2020. – 110 с. 4. Л. В. Паламарчук, С. В. Краковська. Регіональні зміни клімату України: Методичні вказівки до навчального курсу для студентів географічного факультету спеціальності «Метеорологія та кліматологія». – К. : Прінт-Сервіс, 2018. – 90 с. 5. С. А. Балюка, В. В. Медведева, Б. С. Носка Адаптація агротехнологій до змін клімату: ґрунтово-агрохімічні аспекти. - Харків: 2018. – 363 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).