Аналіз антропогенних факторів кліматичних змін
Спеціальність: Екологія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.101.02.E.030
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Екологія та збалансоване природокористування
Лектор: к.с.-г.н., доц. Тимук Іван Степанович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
ІНТ. здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та проблеми у сфері екології, охорони навколишнього середовища та збалансованого природокористування при здійсненні професійної діяльності або в процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій, та характеризуються комплексністю і невизначеністю умов та вимог.
фахових:
ФКС 2.1. Здобуття навиків оцінки утворення парникових газів при виготовлені і транспортуванні продукції, а також впливу утворених газів на стан навколишнього середовища.
Результати навчання: Здобуття навиків оцінки утворення парникових газів при виготовлені і транспортуванні продукції, а також впливу утворених газів на стан навколишнього середовища.
За допомогою програмного забезпечення вміти визначати рівень утворення парникових газів при різних процесах створення, транспортування та упаковки продукції, а також моделювання процесу експлуатації та утилізації продукції.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Оцінка впливу на навколишнє середовище
Короткий зміст навчальної програми: Метою дисципліни є вивчення антропогенних факторів людської діяльності, які здійснюють безпосередній і опосередкований вплив на навколишнє середовище. Ознайомитися з основними методами мінімізації даного впливу за допомогою впровадження альтернативних джерел енергії та інших екологічних заходів.
Опис: Основні теми:
1. Антропогенний вплив людства на навколишнє середовище та його компоненти.
2. Техногенні аспекти які здійснюють вплив на навколишнє середовище
3. Вплив енергетичної промисловості на зміни клімату.
4. Моделювання та прогнозування факторів зміни клімату
5. Програмне забезпечення для здійснення аналізу антропогенних факторів кліматичних змін
6. Шляхи та методи зменшення впливу негативних наслідків та зміни клімату
7. Основні засади сталого розвитку для впровадження кліматичного менеджементу і управління
8. Загальні підходи адаптації до зміни клімату.
Методи та критерії оцінювання: Форми поточного контролю: усне опитування, письмове чи комп’ютерне тематичне тестування, виступи на практичних заняттях, захисти лабораторних робіт.
Форма контролю: комп’ютерне тестування чи письмова робота.
Форма підсумкового семестрового контролю: екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: • поточний контроль (40%);
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кононенко О.Ю. Актуальні проблеми сталого розвитку: навчально-методичний посібник –К.: ДП «Прінт сервіс», 2016. – 109 с.
2. Єременко І., Винярська М., Мельник Ю. Кліматична політика України:енергетична складова: К: Представництво Фонду ім. Г. Бьолля в Україні, 2019. – 43 с.
3. Цілі Сталого Розвитку: Україна. Національна доповідь. К: Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, 2017. – 176.
4. С. П. Іванюта, О. О. Коломієць, О. А. Малиновська, Л. М. Якушенко. Зміна клімату: наслідки та заходи адаптації: аналітична доповідь. К. : НІСД, 2020. – 110 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Аналіз антропогенних факторів кліматичних змін (курсовий проєкт)
Спеціальність: Екологія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.101.02.E.033
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Екологія та збалансоване природокористування
Лектор: к.с.-г.н., доц. Тимук Іван Степанович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
ІНТ. здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та проблеми у сфері екології, охорони навколишнього середовища та збалансованого природокористування при здійсненні професійної діяльності або в процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій, та характеризуються комплексністю і невизначеністю умов та вимог.
фахових:
ФКС 2.4. Здатність проводити аналіз впливів людської діяльності та прогнозування кліматичних змін;
Результати навчання: Програмні компетентності:
Здатність проводити аналіз впливів людської діяльності та прогнозування кліматичних змін.
Програмні результати:
Уміти використовувати новітні методи та інструментальні засоби для екологічних досліджень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Оцінка впливу на навколишнє середовище
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Кліматичний менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: Навчальний курс «Аналіз антропогенних факторів кліматичних змін» забезпечує формування наукових знань, умінь та навичок для використання та систематизування екологічної інформації, а саме: знати методи інформаційного забезпечення, інформаційних потоках, нормативно-правову та статистичну базу; уміти оперувати певними типами і об’ємами екологічної інформації, систематизувати та ефективно виконувати інформаційні технології; розуміти роль інформації що використовується при реалізації різних напрямів природоохоронної діяльності, правила пошуку інформаційних джерел що стосуються охорони природи.
Інформаційне забезпечення будь-якої галузі народного господарства в значній мірі визначає ефективність виробництва та управління. Сучасне виробництво не можливе без застосування загальнодоступного широкого інформаційного простору, який в значній мірі забезпечується комп'ютерною базою. Вирішення глобальних задач управління екологічними процесами та розв'язок більш конкретних, прикладних задач, з якими пов'язаний хід любої виробничої діяльності, в тому числі і в АПК, все ширше вимагають використання інформаційно-комунікаційних технологій та сучасних комп'ютерів. Знання та практичний досвід, що будуть отримані в процесі вивчення курсу, дозволять значно розширити можливості майбутніх фахівців – екологів при засвоєнні комплексу спеціальних дисциплін та написанні дипломних проектів, а готовим спеціалістам володіння комп'ютерною технікою допоможе ефективніше вирішувати фахові задачі оптимізації, прогнозування на виробництві, тощо.
Опис: Основна тема:
1. Ознайомлення з завданням для курсового проєкту та методикою його виконання.
Методи та критерії оцінювання: Згідно з робочою програмою навчальний процес здійснюється в таких формах:
- самостійне опрацювання студентом навчального матеріалу із використанням конспекту лекцій та основної навчальної літератури, робота із довідниками, документами, нормативно-правовими актами;
- виконання курсового проекту;
- контроль усіх видів діяльності здобувачів освіти.
Критерії оцінювання результатів навчання: • підсумковий контроль (здача і захист курсового проєкту): письмово-усна форма (100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кононенко О.Ю. Актуальні проблеми сталого розвитку: навчально-методичний посібник –К.: ДП «Прінт сервіс», 2016. – 109 с.
2. Єременко І., Винярська М., Мельник Ю. Кліматична політика України:енергетична складова: К: Представництво Фонду ім. Г. Бьолля в Україні, 2019. – 43 с.
3. Цілі Сталого Розвитку: Україна. Національна доповідь. К: Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, 2017. – 176.
4. С. П. Іванюта, О. О. Коломієць, О. А. Малиновська, Л. М. Якушенко. Зміна клімату: наслідки та заходи адаптації: аналітична доповідь. К. : НІСД, 2020. – 110 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).