Сучасні концепції в архітектурі та містобудуванні

Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: канд. арх. доц. Гнесь Людмила Богданівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Виклад сучасних концепцій у архітектурі та містобудуванні, зокрема, дослідження природи та закономірностей утворення та еволюції концепцій, аналіз змін, що відбуваються у міському середовищі. Результатом навчання є пізнання основ концептуальної творчості та прогнозування на цій основі актуальних напрямів містобудівного та інноваційного розвитку.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти необхідних компетентностей: інтегральна компетентність – здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері архітектури та містобудування загальні компетентності: - Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. - Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. - Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. - Прагнення до збереження навколишнього середовища. -Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). - Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. - Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). Фахові компетентності: - Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі архітектури та містобудування у широких або мультидисциплінарних контекстах. - Здатність розв’язувати проблеми архітектури та містобудування у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності. - Здатність аналізувати, розробляти та впроваджувати архітектурно-містобудівні рішення з урахуванням соціально-демографічних, національно-етнічних, природно-кліматичних, інженерно-технічних чинників та санітарно-гігієнічних, безпекових, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог. - Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії. - Здатність аналізувати міжнародний та вітчизняний досвід, збирати, накопичувати і використовувати інформацію, необхідну для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру у сфері архітектури та містобудування. - Здатність критично осмислювати проблеми архітектури та містобудування.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: - Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері архітектури та містобудування і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень. - Мати спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності у сфері архітектури та містобудування з метою розвитку нових знань та процедур. - Забезпечувати гармонізацію об’єктів архітектури і предметного середовища, зокрема із застосуванням принципів і методів теорії дизайну архітектурного середовища, екстер’єру та інтер’єру будівель. - Знати і застосовувати у практичній діяльності законодавство і нормативну базу щодо проведення досліджень та розробки архітектурно-містобудівних проєктів. - Аналізувати міжнародний та вітчизняний досвід щодо проєктування об’єктів архітектури та містобудування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1.Архітектурне проектування. 2. Сучасні архітектурні теорії та доктрини 3. Наукові основи формування архітектурного середовища
Короткий зміст навчальної програми: Дисциплін ознайомлює з розвитком основних містобудівних, архітектурних та інноваційних концепцій сучасності, спадкоємності та неперервності формування міського середовища, сьогоденних процесів та концепцій функціонування міста, застосування цих знань у реальному проектуванні. Становлення та розвиток концепцій у містобудуванні ХХ-ХХІ ст., розуміння концептуальних засад у різних формах сучасного містобудування, їх пов’язаність між собою, а також з пластом теоретичних знань та практичних реалізацій. Особливості становлення урбаністичних ідей та концепцій на протязі ХХ-ХХІ століть, процеси становлення глобальних концепцій сталого розвитку територій, глобалізації та урбаністичному дискурсу ХХ ст. Сучасні концепції урбанізації, агломерування та глобалізації, їх періодизація та етапи розвитку. Глобальні концепції сталого розвитку населених пунктів та територій. Концепції "розумного міста та їх реалізація. Концепції модернізації міського середовища та громадських просторів. Концепції збереження традиційного середовища міст та інтеграції їх історичної спадщини. Сучасні європейські концепції просторового розвитку.
Опис: 1. Загальна характеристика розвитку містобудівних процесів та концепцій на кінець ХІХ ст. Передумови та принципи містобудівної періодизації. Ранні стадії та історичні етапи розвитку концепцій формування поселень. Загальні тренди розвитку міст у кінці ХІХ-поч.ХХст. 2. Становлення містобудівних концепцій початку ХХ ст. (1900-1920рр.) Концепції "міста майбутнього" Т. Фріча (1896), "міста-саду" Е. Говарда (1898), "передмістя-саду" Р. Енвіна (1907) та їх реалізація в Європі та світі на початку ХХ ст. Ландшафтні концепції кінця ХІХ-поч. ХХст. 3.Урбаністичні концепції міжвоєнного періоду ХХст (1920-1939рр). "П'ять відправних точок сучасної архітектури" (1920), "Сучасне місто на 3млн. жителів" (1922), "До архітектури" (1923), "План "Вуазен" (1925), СІАМ (1928), "Місто Сонця" (1930), "Афінська Хартія" (1933) – як кроки до формування Ле Корбюзьє концепції нової урбаністики ХХ ст. 4. Концепції у містобудуванні середини ХХ ст. (1940-1975рр). Нові містобудівні концепції повоєнної реконструкції Лондона П.Аберкомбі. Три фази будівництва нових міст в Великобританії між 1947-1970 роками та новий концептуальний каркас їх планувальної організації. 5.Концепції у містобудуванні кінця ХХ ст. (1975-2000рр). "Смерть нової архітектури" - становлення та визначення концепцій постмодерну. Концепції організації простору і міста в роботах Robert Venturi, Aldo Rossi т.і. Характеристика мови та концепцій постмодернізму в творах Чарльза Дженкса. 6. Концепції у містобудуванні початку ХХІ ст. (2000-2015рр). План розвитку Парижа та його периферії, нові сади, площа Республіки, міські проекти – знакова архітектура. Принципи і концепції оновлення та розвитку району Дефанс в Парижі. Активізація громадських просторів району, його територіальний і функціональний розвиток. 7. Глобальне місто. Сучасні концепції процесів урбанізації, агломерування та глобалізації. Динаміка росту чисельності мешканців у світі, структури рівня урбанізації країн та територіальне розміщення та структура людності міст світу. Метрополія та метрополізація 8. Стале місто. Глобальні концепції сталого розвитку населених пунктів та територій. Концепція сталого розвитку – становлення, розвиток, майбутнє парадигми. Головні принципи концепції та "Керівні принципи сталого просторового розвитку Європейського континенту" (2000). Навколишнє середовище Європи: стан та перспективи (2010). 9. Розумне місто. Концепції "Smart city" та їх реалізація. Концепція "розумного міста" – глобальні тренди становлення, просторова локалізація в Європі та світі. 10 базових принципів "розумного міста". Моделі, технології, індикатори та рейтинги "розумних міст" світу. Топ 10 за версією TDS 10. Публічне місто. Сучасні концепції модернізації міського середовища та публічних просторів. Традиційне середовище та громадські простори сучасного міста, поняття, проблеми та концепції їх розвитку. 11. Історичне місто. Концепції збереження традиційного середовища та інтеграції історичної спадщини міст. 12. Європейське місто. Сучасні європейські концепції просторового розвитку. Європейські хартії міст І та ІІ (1992, 2008), філософія, мета та структура. Короткий виклад принципів. Керівні принципи сталого просторового розвитку Європейського континенту (2000), програма посилення єдності регіонів. 13. Урбаністичний дискурс ХХст. 14. Місто майбутнього. Архітектура та містобудування у ХХІ ст.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль – тести. Підсумковий контроль - виконання розрахунково-графічної роботи, залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Разом за дисципліну 100 б. Поточний контроль Тестування: засвоєння матеріалу лекцій – max 25 балів Підсумковий контроль Розрахунково-графічна робота – max 75 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 7. Навчально-методичне забезпечення 1. Сучасні концепції містобудування: конспект лекцій для студентів Інституту архітектури / Ю.І. Криворучко, Є.А. Воронич – Львів, Видавництво Львівської політехніки, 2014, 104с. 2. Черняк І.Я. Курс "Сучасні концепції та інновації в архітектурі та містобудуванні. ВНС НУ "ЛП". . Рекомендована література 1. Architecture in Europe Since 1968: Memory and Invention. Alexander Tzonis. Thames & Hudson 1997/ ISBN 978-0500279489 2. Christopher Alexander A Pattern Languarge: Towns, Bildengs, Construction. Oxford University Press. NY. 1977. ISBN 978-0-19-501919-3 3. Csaky, Moritz. Das Gedachtnis der Stadte: kulturelle Verflechtungen - Wien u. die urbanen Milieus in Zentraleuropa / Moritz Csaky. - Wien[etc.] : Bohlau, 2010. - 417 S. - Бібліогр.: с. 369-407. - ISBN 978-3-205-78543-9 4. General Theory of Urbanism. Duany Plater-Zyberk & Company, 2014 5. Historic Cities and Sacred Sites: Cultural Roots for Urban Futures [Text] / ed. I. Serageldin [etc.] ; World Bank, The Government of Denmark, UNESCO. - Washington, D.C. : World Bank, 2001. - xix, 420 p.: ill. - ISBN 0-8213-4904-X 6. Lewis Mumford. The Culture of Cities. Harvest Books. 1970 ISBN 978-0156233019 7. Lynch, Kevin. A Theory of Good City Form. MIT Press. 1981 ISBN 0-262-12085-2 8. Metropolis now!/ed. R. K. Biswas. - Wien ; New York : Springer, 2000. - 239 p.: ill. - ISBN 3-211-83496-6 9. Pluta, Katarzyna. Przestrzenie publiczne miast europejskich: projektowanie urbanistyczne / Katarzyna Pluta. - Warszawa : Oficyna wydawnicza Politechniki Wroclawskiej, 2012. - 295 s. : il. - Бібліогр.: с. 277-288. - ISBN 978-83-7814-044-3 10. Procesy urbanizacji i przeksztalcenia miast w Polsce: praca zbirowa / Polskie t-wo socjologiczne, Sekc. socjologii miasta ; pod red. Bohdana Jalowieckiego i Ewy Kaltenberg-Kwiatkowskiej. - Wroclaw[etc.] : Wydaw. Polskiej Akad. Nauk, 1988. - 285 s. : rys., tab. - Бібліогр. в кінці ст. - 520 прим. - ISBN 83-04-02938-3 11. Баранцев, Павло Павлович. Міста України в контексті процесу глобалізації: [дослідження] / Баранцев П. П. - К. : НОМУРО, 2012. - 103 с. : рис., табл. - Бібліогр.: с. 79-80. - 800 прим. - ISBN 978-966-97213-0-3 12. Білоконь Ю.М. Наука і творчість в архітектурі. К. Логос. 2006 – 208с. 13. Верменич Я. В. Історична урбаністика в Україні: теорія містознавства і методика літочислення. — К.: Інститут історії України НАН України, 2011. — 306 с. 14. Геоурбаністика: навч. посіб. / О. Л. Дронова ; Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. - Київ : Київський університет, 2014. - 419 с. : рис., табл. - Бібліогр.: с. 408-417. - 150 прим. - ISBN 978-966-439-767-1 15 Дида, Ірина Андріївна. Українська архітектура і природа. Роль і місце природи в українській архітектурі: навч. посібник для студ. та аспірантів базових напрямів "Архітектура" і "Мистецтво" / І. А. Дида ; Національний ун-т "Львівська політехніка". - Л. : Видавництво Національного ун-ту "Львівська політехніка", 2007. - 128 c.: іл. - 16. Дубинський, Володимир Петрович. Теорія та критика сучасної архітектури (кінець ХІХ - ХХ - початок ХХІ сторіч.): навч. посіб. для студ. архіт. спец. вищ. навч. закл. / В. П. Дубинський, М. Л. Мухортов ; Харк. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. - Х. : ХНУМГ, 2013. - 344 с. : кольор. іл. - Бібліогр.: с. 342-344. - 500 прим. - ISBN 978-966-695-295-3 17. Єжов, Валентин Іванович. Сучасна архітектура радянської доби (1917-1991 рр.): рекомендації та бібліогр. довідник для студ. архіт. фак. / В. І. Єжов, А. О. Пучков ; Київський держ. технічний ун-т будівництва і архітектури. - К. : 1998. - 32 с. 18. Казаков, Геннадій Вікторович. Сучасна світова архітектура: підручник / Казаков Г. В. - Л. : Растр-7, 2010. - 620 с. : рис., табл. - Бібліогр.: с. 583-594. - 700 прим. - ISBN 978-966-2004-40-3 19. Криворучко О. Ю. Сучасна архітектура: термінологічний словник / О. Ю. Криворучко ; Національний ун-т "Львівська політехніка". - Л. : Видавництво Національного ун-ту "Львівська політехніка", 2008. - 136 с 20. Посацький, Богдан Степанович.Основи урбаністики. Територіальне і просторове планування: навч. посіб. / Б. С. Посацький ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". - 2-ге вид., допов. - Л. : Вид-во Львів. політехніки, 2011. - 366 с. : рис. - Бібліогр.: с. 338-339. - 300 прим.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Сучасні концепції в архітектурі та містобудуванні (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.O.010
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Лектор: Моркляник О.І.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Освоєння сучасних концепцій в архітектурному проектуванні та здобуття професійних навичок в творчому процесі архітектурного проектування; розкритті творчого потенціалу студента та формуванні ідеального творчого методу студента. В результаті засвоєння курсу здобувачі повинні знати основні засади концептуального підходу в архітектурному проектуванні, починаючи із загальних положень концептуального проектування, методів та способів вирішення проблем пов’язаних з концептуальним архітектурним проектуванням.
Завдання: загальні компетентності: ЗК04. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК05. Прагнення до збереження навколишнього середовища. ЗК07. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК08. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). фахові компетентності: СК02. Здатність розв’язувати проблеми архітектури та містобудування у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності. СК03. Здатність аналізувати, розробляти та впроваджувати архітектурно-містобудівні рішення з урахуванням соціально-демографічних, національно-етнічних, природно-кліматичних, інженерно-технічних чинників та санітарно-гігієнічних, безпекових, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог. СК04. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії. СК05. Здатність розробляти і реалізовувати проєкти у сфері архітектури та містобудування, проектуванні та дизайні інтер’єру СК07. Здатність до проєктного моделювання і дослідження концептуальних, натурних та комп’ютерних моделей об’єктів архітектури та містобудування. СК08. Здатність розробляти завдання на архітектурно-містобудівне проєктування, організовувати процес проєктування з використанням даних щодо натурних обстежень, обмірних робіт, містобудівного розрахунку об’єкту проєктування. СК10. Здатність генерувати нові ідеї та розробляти інноваційні рішення у сфері архітектури та містобудування, проектуванні інтер’єру будівель
Результати навчання: РН03. Здійснювати передпроєктний аналіз архітектурно-містобудівних об’єктів і територій РН04. Розуміти і застосовувати у практичній діяльності теоретичні і практичні засади проєктування інноваційних об’єктів містобудування, житлових, громадських, промислових будівель і споруд, реконструкції і реставрації архітектурних об’єктів, методи досягнення раціонального архітектурно-планувального, об’ємно-просторового, конструктивного рішення, забезпечення соціально-економічної ефективності, екологічності, енергоефективності РН07. Здійснювати проєктне моделювання, обирати цифрові технології та програмні засоби для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру, розробки і реалізації проєктів у сфері архітектури та містобудування, оформлення відповідної наукової та технічної документації, виготовлення макетів і наочних ілюстративних матеріалів РН08. Організовувати роботу над комплексними архітектурно-містобудівними проєктами, співпрацю з замовниками та громадськістю при розробці, узгодженні і публічному обговоренні архітектурних проєктів; зрозуміло доносити власні висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців РН09. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проведенні наукових архітектурно-містобудівних досліджень та прийнятті комплексних архітектурно-містобудівних рішень РН10. Обговорювати результати професійної діяльності, досліджень та інноваційних проєктів у сфері архітектури та містобудування державною та іноземною мовами усно і письмово РН15. Аналізувати міжнародний та вітчизняний досвід щодо проєктування об’єктів архітектури та містобудування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Архітектурне проектування; Супутні і наступні: Сучасні архітектурні теорії та доктрини; Наукові основи формування архітектурного середовища
Короткий зміст навчальної програми: Сучасна архітектура характеризується винятковою різноманітністю та проектно-технологічною спроможністю та є якнайбільш відкритою для концептуального проектування. Концептуальне проектування є природною відповіддю на технологічні інновації, які динамічно змінюються та поширюються. Навчальна дисципліна передбачає надання студентам необхідних знань у сфері інноваційної архітектурної діяльності, розвиток концептуального мислення формування навичок створення авторського концептуального проекту на основі знань методики творчого пошуку ідеї проекту; апробацію системних методів проектної роботи, здійснення розробок проектних концепцій, що базуються на сучасних тенденціях та інноваціях в архітектурі та містобудуванні. Проектні концептуальні пошуки в межах даної дисципліни є основою формування творчого методу архітектора як універсального інструментарію пізнання, перетворення, вдосконалення та створення архітектурного простору. Курс покликаний сформувати студента як архітектора-фахівця, котрий володіє методикою вирішення проектних архітектурних завдань різного масштабу; уміє застосувати здобутий рівень знань і набуті творчі навички у практиці архітектурного та містобудівного проектуванні, може співпрацювати в групі фахівців та керувати групою фахівців за напрямком роботи.
Опис: Видача завдання на проектування. Огляд тем та завдань архітектурних конкурсів. Обговорення концептуального підходу в архітектурному проектуванні. Обговорення завдання на проектування. Ознайомлення з особливостями роботи в команді, формування команд. Обговорення обраного конкурсного завдання. Формування ментальної карти загальної концепції проекту. Передпроектний аналіз. Групові дослідження ділянки та прилеглої території. Виконання схем передпроектних досліджень Розробка проектних концепцій. Клаузура. Представлення результатів передпроектних досліджень. Пошук ідеї проекту, створення концептуальної моделі проектованого об’єкту на основі ментальної карти. Виконання схем генерального плану, функціонального зонування будівлі. Обговорення проектних концепцій. Захист клаузури Затвердження основних концептуальних рішень проектованої будівлі. Схема генерального плану. Пропозиція функціонального зонування ділянки. Схема функціонально-просторової організації. Перегляд І. Оцінка стану виконання роботи. Креслення генерального плану. Розробка архітектурно-планувальних рішень рівнів проектованої будівлі. Схема конструктивного рішення. Вивчення сучасних конструктивних інноваційних рішень. Вибір архітектурно - конструктивної схеми Креслення фасадів та перетинів. Компонування креслень на листах Перегляд ІІ. Оцінка стану виконання роботи. Попередня презентація креслень. Оформлення курсового проекту. Захист курсового проекту
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: оцінювання двох клаузур та їх захистів, попередньої презентації виконаних креслень проекту. Підсумковий контроль: перевірка курсового проекту, диференційований залік
Критерії оцінювання результатів навчання: наявність всіх необхідних креслень та візуалізацій; професійність та якість виконання креслень та візуалізацій; якість графічного оформлення курсового проекту; рівень презентації курсового проекту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Концептуальний підхід в проектуванні: Методичні вказівки до виконання курсового проекту для студентів базового напрямку 060102 «Архітектура» спеціальностей 7.06010201, 8.06010201 «Архітектура будівель і споруд», 7.06010202, 8.06010202 «Містобудування» та 7.06010203, 7.06010203 «Дизайн архітектурного середовища»/ Укл.: О.Ю. Криворучко, О.М. Юрчишин, О.І. Моркляник, Р.Б. Франків – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2013. – 14 с. 2. Архітектурне проектування: навч. посібник/ О. В. Чемакіна, Л. М. Бармашина, Г. І. Болотов, та ін. - К. : НАУ, 2016. - 300 с. 3. Габрель М.М. Просторова організація містобудівних систем. К.: Видавничий дім А.С.С., 2004. 400 с. 4. Гетун Г.В. Архітектура будівель та споруд. Кн.1. Основи проектування. Київ: Кондор, 2012. 380 с.; Кн.2. Житлові будинки. К., 2017. 736 с. 5. Колесніков О.В. Основи наукових досліджень: навчальний посібник. К.: Центр навчальної літератури (ЦНЛ), 2017. 144 с. 6. Куцевич В.В. та ін. Нормативно-методичні основи архітектурного проектування громадських будівель і споруд: навч. посіб. Київ, 2016. 111 c. 7. Лінда С.М., Моркляник О.І. Типологія громадських будівель і споруд: Підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 348 с. 8. Містобудівне проектування. Частина І: Місто як об’єкт проектування: Навчальний посібник / Г.П. Петришин, Б.С. Посацький, Ю.І. Криворучко та ін. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 328 с. 9. Містобудівне проектування. Частина ІІ: Проектування структурних елементів міста Навч.посібник / Г.П. Петришин та ін. Львів : Видавництво НУЛП, 2017. 288 с. 10. Посацький Б.С. та ін. Архітектурний образ міста: Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. 140 с. 11. Товбич В.В., Сисойлов М.В. Архітектура: мистецтво та наука. Т. 1. Становлення та розвиток процесів і явищ архітектури. К.: Свідлер, 2007. 1020 с. 12. Черкес Б.С., Лінда С.М. Архітектура сучасності: остання третина ХХ – початок ХХІ ст: Навч.посібник. Львів: Видавництво НУЛП, 2014. 384 с. 13. Neufert. Podrencznik proektowania architektoniczno-budowlanego. - Warszawa «Arkady»: 2000. – 552 с., іл.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Сучасні концепції в архітектурі та містобудуванні (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.O.011
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Лектор: доц. КРИВОРУЧКО Ольга
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є ознайомлення з інноваційними підходами в архітектурному проектуванні і застосування концептуального підходу у груповому проектуванні. Також ознайомити з інноваціями в технологічному процесі та в матеріальній базі архітектури,ознайомити з інноваціями в CAD, навчити інноваційно мислити та застосовувати інноваційні підходи у проектуванні, знаходити нестереотипні, рішення для архітектурного завдання, швидко аналізувати складні фактори та орієнтуватися у багатофакторних системи, знаходити інваріантні рішення для одного завдання, складати у цілісну систему множину заходів та пропозицій, проектувати з урахуванням розвитку інноваційних технологій.
Завдання: інтегральна компетентність – здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері архітектури та містобудування загальні компетентності: ЗК04. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК05. Прагнення до збереження навколишнього середовища. ЗК07. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК08. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). фахові компетентності: СК02. Здатність розв’язувати проблеми архітектури та містобудування у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності. СК03. Здатність аналізувати, розробляти та впроваджувати архітектурно-містобудівні рішення з урахуванням соціально-демографічних, національно-етнічних, природно-кліматичних, інженерно-технічних чинників та санітарно-гігієнічних, безпекових, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог. СК04. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії. СК05. Здатність розробляти і реалізовувати проєкти у сфері архітектури та містобудування, проектуванні та дизайні інтер’єру СК07. Здатність до проєктного моделювання і дослідження концептуальних, натурних та комп’ютерних моделей об’єктів архітектури та містобудування. СК08. Здатність розробляти завдання на архітектурно-містобудівне проєктування, організовувати процес проєктування з використанням даних щодо натурних обстежень, обмірних робіт, містобудівного розрахунку об’єкту проєктування. СК10. Здатність генерувати нові ідеї та розробляти інноваційні рішення у сфері архітектури та містобудування, проектуванні інтер’єру будівель
Результати навчання: РН03. Здійснювати передпроєктний аналіз архітектурно-містобудівних об’єктів і територій. РН04. Розуміти і застосовувати у практичній діяльності теоретичні і практичні засади проєктування інноваційних об’єктів містобудування, житлових, громадських, промислових будівель і споруд, реконструкції і реставрації архітектурних об’єктів, методи досягнення раціонального архітектурно-планувального, об’ємно-просторового, конструктивного рішення, забезпечення соціально-економічної ефективності, екологічності, енергоефективності. РН07. Здійснювати проєктне моделювання, обирати цифрові технології та програмні засоби для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру, розробки і реалізації проєктів у сфері архітектури та містобудування, оформлення відповідної наукової та технічної документації, виготовлення макетів і наочних ілюстративних матеріалів. РН08. Організовувати роботу над комплексними архітектурно-містобудівними проєктами, співпрацю з замовниками та громадськістю при розробці, узгодженні і публічному обговоренні архітектурних проєктів; зрозуміло доносити власні висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців. РН09. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проведенні наукових архітектурно-містобудівних досліджень та прийнятті комплексних архітектурно-містобудівних рішень РН10. Обговорювати результати професійної діяльності, досліджень та інноваційних проєктів у сфері архітектури та містобудування державною та іноземною мовами усно і письмово. РН15. Аналізувати міжнародний та вітчизняний досвід щодо проєктування об’єктів архітектури та містобудування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пре-реквізити: Архітектурне проектування Ко-реквізити: Сучасні архітектурні теорії та доктрини Наукові основи формування архітектурного середовища
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Сучасні концепції в архітектурі та містобудуванні (КП)» передбачає розвиток навичок групового проектування в архітектурі, застосування нових підходів у проектуванні, з врахуванням сучасних тенденцій в урбаністиці, новітніх технологічних, матеріальних та конструктивних засобів. Ознайомлення з підходами групового проектування разом із застосовуванням концептуального підходу у груповому проектуванні покликані якісно підняти рівень практичного фахового проектування. Групове проектування є тісно пов’язане із новітніми запитами суспільства, які динамічно змінюються та поширюються в галузь архітектури. Навчальна дисципліна «Сучасні концепції в архітектурі та містобудуванні» передбачає надання необхідних знань у сфері інноваційної архітектурної діяльності, розвиток концептуального мислення формування навичок створення авторського концептуального проекту на основі знань методики творчого пошуку ідеї проекту; апробацію системних методів проектної роботи, здійснення розробок проектних концепцій, що базуються на сучасних тенденціях та інноваціях в архітектурі та містобудуванні.
Опис: Результатом набуття нових знань і вмінь є виконання і захист курсового проекту. Послідовність завдань курсового проектування передбачає формування навиків виконання передпроектних досліджень та концептуального вирішення проектних завдань щодо архітектурно-містобудівних об’єктів різного масштабу. Тематика проектів присвячена нагальним соціальним проблемам, а саме: проблемі появи вимушено переміщених осіб. Одним з напрямів навчального проектування в межах даної дисципліни є створення концептуального проекту за завданням з забезпечення житлом вимушено переміщених осіб. З урахуванням сучасних реалій в Україні, пов’язаних з внутрішніми міграційними процесами, прийнято рішення захопити тематику тимчасового житла для проживання внутрішньо-переміщених осіб, проектування громадських закладів соціалізації та інтеграції для внутрішньо-переміщених осіб (ВПО) з врахуванням їх потреб у громадських просторах та специфічних потреб людей з особливими потребами та можливостями.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: оцінювання виконання клаузури та її захист, перегляд стану виконання роботи, перегляд попередньої презентації виконаних креслень курсового проекту. Підсумковий контроль: перевірка і захист курсового проекту, диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Передпроектний аналіз території та контексту – 5 балів. Формулювання портрета користувача (ВПО) - 5 балів Макетування загального об’єму споруди в контексті– 5 балів. Клаузура - 10 балів Макетування деталізованої споруди – 5 балів. Курсовий проект – 70 балів. Критерії оцінки: - наявність всіх необхідних креслень курсового проекту; - професійність та якість виконання креслень та візуалізацій; - якість графічного оформлення курсового проекту; - рівень та якість презентації курсового проекту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Концептуальний підхід в проектуванні: Методичні вказівки до виконання курсового проекту для студентів базового напрямку 060102 «Архітектура» спеціальностей 7.06010201, 8.06010201 «Архітектура будівель і споруд», 7.06010202, 8.06010202 «Містобудування» та 7.06010203, 7.06010203 «Дизайн архітектурного середовища»/ Укл.: О.Ю. Криворучко, О.М. Юрчишин, О.І. Моркляник, Р.Б. Франків – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2013. – 14 с. 2. Габрель М.М. Просторова організація містобудівних систем. К.: Видавничий дім А.С.С., 2004. 400 с. 3. Neufert. Podrencznik proektowania architektoniczno-budowlanego. - Warszawa «Arkady»: 2000. – 552 с., іл. 4. Державні будівельні норми України. ДБН Б.2.2-12:2019 Планування та забудова територій. 5. Колесніков О.В. Основи наукових досліджень: навчальний посібник. К.: Центр навчальної літератури (ЦНЛ), 2017. 144 с. 6. Куцевич В.В. та ін. Нормативно-методичні основи архітектурного проектування громадських будівель і споруд: навч. посіб. Київ, 2016. 111 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).