Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей

Спеціальність: Екологія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.101.00.O.011
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Екологія та збалансоване природокористування
Лектор: д.т.н., професор Гумницький Ярослав Михайлович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студентів знань щодо узагальнення одержаних наукових результатів, їх зіставлення з опублікованими за даною проблематикою матеріалами. Подається методика виконання наукової роботи, порівняння з проведеними дослідженнями інших авторів, математичне узагальнення експериментальних результатів.
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері екології, охорони довкілля та збалансованого природокористування при здійсненні професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій, та характеризуються комплексністю і невизначеністю умов та вимог. К02. Здатність приймати обґрунтовані рішення. К06. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. К13. Здатність доводити знання та власні висновки до фахівців та нефахівців. К17. Здатність самостійно розробляти екологічні проекти шляхом творчого застосування існуючих та генерування нових ідей.
Результати навчання: ПР04. Знати правові та етичні норми для оцінки професійної діяльності, розробки та реалізації соціально-значущих екологічних проектів в умовах суперечливих вимог. ПР08. Уміти доносити зрозуміло і недвозначно професійні знання, власні обґрунтування і висновки до фахівців і широкого загалу. ПР11. Уміти використовувати сучасні інформаційні ресурси з питань екології, природокористування та захисту довкілля. ПР16. Вибирати оптимальну стратегію господарювання та/або природокористування в залежності від екологічних умов. ПР20. Володіти основами виконання екологічних досліджень та еколого-експертної оцінки впливу на довкілля.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Стратегія адаптації до змін клімату • Законодавство України в галузі природокористування • Нормування та прогнозування емісій промислових забруднень
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна базується на розкриті структури оформленого дослідження і представлення його у формі наукової статті для журналу чи збірника наукових праць. Представляється форма подання тез конференцій, оформлення наукових звітів за результатами досліджень.
Опис: Класифікація наук. Класифікація основних напрямків розвитку екології. Методологія наукових досліджень. Науково-дослідна робота студентів. Організація роботи з науково-технічною документацією. Особливості інформаційного пошуку. Оформлення публікацій. Спеціальні методи спостережень за рівнем забруднення природного середовища. Сучасні методи дослідження стану довкілля. Основи експериментальних досліджень. Приклади тем наукових досліджень: Інтенсифікація очищення стічної води від твердої фази. Ремедіація забруднених ґрунтів викликаних воєнними діями. Використання відновлюваних джерел енергії. Адсорбційні методи очищення рідкого середовища від важких металів. Застосування мембранних технологій в охороні навколишнього середовища.
Методи та критерії оцінювання: Згідно з робочою програмою навчальний процес здійснюється в таких формах: - лекційні заняття; - підготовка доповідей за темою семінарських занять і виступи на семінарах. - самостійне опрацювання студентом навчального матеріалу із використанням конспекту лекцій та основної навчальної літератури, робота із довідниками, документами, нормативно-правовими актами; - виконання індивідуальної контрольної роботи; - контроль усіх видів діяльності студента.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль, усне опитування (40%) • підсумковий контроль (контрольний захід, залік): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Клименко М.О., Прищепа А.М., Вознюк Н.М. Моніторинг довкілля. – К. , «Академія», 2006 – 360 с. 2. Лисиця А.В. Біохімія. Практикум. Навчальний посібник - Суми. Університетська книга, 2009 р. - 239 с. 3. Тарасова В.В., Малиновський А.С., Рибак М.Ф. Екологічна стандартизація і нормування. – Київ, Центр учбової літератури, 2007р. - 276 с. 4. Більченко М.М. Лабораторний практикум з аналітичної хімії. Кількісний аналіз. Навчальний посібник. - Суми. Університетська книга, 2007 р. - 142 с. 5. Бардіж Н.І. та інш. Лабораторний практикум з неорганічної хімії. Навчальний посібник. - К:. «Дія», 2005 р. - 216 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).