Архітектурне проєктування (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.O.013
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Лектор: Базилевич В.В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування практичних навичок розроблення концепції архітектурного об’єкту на основі комплексного аналізу культурно-історичного контексту, оцінки перспектив розвитку території, створення алгоритмів функціонування об’єкту та території у міському середовищі, моделювання архітектурної форми з урахуванням особливостей оточуючого простору, сучасних тенденцій світової архітектури.
Завдання: загальні компетентності: ЗК04. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК05. Прагнення до збереження навколишнього середовища. ЗК06.Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). ЗК07. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК08. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). фахові компетентності: СК02. Здатність розв’язувати проблеми архітектури та містобудування у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності. СК03. Здатність аналізувати, розробляти та впроваджувати архітектурно-містобудівні рішення з урахуванням соціально-демографічних, національно-етнічних, природно-кліматичних, інженерно-технічних чинників та санітарно-гігієнічних, безпекових, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог. СК05. Здатність розробляти і реалізовувати проєкти у сфері архітектури та містобудування, проектуванні та дизайні інтер’єру СК07. Здатність до проєктного моделювання і дослідження концептуальних, натурних та комп’ютерних моделей об’єктів архітектури та містобудування. СК08. Здатність розробляти завдання на архітектурно-містобудівне проєктування, організовувати процес проєктування з використанням даних щодо натурних обстежень, обмірних робіт, містобудівного розрахунку об’єкту проєктування. СК09. Здатність управляти робочими процесами у сфері архітектури та містобудування, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів. СК10. Здатність генерувати нові ідеї та розробляти інноваційні рішення у сфері архітектури та містобудування, проектуванні інтер’єру будівель
Результати навчання: РН03. Здійснювати передпроєктний аналіз архітектурно-містобудівних об’єктів і територій РН04. Розуміти і застосовувати у практичній діяльності теоретичні і практичні засади проєктування інноваційних об’єктів містобудування, житлових, громадських, промислових будівель і споруд, реконструкції і реставрації архітектурних об’єктів, методи досягнення раціонального архітектурно-планувального, об’ємно-просторового, конструктивного рішення, забезпечення соціально-економічної ефективності, екологічності, енергоефективності РН05. Знати, розуміти та оцінювати характеристики сучасних будівельних матеріалів, виробів і технологій, враховувати їх особливості при розробці інноваційних проєктних рішень будівель і споруд, у проєктах інтер’єрів, проєктах благоустрою міських і ландшафтних територій, при реконструкції та реставрації пам’яток архітектури і містобудування РН06. Забезпечувати гармонізацію об’єктів архітектури і предметного середовища, зокрема із застосуванням принципів і методів теорії дизайну архітектурного середовища, екстер’єру та інтер’єру будівель РН07. Здійснювати проєктне моделювання, обирати цифрові технології та програмні засоби для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру, розробки і реалізації проєктів у сфері архітектури та містобудування, оформлення відповідної наукової та технічної документації, виготовлення макетів і наочних ілюстративних матеріалів РН08. Організовувати роботу над комплексними архітектурно-містобудівними проєктами, співпрацю з замовниками та громадськістю при розробці, узгодженні і публічному обговоренні архітектурних проєктів; зрозуміло доносити власні висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців РН09. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проведенні наукових архітектурно-містобудівних досліджень та прийнятті комплексних архітектурно-містобудівних рішень РН12. Знати і застосовувати у практичній діяльності законодавство і нормативну базу щодо проведення досліджень та розробки архітектурно-містобудівних проєктів РН13. Обґрунтовувати безпекові, санітарно-гігієнічні, екологічні, інженерно-технічні і техніко-економічні рішення і показники у комплексному архітектурно-містобудівному проектуванні
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Сучасні концепції в архітектурі та містобудуванні, Наукові основи формування архітектурного середовища Супутні і наступні: Курсовий проект за темою магістерської кваліфікаційної роботи, Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Архітектурне проектування» дозволяє оволодіти вміннями та навичками у розробленні концепції архітектурного об’єкту на основі комплексного аналізу культурно-історичного контексту, оцінки перспектив розвитку території, створення алгоритмів функціонування об’єкту та території у міському середовищі, моделювання архітектурної форми з урахуванням особливостей оточуючого простору, сучасних світових тенденцій архітектури. Під час вивчення дисципліни студенти набувають практичного досвіду проведення перед проектних аналітичних досліджень, зокрема: виявляють проблеми та потенціал території, аналізують потреби мешканців, а також набувають практичних умінь розроблення концепції архітектурного об’єкту, зокрема, моделюють алгоритми функціонування об’єкту та території, реалізовують їх у функціонально-просторовій організації території та об’єкту та архітектурних формах об’єкту. Використовуючи широкий спектр засобів інфографіки та архітектурної графіки студенти набувають навичок у графічній презентації своєї ідеї (концепції архітектурного об’єкту) у зрозумілій та художньо виразній формі замовнику.
Опис: Видача завдання на проектування. Передпроектний аналіз. Виконання схем передпроектних досліджень Аналіз середовища навколо ділянки: визначення проблем та потенціалу території; соціологічні дослідження міського середовища навколо ділянки, визначення функцій, якими необхідно доповнити об’єкт і територію. Клаузура 1. Програма заходів, спрямованих на вирішення проблем території та ефективного використання її потенціалу. Захист клаузури. Схема генерального плану. Пропозиція функціонального зонування ділянки. Схема функціонально-просторової організації. Перегляд І. Оцінка стану виконання роботи. Креслення генерального плану. Розробка архітектурно-планувальних рішень рівнів проектованої будівлі. Схема конструктивного рішення. Вивчення сучасних конструктивних інноваційних рішень. Вибір архітектурно - конструктивної схеми Креслення фасадів та перетинів. Компонування креслень на листах Перегляд ІІ. Оцінка стану виконання роботи. Попередня презентація креслень. Оформлення курсового проекту. Захист курсового проекту
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: оцінювання двох клаузур та їх захистів, попередньої презентації виконаних креслень проекту. Підсумковий контроль: перевірка курсового проекту, диференційований залік
Критерії оцінювання результатів навчання: наявність всіх необхідних креслень та візуалізацій; професійність та якість виконання креслень та візуалізацій; якість графічного оформлення курсового проекту; рівень презентації курсового проекту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Neufert. Podrencznik proektowania architektoniczno-budowlanego. - Warszawa «Arkady»: 2000. – 552 с., іл. 2.Архітектурне проектування: навч. посібник/ О. В. Чемакіна, Л. М. Бармашина, Г. І. Болотов, Д. М. Ільченко, О. В. Кравченко, В. І. Дриженко. - К. : НАУ, 2016. - 300 с. 3.Габрель М.М. Просторова організація містобудівних систем. К.: Видавничий дім А.С.С., 2004. - 400 с. 4.Гетун Г.В. Архітектура будівель та споруд. Кн.1. Основи проектування. Київ: Кондор, 2012. 380 с.; Кн.2. Житлові будинки. К., 2017. 736 с. 5.Куцевич В.В. та ін. Нормативно-методичні основи архітектурного проектування громадських будівель і споруд: навч. посіб. Київ, 2016. 111 c. 6.Лінда С. М., Моркляник О. І. Типологія громадських будівель і споруд : підручник / С. М. Лінда, О. І. Моркляник; Нац. ун-т "Львів. політехніка". - Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2015. - 346 c. 7.Містобудівне проектування. Частина І: Місто як об’єкт проектування: Навчальний посібник / Г.П.Петришин, Б.С.Посацький, Ю.І.Криворучко та ін. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 328 с. 8.Містобудівне проектування. Частина ІІ: Проектування структурних елементів міста Навчальний посібник / Г.П.Петришин та ін. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. 288 с. 9.Посацький Б.С. Основи урбаністики. Територіальне та просторове проектування: навч. посіб. Львів: Вид-во Львів. політехніки, 2011. 368 с. 10.Черкес Б. С. Національна ідентичність в архітектурі міста : монографія / Б. С. Черкес; Нац. ун-т "Львів. політехніка". - Л., 2008. - 268 c. 11.Чинь Франсис Д. К. Архитектура: форма, пространство, композиция / Франсис Д. К. Чинь; пер. с англ. Е. Нетесовой. – М.: Аст: Астрель, 2005. – 399 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Архітектурне проєктування (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.O.014
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна