Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.O.026
Кількість кредитів: 10.50
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна

Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.O.033
Кількість кредитів: 10.50
Кафедра: Архітектурне проектування
Лектор: проф, д.тех.н. Габрель М.М., ас., к.арх. Покладок О.В.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Підготовка студентів до самостійного проведення передпроектних досліджень за спеціальністю та оформлення їх результатів, які в подальшому будуть використані при написанні магістерської кваліфікаційної роботи. Практика покликана скоротити термін та полегшити адаптацію молодого фахівця до реальної професійної діяльності після закінчення навчання в університеті.
Завдання: загальні компетентності: ЗК 01 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК 02 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК 04 Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК 06 Здатність діяти на засадах професійної етики. ЗК 07 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК 09 Здатність розробляти проекти та управляти ними. ЗК 11 Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК 12 Здатність проводити дослідження на відповідному рівні фахові компетентності: СК 01. Здатність до розуміння основних науково-теоретичних положень гуманітарних, соціально-економічних та історичних наук, здатність до критичного осмислення і застосування дослідницьких методів на базі математичних і природничих наук, інформатики і комп’ютерного моделювання. СК 02. Знання та науково-теоретичне розуміння особливостей розвитку історичних і сучасних стилів у мистецтві, архітектурі, містобудуванні та дизайні України та зарубіжних країн, еволюції архітектури, мистецтв, дизайну, синтезу мистецтва і архітектури. СК 03. Здатність до наукового аналізу, розробки і обґрунтування архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням природно-кліматичних, санітарно-гігієнічних, безпекових інженерно-технічних, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог. СК 05. Здатність до оформлення наукової, технічної документації з використанням інформаційних технологій, виготовлення макетів і наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних концептуальних, експериментальних проєктів нового будівництва, реконструкції і реставрації існуючих об’єктів СК 06. Знання і розуміння теоретико-практичних методологічних основ архітектурного проєктування, основ типології будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. СК 08.Володіння засобами проєктного моделювання, виконання технічних зображень методами і прийомами художньої і комп’ютерної графіки для використання в науково-теоретичному дослідженні, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проєктуванні, в проєктах реконструкції і реставрації пам’яток архітектури. СК 09. Здатність до участі в підготовці архітектурно-планувальних завдань проєктування, в організації процесу розробки стратегії проєктування з використанням даних щодо натурних обстежень, розрахунку балансу території, структури населення, мереж культурно-побутового обслуговування. СК 11.Здатність до розуміння теорії та практики містобудування: формування систем розселення, районного планування, урбаністики, структури генерального плану, економіки містобудівних систем, благоустрою та інженерному обладнанню територій, реновації територій, естетики архітектурно-містобудівного середовища. СК12. Здатність до розуміння теоретичних і практичних засад проєктування житлових, громадських, промислових та інноваційних типологічних груп будівель і споруд, їх конструктивної основи, методів досягнення раціонального архітектурно-планувального, об’ємно-просторового рішення, енергоефективності, екологічності, гармонізації з довкіллям.
Результати навчання: ПРН 1 Володіти знаннями основних понять, термінів і значень, мови професійного спілкування в сфері архітектури та містобудування, дотримуватись норм академічної доброчесності ПРН 2 Застосовувати програмні засоби, сучасні ІТ-технології, інформаційні ресурси у процесі вирішення дослідницьких та проектних архітектурно-містобудівних задач ПРН 4 Враховувати енергоефективні та інші інноваційні технології, пропагувати ідеї сталого розвитку, гуманізації й гармонізації середовища у прийнятті комплексних архітектурно-містобудівних рішень ПРН 5 Ініціювати участь у розробці конкурсних проектів, розробляти і презентувати концептуальні архітектурно-містобудівні рішення, застосовувати креативні способи діяльності ПРН 6 Розуміти соціальну роль архітектурної діяльності, передбачати відповідальність за ефективність і наслідки прийняття рішень в галузі архітектури та містобудування з дотриманням основ професійної етики ПРН 7 Володіти знаннями нормативної бази архітектурно-містобудівного проектування, критично оцінювати соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки у разі порушення державних будівельних норм ПРН 8 Формувати дані передпроектного аналізу архітектурно-містобудівних об’єктів та територій, відведених під забудову, реконструкцію чи реставрацію ПРН 13 Розробляти концепції сучасних інтер’єрних просторів, проектувати елементи інтер’єру житлових і громадських будівель ПРН 15 Визначати етапи і напрями історичного розвитку явищ архітектури, критично оцінювати, досліджувати тенденції та процеси в архітектурній теорії та практиці, реконструкції та реновації архітектурно-містобудівних об’єктів, дизайні інтер’єрів ПРН 16 Розвивати теоретичні, типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного середовища на основі систематизації даних природничих, гуманітарних і технічних наук
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Наукові основи формування архітектурного середовища, Архітектурне проектування, Методика архітектурного дослідження і проектування Супутні і наступні: Курсовий проект за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи передбачає поглиблення та розширення теоретичних знань та практичних навичок, отриманих впродовж навчання на першому (бакалаврському) та другому (магістерському) рівнях, роботу в умовах реального проектного виробництва, набуття практичних навичок і початкового досвіду роботи на посаді архітектора та інженерно-технічних працівників проектної організації, освоєння передових методів і прийомів при розробці проектної та кошторисної документації із застосуванням сучасних комп’ютерних технологій та програм. Студент має зібрати теоретичні і практичні відомості за темою магістерського дослідження, узагальнити інформацію та сформулювати висновки щодо її застосування у подальшій роботі. У процесі проходження практики передбачається використання теоретичних і емпіричних методів дослідження містобудівних об’єктів та представлення результатів у текстовій і графічній формі. Під час практики студенти засвоюють сучасні форми та методи роботи у проектних організаціях та архітектурних відділах органів державного управління, підприємствах різних форм власності, що притаманні для ринкової економіки, набувають практичних навичок і досвіду укладання угод та ведення переговорів із замовником, розробки архітектурно-будівельної документації; збирають практичний матеріал для кваліфікаційної магістерської роботи.
Опис: Проведення організаційних зборів. Онайомлення з загальними функціональними обов'язками, правилами техніки безпеки на підприємстві та на конкретному робочому місці. Інструктаж про порядок проходження практики та з техніки безпеки і попередження нещасних випадків. Ознайомлення із режимом роботи, формою організації праці і правилами внутрішнього розпорядку, структурними підрозділами підприємства, штатним розкладом. Вивчення прав і обов'язків співробітника; вивчення посадових інструкцій. Узгодження цілей і завдань практики. Робота в підрозділах підприємства. Студенти працюють на підприємстві на посаді техніка-архітектора, проводять збір матеріалів за темою магістерського дослідження, виконують завдання практики. Підведення підсумків практики. Оформлення матеріалів, зібраних під час практики. Представлення керівнику практики письмового звіту, захист звіту.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль здійснюється протягом всього періоду практики. До захисту звіту і отримання заліку студент допускається при умові виконання завдання у повному об’ємі, при наявності відгуку керівника практики з боку підприємства. Підсумковий контроль передбачає виконання індивідуального завдання, захист звіту, які необхідно подати на кафедру не пізніше, ніж через тиждень після закінчення практики.
Критерії оцінювання результатів навчання: Індивідуальне завдання: відповідність темі дослідження; повнота даних; якість оформлення графічних матеріалів. Звіт з практики: повнота звіту; якість оформлення звіту; якість доповіді
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Білоконь Ю.М., Фомін І.О. Наука і творчість в архітектурі. К.: Логос, 2006. 208 с. 2.Білоконь Ю.М. Типологія містобудівних об’єктів: навч. посібник / за ред. І.О. Фоміна.- К.: Укрархбудінформ, 2001. 3.Бойко Х.С. Типи будинків та архітектурні конструкції: Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 204 с. 4.Важинський С.Е., Щербак Т.І. Методика та організація наукових досліджень: навчальний посібник. Суми. Сум. ДПУ, 2016. 260 с. 5.Габрель, М. М. Просторовий підхід до обґрунтування архітектурних рішень: навч. посібник. Львів: СПОЛОМ, 2016. с. 284. 6.Гетун Г.В. Архітектура будівель та споруд. Кн.1. Основи проектування. Київ: Кондор, 2012. 380 с.; Кн.2. Житлові будинки. К., 2017. 736 с. 7.Гнесь І.П. Багатоквартирне житло: тенденції еволюції. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. 652 с. 8.Куцевич В.В. та ін. Нормативно-методичні основи архітектурного проектування громадських будівель і споруд: навч. посіб. Київ, 2016. 111 c. 9.Куць Є.С. Урбанізовані території: методологія та практика планування і управління / Є.С. Куць, С. В. Куць. – К. : НДПІ містобудування, 2003. – 252 с. 10.Лінда С.М., Моркляник О.І. Типологія громадських будівель і споруд: Підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 348 с. 11.Містобудівне проектування. Частина І: Місто як об’єкт проектування: Навчальний посібник / Г.П.Петришин, Б.С.Посацький, Ю.І.Криворучко та ін. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 328 с. 12.Містобудівне проектування. Частина ІІ: Проектування структурних елементів міста Навчальний посібник / Г.П.Петришин та ін. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. 288 с. 13.Панченко, Т. Ф. Ландшафтно-рекреаційне планування природно-заповідних територій, монографія, Київ: Логос, 2015. c. 170. 14.Плешкановська А.М. Функціонально-планувальна оптимізація використання міських територій. – К.: Ін-т урбаністики, 2005. 15.Посацький Б.С. Основи урбаністики. Територіальне та просторове проектування: навч. посіб. Львів: Вид-во Львів. політехніки, 2011. 368 с. 16.Черкес Б.С., Лінда С.М. Архітектура сучасності: остання третина ХХ – початок ХХІ століть: Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. 384 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).