Наукові дослідження та семінари за їх тематикою

Спеціальність: Екологія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.101.00.O.009
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Екологія та збалансоване природокористування
Лектор: Д.т.н., проф. Дячок Василь Володимирович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета навчальної дисципліни " Спецкурс з наукових досліджень спеціальності , Ч.2" є формування навиків у студентів дослідної роботи та математичної обробки результатів експериментальних досліджень. Курс є складовою частиною підготовки студентів, на базі якого формуються спеціальні знання магістрів-екологів із спеціальності “Магістр-дослідник з екології”. Окрім цього метою дисципліни є формування знань щодо вимог до підготовки фахівця у відповідності з умовами входження в європейський простір вищої освіти на Україні та уявлень про майбутнє місце роботи.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Результати навчання: Програмні компетентності: • знання закономірностей саморозвитку Природи, взаємовідносини людини з біосферою, функціонування екосистем, біохімічний колообіг хімічних елементів. • формування фундаментальних знань про особливості використання природних ресурсів різними виробництвами і впливу цих виробництв на навколишнє природне середовище; набуття компетентностей щодо екологізації виробничих процесів. • здатність до опанування міжнародного та вітчизняного досвіду вирішення регіональних та транскордонних екологічних проблем. Програмні результати: • уміти визначати вплив виробничої сфери на навколишнє природне середовище; усвідомлення проблем і шляхів покращення стану довкілля та використання альтернативних екологобезпечних виробництв.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Основи наукових досліджень 2. Наукові дослідження та семінари за їх тематикою. 3. Спецкурс з наукових досліджень спеціальності, частина 1.
Короткий зміст навчальної програми: Загальна характеристика національного господарства, основних технологічних процесів окремих його галузей. Характеристика природних ресурсів, які використовуються окремими галузями виробництва. Характеристика та аналіз впливу виробництв на навколишнє середовище. Заходи боротьби зі шкідливим впливом викидів, скидів і накопиченням відходів. Альтернативні екологобезпечні технології.
Опис: Загальні поняття про наукові дослідження у сучасному світі Загальнонаукові методи дослідження Методологія наукових досліджень Методи математичного моделювання Моделювання процесів з використанням прикладних комтютерних програм Використання основних математичних функцій у моделювання. Математичні методи обробки експериментальних даних Організація та проведення експерименту з метою доведення адекватності резільтату
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль, усне опитування (30%) • підсумковий контроль (контрольний захід, залік): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль Заліковий контроль Усна компонента 40 60 -
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Техноекологія: підручник /[М.С. Мальований, В.М. Боголюбов, Т.П. Шаніна, В.М. Шмандій, Т.А. Сафранов] За ред. Мальованого М.С. – Херсон: ОЛДІ-ПЛЮС, 2014. – 616с. 2. Техноекологія: Навчальний посібник/ Масікевич Ю.Г., Гринь Г.І., Солодкий В.Д. та ін. – Чернівці: Зелена Буковина, 2006. – 192 с. 3. 1. Дячок В.В. Методичні вказівки до практичних занять. Методична розробка. Кафедра ЕЗП, Львів, 2019. -25 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).