Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей

Спеціальність: Екологія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.101.00.O.011
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Екологія та збалансоване природокористування
Лектор: д.т.н., професор Гумницький Ярослав Михайлович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студентів знань щодо узагальнення одержаних наукових результатів, їх зіставлення з опублікованими за даною проблематикою матеріалами. Подається методика виконання наукової роботи, порівняння з проведеними дослідженнями інших авторів, математичне узагальнення експериментальних результатів.
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері екології, охорони довкілля та збалансованого природокористування при здійсненні професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій, та характеризуються комплексністю і невизначеністю умов та вимог. К02. Здатність приймати обґрунтовані рішення. К06. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. К13. Здатність доводити знання та власні висновки до фахівців та нефахівців. К17. Здатність самостійно розробляти екологічні проекти шляхом творчого застосування існуючих та генерування нових ідей.
Результати навчання: ПР04. Знати правові та етичні норми для оцінки професійної діяльності, розробки та реалізації соціально-значущих екологічних проектів в умовах суперечливих вимог. ПР08. Уміти доносити зрозуміло і недвозначно професійні знання, власні обґрунтування і висновки до фахівців і широкого загалу. ПР11. Уміти використовувати сучасні інформаційні ресурси з питань екології, природокористування та захисту довкілля. ПР16. Вибирати оптимальну стратегію господарювання та/або природокористування в залежності від екологічних умов. ПР20. Володіти основами виконання екологічних досліджень та еколого-експертної оцінки впливу на довкілля.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Стратегія адаптації до змін клімату • Законодавство України в галузі природокористування • Нормування та прогнозування емісій промислових забруднень
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна базується на розкриті структури оформленого дослідження і представлення його у формі наукової статті для журналу чи збірника наукових праць. Представляється форма подання тез конференцій, оформлення наукових звітів за результатами досліджень.
Опис: Класифікація наук. Класифікація основних напрямків розвитку екології. Методологія наукових досліджень. Науково-дослідна робота студентів. Організація роботи з науково-технічною документацією. Особливості інформаційного пошуку. Оформлення публікацій. Спеціальні методи спостережень за рівнем забруднення природного середовища. Сучасні методи дослідження стану довкілля. Основи експериментальних досліджень. Приклади тем наукових досліджень: Інтенсифікація очищення стічної води від твердої фази. Ремедіація забруднених ґрунтів викликаних воєнними діями. Використання відновлюваних джерел енергії. Адсорбційні методи очищення рідкого середовища від важких металів. Застосування мембранних технологій в охороні навколишнього середовища.
Методи та критерії оцінювання: Згідно з робочою програмою навчальний процес здійснюється в таких формах: - лекційні заняття; - підготовка доповідей за темою семінарських занять і виступи на семінарах. - самостійне опрацювання студентом навчального матеріалу із використанням конспекту лекцій та основної навчальної літератури, робота із довідниками, документами, нормативно-правовими актами; - виконання індивідуальної контрольної роботи; - контроль усіх видів діяльності студента.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль, усне опитування (40%) • підсумковий контроль (контрольний захід, залік): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Клименко М.О., Прищепа А.М., Вознюк Н.М. Моніторинг довкілля. – К. , «Академія», 2006 – 360 с. 2. Лисиця А.В. Біохімія. Практикум. Навчальний посібник - Суми. Університетська книга, 2009 р. - 239 с. 3. Тарасова В.В., Малиновський А.С., Рибак М.Ф. Екологічна стандартизація і нормування. – Київ, Центр учбової літератури, 2007р. - 276 с. 4. Більченко М.М. Лабораторний практикум з аналітичної хімії. Кількісний аналіз. Навчальний посібник. - Суми. Університетська книга, 2007 р. - 142 с. 5. Бардіж Н.І. та інш. Лабораторний практикум з неорганічної хімії. Навчальний посібник. - К:. «Дія», 2005 р. - 216 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).