Захист магістерської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.O.042
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Лектор: к.т.н. Котів Р.М.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: ПРН 1 Володіти знаннями основних понять, термінів і значень, мови професійного спілкування в сфері архітектури та містобудування, дотримуватись норм академічної доброчесності. ПРН 2 Застосовувати програмні засоби, сучасні ІТ-технології, інформаційні ресурси у процесі вирішення дослідницьких та проектних архітектурно-містобудівних задач. ПРН 6 Розуміти соціальну роль архітектурної діяльності, передбачати відповідальність за ефективність і наслідки прийняття рішень в галузі архітектури та містобудування з дотриманням основ професійної етики. ПРН 8 Формувати дані передпроектного аналізу архітектурно-містобудівних об’єктів та територій, відведених під забудову, реконструкцію чи реставрацію. ПРН 9 Виявляти специфіку проектування складних архітектурно-містобудівних об’єктів, розробляти комплексні проєкти планування територій, будівель та інтер’єрів з урахуванням сучасних світових тенденцій та інновацій. ПРН 11 Досягати виконання у встановлений термін всіх етапів і стадій архітектурно-містобудівного проєктування, розробки всіх розділів комплексного проєкту і пояснювальної записки. ПРН 14 Проводити дослідницьку та/або інноваційну діяльність, застосовувати традиційні та інноваційні методи проектування та проведення досліджень. ПРН 16 Розвивати теоретичні, типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного середовища на основі систематизації даних природничих, гуманітарних і технічних наук.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Архітектурне проектування громадської будівлі. Проектування елементів інтер’єру житлових і громадських будівель (архітектурне проектування). Комплексне дослідження архітектурно-містобудівного об’єкту. Кореквізити: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи. Виконання магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Мета – представити до публічного захисту результати комплексного опрацювання обраної проблеми галузі архітектури та містобудування, продемонструвати знання, вміння і компетенції, набуті в результаті опанування освітньо-професійної програми «Архітектура будівель і споруд» у якісній графічній експозиції та доповіді за темою магістерської кваліфікаційної роботи. Завдання захисту магістерської кваліфікаційної роботи: презентувати у роботі актуальність обраної теми, поставлені мету та завдання, методи дослідження; розкрити наукову концепцію дослідження на основі застосування системного підходу, висвітлити основні етапи та результати дослідницької частини роботи відповідно до розділів пояснювальної записки, представити висновки та рекомендації; презентувати втілення основних висновків та рекомендацій наукової частини роботи у авторській проектній пропозиції; представити до публічного захисту якісні та оформлені згідно вимог матеріали – графічну експозицію, пояснювальну записку, презентацію і доповідь.
Методи та критерії оцінювання: Критерії оцінювання магістерських кваліфікаційних робіт: чіткість положень проведеного наукового дослідження проблеми; виклад висновків та рекомендацій, їх відображення у проектній пропозиції; ґрунтовність передпроектного аналізу території, вирішення генерального плану; грамотність та виразність авторського архітектурного рішення; якість графічної експозиції кваліфікаційної роботи; якість і повнота пояснювальної записки; структурованість та чіткість доповіді студента. Повідомлення оцінок здобувачам, які захищались у певний день, відбувається після закритого обговорення їх членами ЕК, наприкінці дня захисту, прилюдно.
Рекомендована література: 1. Бойко Х.С. Типи будинків та архітектурні конструкції: Навчальний посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 204 с. 2. Боттон. А. Архітектура щастя. К.: ArtHuss, 2021. 296 с. 3. Важинський С.Е., Щербак Т.І. Методика та організація наукових досліджень: навчальний посібник. Суми. Сум. ДПУ, 2016. 260 с. 4. Вихрущ В.О. та ін. Методологія та методика наукового дослідження: Навч.посібник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. 328 с. 5. Габрель М.М. Просторова організація містобудівних систем. К.: Видавничий дім А.С.С., 2004. 400 с. 6. Гетун Г.В. Архітектура будівель та споруд. Кн.1. Основи проектування. Київ: Кондор, 2012. 380 с.; Кн.2. Житлові будинки. К., 2017. 736 с. 7. Гидион З. Пространство, время, архітектура. М.: Стройиздат, 2010. 885 с. 8. Гнесь І.П. Багатоквартирне житло: тенденції еволюції. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. 652 с. 9. Зацерковний В.І., Тішаєв І.В., Демідов В.Ж. Методологія наукових досліджень: навчальний посібник. Ніжин, 2017. 236 с. 10. Колесніков О.В. Основи наукових досліджень: навчальний посібник. К.: Центр навчальної літератури (ЦНЛ), 2017. 144 с. 11. Корягін М., Чек В. Основи наукових досліджень: навчальний посібник. К.: Алерта. 2019. 492 с. 12. Куцевич В.В. та ін. Нормативно-методичні основи архітектурного проектування громадських будівель і споруд: навч. посіб. Київ, 2016. 111 c. 13. Лінда С.М., Моркляник О.І. Типологія громадських будівель і споруд: Підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 348 с. 14. Містобудівне проектування. Частина І: Місто як об’єкт проектування: Навчальний посібник / Г.П.Петришин, Б.С.Посацький, Ю.І.Криворучко та ін. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 328 с. 15. Містобудівне проектування. Частина ІІ: Проектування структурних елементів міста Навчальний посібник / Г.П.Петришин та ін. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. 288 с. 16. Основи методології та організації наукових досліджень: навчальний посібник. Під ред. А.Є. Конверського. К.: Центр учбової літератури, 2010.352 с. 17. Петрушенко В.Л Філософія і методологія науки: Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 184 с. 18. Посацький Б.С. Основи урбаністики. Територіальне та просторове проектування: навч. посіб. Львів: Вид-во Львів. політехніки, 2011. 368 с. 19. Сушенцева Л.Л. та ін. Методика підготовки кваліфікаційної роботи магістра Навчально-методичний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. 88 с. 20. Черкес Б.С., Лінда С.М. Архітектура сучасності: остання третина ХХ – початок ХХІ століть: Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. 384 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Захист магістерської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.O.050
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Лектор: Кайдановська О.О., Духняк І.О.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: представити до публічного захисту результати комплексного опрацювання обраної проблеми галузі архітектури та містобудування, продемонструвати знання, вміння і компетенції, набуті в результаті опанування освітньо-професійної програми «Архітектура будівель і споруд» у якісній графічній експозиції та доповіді за темою магістерської кваліфікаційної роботи.
Завдання: загальні компетентності: ЗК 01 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК 02 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК 03 Здатність спілкуватися іноземною мовою. ЗК 04 Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК 06 Здатність діяти на засадах професійної етики. ЗК 07 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК 08 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК 09 Здатність розробляти проєкти та управляти ними. ЗК 12 Здатність проводити дослідження на відповідному рівні фахові компетентності: СК 01. Здатність до розуміння основних науково-теоретичних положень гуманітарних, соціально-економічних та історичних наук, здатність до критичного осмислення і застосування дослідницьких методів на базі математичних і природничих наук, інформатики і комп’ютерного моделювання. СК 03. Здатність до наукового аналізу, розробки і обґрунтування архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням природно-кліматичних, санітарно-гігієнічних, безпекових інженерно-технічних, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог. СК 05. Здатність до оформлення наукової, технічної документації з використанням інформаційних технологій, виготовлення макетів і наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних концептуальних, експериментальних проєктів нового будівництва, реконструкції і реставрації існуючих об’єктів. СК 08. Володіння засобами проєктного моделювання, виконання технічних зображень методами і прийомами художньої і комп’ютерної графіки для використання в науково-теоретичному дослідженні, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проєктуванні, в проєктах реконструкції і реставрації пам’яток архітектури. СК 09. Здатність до участі в підготовці архітектурно-планувальних завдань проєктування, в організації процесу розробки стратегії проєктування з використанням даних щодо натурних обстежень, розрахунку балансу території, структури населення, мереж культурно-побутового обслуговування. СК 11. Здатність до розуміння теорії та практики містобудування: формування систем розселення, районного планування, урбаністики, структури генерального плану, економіки містобудівних систем, благоустрою та інженерному обладнанню територій, реновації територій, естетики архітектурно-містобудівного середовища. СК 12. Здатність до розуміння теоретичних і практичних засад проєктування житлових, громадських, промислових та інноваційних типологічних груп будівель і споруд, їх конструктивної основи, методів досягнення раціонального архітектурно-планувального, об’ємно-просторового рішення, енергоефективності, екологічності, гармонізації з довкіллям.
Результати навчання: ПРН 1 Володіти знаннями основних понять, термінів і значень, мови професійного спілкування в сфері архітектури та містобудування, дотримуватись норм академічної доброчесності. ПРН 2 Застосовувати програмні засоби, сучасні ІТ-технології, інформаційні ресурси у процесі вирішення дослідницьких та проектних архітектурно-містобудівних задач. ПРН 6 Розуміти соціальну роль архітектурної діяльності, передбачати відповідальність за ефективність і наслідки прийняття рішень в галузі архітектури та містобудування з дотриманням основ професійної етики. ПРН 8 Формувати дані передпроектного аналізу архітектурно-містобудівних об’єктів та територій, відведених під забудову, реконструкцію чи реставрацію. ПРН 9 Виявляти специфіку проектування складних архітектурно-містобудівних об’єктів, розробляти комплексні проєкти планування територій, будівель та інтер’єрів з урахуванням сучасних світових тенденцій та інновацій. ПРН 11 Досягати виконання у встановлений термін всіх етапів і стадій архітектурно-містобудівного проєктування, розробки всіх розділів комплексного проєкту і пояснювальної записки. ПРН 14 Проводити дослідницьку та/або інноваційну діяльність, застосовувати традиційні та інноваційні методи проектування та проведення досліджень. ПРН 16 Розвивати теоретичні, типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного середовища на основі систематизації даних природничих, гуманітарних і технічних наук.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Наукові основи формування архітектурного середовища; Архітектурне проектування, Методика архітектурного дослідження і проектування; Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи; Виконання магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Підсумкова атестація у вигляді захисту магістерської кваліфікаційної роботи – встановлення фактичної відповідності рівня освітньо-професійної та практичної підготовки здобувач, набутих компетентностей вимогам Стандарту вищої освіти та освітньої програми. Кваліфікаційна робота є підсумком професійної підготовки магістранта, це самостійне комплексне науково-практичне дослідження, яке об’єднує науково-дослідницьку і проектну складові, відображає досягнутий рівень професійної кваліфікації здобувача. Зміст і характер завершального етапу професійної підготовки враховує запити та потреби архітектурно-будівельної галузі, кваліфікаційні вимоги до магістра архітектури та містобудування, потенційні місця працевлаштування.
Опис: Допуск до захисту – виконання студентом всіх необхідних умов Підготовка необхідних матеріалів для захисту – подання у визначений термін графічної експозиції магістерської кваліфікаційної роботи, пояснювальної записки. Підготовка доповіді – текст доповіді (до 15 хвилин), який розкриває актуальність проблеми, досягнуті науково-практичні результати опрацювання теми, висновки і рекомендації, презентує основні позиції проектного рішення. Процедура захисту - на відкритому засіданні екзаменаційної комісії, можуть брати участь викладачі кафедр, запрошені, всі бажаючі. Здобувачу для доповіді надають до 15 хвилин, доповідь супроводжується показом основних результатів роботи на планшеті, а у разі захисту в дистанційному режимі – слайдами презентації.
Методи та критерії оцінювання: Оцінка керівника, оцінка рецензента, середня оцінка членів Державної атестаційної комісії. Повідомлення оцінок здобувачам, які захищались у певний день, відбувається після закритого обговорення їх членами ЕК, наприкінці дня захисту, прилюдно.
Критерії оцінювання результатів навчання: чіткість положень проведеного наукового дослідження проблеми; виклад висновків та рекомендацій, їх відображення у проектній пропозиції; ґрунтовність передпроектного аналізу території, вирішення генерального плану; грамотність та виразність авторського архітектурного рішення; якість графічної експозиції кваліфікаційної роботи; якість і повнота пояснювальної записки; структурованість та чіткість доповіді студента
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: При оцінюванні кваліфікаційної роботи враховують рівень теоретичної, наукової та практичної підготовки здобувача, оцінки керівника та рецензента. Оцінювання захисту кваліфікаційної роботи відбувається за національною шкалою із переведенням у 100-бальну шкалу (за середнім інтервальним значенням шкали оцінювання в Університеті): відмінно-94 бали, добре-80 балів, задовільно-60 балів. Оцінку виставляють на закритому засіданні екзаменаційної комісії, оголошують прилюдно наприкінці дня захисту.
Рекомендована література: 1.Методичні вказівки до виконання магістерської кваліфікаційної роботи для здобувачів освіти за освітньою програмою «Архітектура будівель і споруд». Укл.: О.О. Кайдановська, І.О. Духняк. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2022 – 27 с. 2. Бойко Х.С. Типи будинків та архітектурні конструкції: Навчальний посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 204 с. 3. Боттон. А. Архітектура щастя. К.: ArtHuss, 2021. 296 с. 4. Важинський С.Е., Щербак Т.І. Методика та організація наукових досліджень: навчальний посібник. Суми. Сум. ДПУ, 2016. 260 с. 5. Вихрущ В.О. та ін. Методологія та методика наукового дослідження: Навч.посібник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. 328 с. 6. Габрель М.М. Просторова організація містобудівних систем. К.: Видавничий дім А.С.С., 2004. 400 с. 7. Гетун Г.В. Архітектура будівель та споруд. Кн.1. Основи проектування. Київ: Кондор, 2012. 380 с.; Кн.2. Житлові будинки. К., 2017. 736 с. 8. Гнесь І.П. Багатоквартирне житло: тенденції еволюції. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. 652 с. 9. Зацерковний В.І., Тішаєв І.В., Демідов В.Ж. Методологія наукових досліджень: навчальний посібник. Ніжин, 2017. 236 с. 10. Колесніков О.В. Основи наукових досліджень: навчальний посібник. К.: Центр навчальної літератури (ЦНЛ), 2017. 144 с. 11. Корягін М., Чек В. Основи наукових досліджень: навчальний посібник. К.: Алерта. 2019. 492 с. 12. Куцевич В.В. та ін. Нормативно-методичні основи архітектурного проектування громадських будівель і споруд: навч. посіб. Київ, 2016. 111 c. 13. Лінда С.М., Моркляник О.І. Типологія громадських будівель і споруд: Підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 348 с. 14. Містобудівне проектування. Частина І: Місто як об’єкт проектування: Навчальний посібник / Г.П.Петришин, Б.С.Посацький, Ю.І.Криворучко та ін. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 328 с. 15. Містобудівне проектування. Частина ІІ: Проектування структурних елементів міста Навчальний посібник / Г.П.Петришин та ін. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. 288 с. 16. Основи методології та організації наукових досліджень: навчальний посібник. Під ред. А.Є. Конверського. К.: Центр учбової літератури, 2010.352 с. 17. Петрушенко В.Л Філософія і методологія науки: Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 184 с. 18. Посацький Б.С. Основи урбаністики. Територіальне та просторове проектування: навч. посіб. Львів: Вид-во Львів. політехніки, 2011. 368 с. 19. Сушенцева Л.Л. та ін. Методика підготовки кваліфікаційної роботи магістра Навчально-методичний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. 88 с. 20. Черкес Б.С., Лінда С.М. Архітектура сучасності: остання третина ХХ – початок ХХІ століть: Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. 384 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).