Філософія професійної діяльності

Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.M.018
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Лектор: проф., д.пед.н. Кайдановська О.О.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Навчити студентів аналізувати свої можливості, розвивати творчий потенціал, будувати власну стратегію професійного зростання; бути готовим до пошуку свого місця на ринку праці. Дисципліна сприяє стійкому інтересу до професії, мотивує до постійного саморозвитку, дозволяє усвідомити набутий досвід та окреслити перспективи самореалізації у професійному середовищі.
Завдання: загальні компетентності: ЗК02. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК04. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК06.Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). ЗК07. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК08. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). фахові компетентності: СК01. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі архітектури та містобудування у широких або мультидисциплінарних контекстах. СК04. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії. СК05. Здатність розробляти і реалізовувати проєкти у сфері архітектури та містобудування, проектуванні та дизайні інтер’єру СК09. Здатність управляти робочими процесами у сфері архітектури та містобудування, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів. СК11. Здатність критично осмислювати проблеми архітектури та містобудування.
Результати навчання: РН02. Мати спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності у сфері архітектури та містобудування з метою розвитку нових знань та процедур. РН08. Організовувати роботу над комплексними архітектурно-містобудівними проєктами, співпрацю з замовниками та громадськістю при розробці, узгодженні і публічному обговоренні архітектурних проєктів; зрозуміло доносити власні висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців. РН10. Обговорювати результати професійної діяльності, досліджень та інноваційних проєктів у сфері архітектури та містобудування державною та іноземною мовами усно і письмово.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Сучасні концепції та інновації в архітектурі та містобудуванні, Наукові основи формування архітектурного середовища Супутні і наступні: Архітектурне проектування, Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Зміст вибіркової дисципліни сприяє укріпленню інтересу до професії, мотивує до постійного творчого зростання і саморозвитку, дозволяє усвідомити набутий досвід та окреслити перспективи самореалізації у професійному середовищі, орієнтує на подальше професійне становлення майбутніх фахівців у проектній, науково-педагогічній, творчій та інших сферах професійної діяльності. Передбачено ознайомлення з основами архітектурної педагогіки та особливостями організації навчально-виховного процесу освітніх закладів різного типу; законодавчою нормативною базою неперервної освіти, освітніми стандартами, видами педагогічної діяльності, методами практичної роботи. Розглядаються питання сучасних освітніх інновацій, методики проведення теоретичних і практичних занять, організації самостійної та дослідницької роботи, самонавчання за різними напрямками. Вивчення дисципліни дозволяє опанувати основи професійного спілкування в архітектурній сфері, апробувати методи збору та структурування інформації, проектувати шляхи продуктивного застосування набутих знань і вмінь у самостійному укладанні презентацій. На практичних заняттях студенти вивчають методику підготовки і проведення презентацій, створення інтерв’ю, репортажу,. укладання персонального портфоліо, шукають креативні прийоми візуалізації концептуальної ідеї. Індивідуальні завдання надають змогу дослідити різноманітні напрямки самореалізації у професії та спробувати себе в різних сферах творчої роботи архітектора: За результатами самостійних досліджень студентам пропонується виконати і представити до обговорення модель власного напрямку професійної діяльності. Сучасному архітектору важливо креативно підходити до розгляду будь-якої проблеми, бути здатним генерувати творчі ідеї та розробляти оригінальні проектні рішення, вміти презентувати власні досягнення, будувати власну стратегію професійного зростання; бути готовим до пошуку свого місця на ринку праці.
Опис: Структура професійної діяльності. Мета та завдання професійної підготовки архітектора. Професіограма, види архітектурної діяльності. Персональне портфоліо. Аналіз ринку праці галузі. Принципи здорового способу життя. Зустріч із фахівцями. Умови та спосіб життя, рівень та якість життя. Загальні уявлення про здоров'я. Здоровий спосіб життя, його складові. Небезпека і профілактика захворювань. Соціальні аспекти здоров'я та здорового образу життя. Творчий потенціал особистості. Структура особистості, формування ціннісних орієнтацій. Методика формування умінь і навичок самостійної пошукової і творчої діяльності. Громадська, творча активність фахівця. Суспільна діяльність. Зустріч із фахівцями. Волонтерська діяльність, організації. Благодійність. Ініціативи студентства. Категорії осіб, які потребують допомоги. Екологічні, культурні проекти, захист тварин. Професійна комунікація. Культура спілкування, ділове спілкування, онлайн комунікація. Публічний виступ: основи професійної риторики; культура наукового мовлення; презентація візуальних матеріалів. Види архітектурної презентації, види та форми презентацій, Презентація Power Point. Вербальні форми роботи. Види архітектурної освіти. Система архітектурної підготовки: позашкільна освіта; загальна середня освіта; професійно-технічні заклади освіти; вищі навчальні заклади; творчі студії, самоосвіта. Концепція неперервної освіти, освіта дорослих, перепідготовка та підвищення кваліфікації. Традиції архітектурної освіти в Україні. Особливості науково-педагогічної діяльності. Діяльність викладача вищої школи. Методика підготовки і проведення теоретичних і практичних навчальних занять з архітектури. Система навчально-методичного забезпечення архітектурних дисциплін. Науково-дослідницька робота архітектора-педагога. Основні принципи організації наукового дослідження, види і напрямки архітектурної науки. Методика підготовки кваліфікаційної роботи магістра архітектури.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: проведення усного опитування на практичних заняттях, оцінка активності на заняттях, перевірка індивідуальних завдань, оцінювання презентації-виступу студента, участі у дискусії. Підсумковий контроль: перевірка контрольної роботи, диференційований залік
Критерії оцінювання результатів навчання: Завдання 1. Професійне становлення фахівця: повнота та наочність розкриття теми; системний підхід до проблеми; інформативність графічної схеми. Завдання 2. Модель професійної діяльності (презентація): повнота та наочність розкриття теми; доцільність обраних методів; характер усного виступу.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Асєєв Ю. С. Професія – архітектор / Ю. С. Асєєв.– Київ : Будівльник, 1991. – 104 с. 2.Варій М.Й. Психологія особистості. Підручник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2016. 608 с. 3.Варій. М.Й. Терлецька Ю.М. Психологія. Підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. 292 с. 4.Вихрущ В.О. та ін. Методологія та методика наукового дослідження: Навчальний посібник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. 328 с. 5.Дольнікова Л. В., Мукан Н. В. Професійна педагогіка. Навчальний посібник / за ред. Наталії Мукан. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. 324 с. 6.Колодій І.С. Державна освітня політика. Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. 356 с. 7.Криворучко Н. І. Специфіка архітектурного творчого процесу. – К. : НИИТИАГ, 2000. – 84 с. 8.Новікова Ж. М. Педагогічна психологія. Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. 148 с. 9.Сікорський П. І. Нова педагогіка. Підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. 540 с. 10.Тюріна Т.Г. Виховання духовності студентської молоді у ноосферному вимірі. Монографія. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. 284 с. 11.Швай Р. І. Педагогіка творчості. Підручник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2020. 200 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).