Готельно-ресторанна індустрія світу та України

Спеціальність: Готельно-ресторанна справа
Код дисципліни: 6.241.00.O.005
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Туризм
Лектор: к.геогр.н., асист. Лущик М. В.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета навчальної дисципліни – дати студентам, майбутнім фахівцям у сфері готельного та ресторанного бізнесу, комплекс знань, умінь і навичок щодо виникнення, розвитку та сучасного функціонування готельно-ресторанної індустрії в світовому і вітчизняному контексті, необхідних для ефективної професійної діяльності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів освіти компетентностей: інтегральні компетентності: ? ІК. Здатність розв’язувати спеціалізовані завдання та практичні проблеми діяльності суб'єктів готельного і ресторанного бізнесу, що передбачає застосування теорій та методів системи наук, які формують концепції гостинності і характеризується комплексністю та невизначеністю умов; загальні компетентності: ? ЗК03. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями; ? ЗК04. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій; ? ЗК07. Цінування та повага різноманітності та мультикультурності; ? ЗК10. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. фахові компетентності: ? СК02. Здатність організовувати сервісно-виробничий процес з урахуванням вимог і потреб споживачів та забезпечувати його ефективність; ? СК05. Здатність управляти підприємством, приймати рішення у господарській діяльності суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу; ? СК12. Здатність ініціювати концепцію розвитку бізнесу, формулювати бізнес-ідею розвитку суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: ? РН01. Знати, розуміти і вміти використовувати на практиці основні положення законодавства, національних і міжнародних стандартів, що регламентують діяльність суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу; ? РН02. Знати, розуміти і вміти використовувати на практиці базові поняття з теорії готельної та ресторанної справи, організації обслуговування споживачів та діяльності суб’єктів ринку готельних та ресторанних послуг, а також суміжних наук; ? РН07. Організовувати процес обслуговування споживачів готельних та ресторанних послуг на основі використання сучасних інформаційних, комунікаційних і сервісних технологій та дотримання стандартів якості і норм безпеки; ? РН22. Зберігати та примножувати досягнення і цінності суспільства на основі розуміння місця предметної області у загальній системі знань, використовувати різні види та форми рухової активності для ведення здорового способу життя. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ? КОМ 1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); ? АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; ? АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вступ до спеціальності Організація готельного господарства
Короткий зміст навчальної програми: На сучасному етапі розвитку готельно-ресторанного бізнесу дуже актуальним є питання збільшення підготовки кадрів для готельної ресторанної сфери, передусім, високопрофесійних фахівців, що вмітимуть організовувати виробництво і обслуговування, забезпечувати належний рівень якості продукції та послуг, удосконалювати форми і методи обслуговування. Тому знання розвитку готельно-ресторанного господарства стає одним з найактуальніших питань при вивченні специфіки функціонування індустрії гостинності. Програма дисципліни «Готельно-ресторанна індустрія світу та України» передбачає системне викладання теорії і практики раціональної організації та ефективного управління готельно-ресторанним бізнесом в умовах ринкової економіки, коли знання з організації готельного та ресторанного господарства потрібні кожному підприємцю цієї галузі та його персоналу. Навчальна дисципліна «Готельно-ресторанна індустрія світу та України» є базовою для вивчення таких предметних дисциплін як: «Організація послуг харчування», «Організація ресторанного господарства», «Організація готельного господарства» та ін. Мета курсу (інтегральна компетентність) — здобути глибокі теоретичні знання з історичних аспектів виникнення і розвитку готельно ресторанного бізнесу в загальному контексті історії світової і вітчизняної культури.
Опис: Тема 1 . Теоретичні засади дослідження готельно-ресторанної індустрії Лекція 1. Про поняття та структуру готельно-ресторанної індустрії Лекція 2. З історії розвитку готельно-ресторанної індустрії Тема 2. Готельно-ресторанна індустрія у глобальному контексті Лекція 3. Місце і роль готельно-ресторанного бізнесу у світовій економіці Лекція 4. Міжнародні готельно-ресторанні організації світу Лекція 5. Лідери глобального готельного ринку Лекція 6. Основоположники сучасної готельної індустрії Лекція 7. Ресторанна галузь світу: лідери ринку Лекція 8. Обличчя ресторанного бізнесу Тема 3. Регіональні особливості готельно-ресторанної індустрії Лекція 9. Готельно-ресторанна індустрія Європи Лекція 10. Індустрія гостинності в Азії Лекція 11. ГРІ Американського регіону Лекція 12. ГРІ в інших регіонах світу Тема 4. Особливості функціонування національної готельно-ресторанної індустрії Лекція 13. Загальна характеристика готельної індустрії України Лекція 14. Ресторанний бізнес в Україні Лекція 15. Особливості функціонування сектору готельно-ресторанного бізнесу в умовах війни
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40 %) – практичні заняття, усне опитування Підсумковий контроль (60%) – екзамен
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні (семінарські) заняття (максимальна кількість балів за кожне практичне (семінарське) заняття № 1-15 – 1 бал) ? усний захист завдань практичних (семінарських) занять (максимальна кількість балів за усний захист завдань кожного практичного (семінарського) заняття № 1-15 – 1 бал) Лабораторні роботи (максимальна кількість балів за кожну лабораторну роботу № 1-15 – 3 бали) ? письмове виконання завдань лабораторних робіт (максимальна кількість балів за усний захист завдань кожної лабораторної роботи № 1-15 – 1 бал) ? усний захист завдань лабораторних робіт (максимальна кількість балів за усний захист завдань кожної лабораторної роботи № 1-15 – 2 бали)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Бойко М.Г. Організація готельного господарства: підручник. / Бойко М.Г., Гопкало Л.M. – К.: Київ, нац. торг.-екон. ун-т, 2006. – 448 с. Мальська М. Готельний бізнес: теорія та практика: підручник / Марта Мальська, Ігор Пандяк ; М-во освіти і науки України, Львівський нац. ун-т ім. І. Франка. –К. : Центр учбової літератури, 2012. – 470 с. Малюта Л. Я. Міжнародна готельна індустрія (Програма, курс лекцій, практичні заняття, самостійна робота, індивідуальні завдання, тести) : [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://dl.tntu.edu.ua/index.php/ ID:920 Мунін Г. Б. Франчайзинг у готельно-ресторанному бізнесі : навч. посіб. / Г. Б. Мунін, Ю. О. Карягін, А. С. Артеменко, Ю. В. Кошиль ; за заг. ред. Л. С. Трофименка, О. О. Гаца. – К. : Кон- дор, 2008. – 370 с. Мунін Г. Б. Управління сучасним готельним комплексом : навч. посіб. / [Г. Б. Мунін, А. О. Змійов, Г. О. Зінов’єв та ін.] ; за ред. С. І. До рогунцова. – К. : Ліра, 2005. – 520 с. Пуцентейло П. Р. Економіка і організація туристично-готельного підприємництва : навч. посіб. / П. Р. Пуцентейло. – К. : Центр учбової літератури, 2007. – 344 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).