Екологічний контроль

Спеціальність: Екологія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.101.02.E.028
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Екологія та збалансоване природокористування
Лектор: к.т.н., доцент Люта Оксана Володимирівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета викладання навчальної дисципліни «Екологічний контроль» – опанування студентами принципів та навичок здійснення контролю та нагляду в сфері захисту навколишнього середовища від забруднення, виснаження та руйнування, сприяння раціональному використанню та відновленню природних ресурсів, забезпечення відшкодування збитків, заподіяних порушенням екологічного законодавства.
Завдання: загальні компетентності: • ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та проблеми у сфері екології, охорони навколишнього середовища та збалансованого природокористування при здійсненні професійної діяльності або в процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій, та характеризуються комплексністю і невизначеністю умов та вимог. фахові компетентності: • ФКС 2.3 Уміння ідентифікувати екологічні правопорушення.
Результати навчання: Результати навчання: ПР 2.3 Оцінювати екологічні ризики за умов недостатньої інформації та суперечливих вимог та аналізувати наслідки антропогенного впливу на природні середовища.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Екологічне інспектування, • Оцінка впливу на навколишнє середовище • Законодавство України в галузі природокористування.
Короткий зміст навчальної програми: У навчальній дисципліні “Екологічний контроль” студенти, що спеціалізуються в галузі охорони природи, мають одержати теоретичні знання і практичні навики в організації і проведенні екологічного контролю, навчитися кваліфіковано вирішувати завдання, зв’язані з раціональним використанням і охороною природних ресурсів. Метою курсу є підготовка інженерів-екологів, які здатні спостерігати, оцінювати масштаб антропогенного впливу на довкілля та здійснювати контроль за дотриманням законодавчо-нормативних актів у галузі природокористування.
Опис: 1. Теоретичні та прикладні аспекти екологічного контролю. Мета та порядок здійснення екологічного контролю. 2. Основні вимоги до організації робіт із екологічного контролю. Громадський екологічний контроль. 3. Здійснення державного контролю за охороною та раціональним використанням водних ресурсів. 4 Здійснення державного контролю у галузі охорони атмосферного повітря. 5 Здійснення державного контролю за охороною та раціональним використанням надр. 6 Здійснення державного контролю за використанням та охороною земель. 7 Здійснення державного контролю за утворенням, розміщенням і утилізацією відходів. 8 Здійснення державного контролю за поводженням з небезпечними відходами. 9 Здійснення державного контролю у галузі охорони, використання і відтворення лісів та інших рослинних ресурсів. 10 Здійснення державного контролю в галузі охорони, використання та відтворення тваринного світу. 11 Здійснення державного контролю за станом природнозаповідного фонду. 12 Екологічний контроль на державному кордоні.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль - 30 балів • Екзаменаційний контроль: 1. Письмова компонента - 60 балів 2. Усна компонента - 10 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль - 30 балів • Екзаменаційний контроль: 1. Письмова компонента - 60 балів 2. Усна компонента - 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Костров М.М., Сівак В.К., Солодкий В.Д. Державний екологічний контроль, Чернівці, Зелена Буковина, 2006 – 386с. 2. Костров М.М., БондарО.І., Солодкий В.Д. Помічник екологічного інспектора.– Київ, ДЕА, 2009. 3. Коренчук А.М., Солодкий В.Д. Збірник методичних рекомендацій про державний контроль за дотриманням вимог екологічного законодавства, - Чернівці., Зелена Буковина,1996.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Екологічний контроль (курсовий проєкт)

Спеціальність: Екологія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.101.02.E.029
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Екологія та збалансоване природокористування
Лектор: к.т.н., доцент Люта Оксана Володимирівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Програмні компетентності: • Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та проблеми у сфері екології, охорони навколишнього середовища та збалансованого природокористування при здійсненні професійної діяльності або в процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій, та характеризуються комплексністю і невизначеністю умов та вимог; • Здатність визначати розмір економічних збитків від забруднення довкілля та їх відшкодування. Результати навчання: • Уміти оцінити перспективи впровадження проекту господарської діяльності із врахуванням економічних пріоритетів розвитку регіону та динамічної адаптації (самовідновлення) екосистеми до антропогенного навантаження.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Раціональне природокористування та ресурсозбереження • Нормування і прогнозування емісії промислових забруднень • Екологічне інспектування, • Законодавство України в галузі природокористування.
Короткий зміст навчальної програми: Порядок оформлення актів перевірок, приписів, протоколів та постанов про правопорушення. Розрахунок розмірів збитків заподіяних державі внаслідок забруднення поверхневих вод, самоцільне використання вод, понаднормативні скиди стічнихвод. Розрахунок розмірів стягнень та збитків, спричинених забрудненням атмосферного повітря. Визначення розміру шкоди зумовленої забруднення та засміченням земельних ресурсів. Розрахунок розміру відшкодування шкоди, заподіяної порушенням екологічного законодавства у межах територій та об'єктів природно-заповідного фонду України.
Методи та критерії оцінювання: • підсумковий контроль (захист курсового проекту) : усна форма - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Костров М.М., Сівак В.К., Солодкий В.Д., Державний екологічний контроль, Чернівці, Зелена Буковина, 2006– 386с. 2. Костров М.М., Бондар О.І., Солодкий В.Д. Помічник екологічного інспектора.– Київ, ДЕА, 2009. 3. Сівак В.К. Природоохоронне інспектування: методичні вказівки до практичних занять з курсу. - Чернівці: ЧНУ, 2009.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).