Гігієна та санітарія екобезпечного виробництва

Спеціальність: Екологія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.101.00.M.013
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Екологія та збалансоване природокористування
Лектор: к.с.-г.н., доц. Тимук Іван Степанович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладення дисципліни є сформувати уявлення студентів про фізіологію харчування людини, вивчення сучасних теорій харчування і визначення нутрієнтного складу продуктів харчування, а також ознайомити їх з нормами санітарних та гігієнічних вимог для виробництва продукції.
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері екології, охорони довкілля та збалансованого природокористування при здійсненні професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій, та характеризуються комплексністю і невизначеністю умов та вимог. К01. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. К04. Здатність розробляти та управляти проектами. К12. Здатність застосовувати нові підходи до аналізу та прогнозування складних явищ, критичного осмислення проблем у професійній діяльності. К15. Здатність до організації робіт, пов’язаних з оцінкою екологічного стану, захистом довкілля та оптимізацією природокористування, в умовах неповної інформації та суперечливих вимог.
Результати навчання: ПР02. Уміти використовувати концептуальні екологічні закономірності у професійній діяльності. ПР04. Знати правові та етичні норми для оцінки професійної діяльності, розробки та реалізації соціально-значущих екологічних проектів в умовах суперечливих вимог. ПР09. Знати принципи управління персоналом та ресурсами, основні підходи до прийняття рішень в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог. ПР10. Демонструвати обізнаність щодо новітніх принципів та методів захисту навколишнього середовища. ПР13. Уміти оцінювати потенційний вплив техногенних об’єктів та господарської діяльності на довкілля.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Стратегія адаптації до змін клімату • Законодавство України в галузі природокористування • Нормування та прогнозування емісій промислових забруднень
Короткий зміст навчальної програми: Програмою дисципліни передбачено вивчення основ фізіології харчування людини, обмін енергією, основами санітарно-гігієнічних умов праці, вивчити основи збалансованого харчування, особливості харчування різних груп населення, гігієну праці в системі заходів з охорони здоров’я працівників, вимоги виробничої санітарії та безпеки організації праці, гігієнічну характеристику і оздоровлення умов праці робітників масових професій.
Опис: Вступ у гігієну та санітарію. Санітарно-показові мікроорганізми. Санітарно-гігієнічні вимоги до підприємств. Загальні положення гігієнічної експертизи. Особиста гігієна, гігієнічні основи режиму дня. Санітарно-гігієнічні вимоги до навколишнього середовища та систем забезпечення підприємств. Методика оцінки запиленості. Розрахунок повітрообміну. Методика оцінки параметрів освітлення. Визначення якості питної води за санітарно-гігієнічними нормами. Методика оцінки ґрунту.
Методи та критерії оцінювання: Згідно з робочою програмою навчальний процес здійснюється в таких формах: - лекційні заняття; - підготовка доповідей за темою семінарських занять, виступ на семінарах. - самостійне опрацювання студентом навчального матеріалу із використанням конспекту лекцій та основної навчальної літератури, робота із довідниками; - контроль усіх видів діяльності студентів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль проводиться із застосуванням рейтингової системи оцінки успішності навчання студентів за кожною пройденою темою програми. Підсумковий контроль – екзамен проводиться в письмовій формі.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Заверуха Н.М. Гігієна та санітарія: навч. посіб. / Н.М. Заверуха. – К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2015. – 244 с. 2. Зубар Н.М. Основи фізіології та гігієни харчування: підручник. / Н.М. Зубар . – К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2006. – 341 с 3. Малигіна В.Д. Мікробіологія та фізіологія харчування: навч. посіб. / В.Д. Малигіна. – К.: Кондор, 2015. – 241 с. 4. Павлоцька Л.Ф. Фізіологія харчування: підручник / Л.Ф. Павлоцька. – Суми: Університетська книга, 2011. – 480 с. 5. Дуденко Н.В. Основи фізіології та гігієни харчування: підручник / Н.В. Дуденко . – Суми: Університетська книга, 2011. – 215 с. 6. Трахтенберг І.М. Гігієна праці та виробнича санітарія: навч. посіб. / І.М. Трахтенберг. – Київ, 1997. – 450 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).