Курсовий проєкт за темою магістерської кваліфікаційної роботи (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.O.039
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Лектор: к.арх. Іваночко У.І.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: ПРН 1 Володіти знаннями основних понять, термінів і значень, мови професійного спілкування в сфері архітектури та містобудування, дотримуватись норм академічної доброчесності. ПРН 2 Застосовувати програмні засоби, сучасні ІТ-технології, інформаційні ресурси у процесі вирішення дослідницьких та проектних архітектурно-містобудівних задач. ПРН 3 Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, поєднувати самостійну й колективну роботу над комплексними архітектурно-містобудівними проектами. ПРН 7 Володіти знаннями нормативної бази архітектурно-містобудівного проектування, критично оцінювати соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки у разі порушення державних будівельних норм. ПРН 8 Формувати дані передпроектного аналізу архітектурно-містобудівних об’єктів та територій, відведених під забудову, реконструкцію чи реставрацію. ПРН 9 Виявляти специфіку проектування складних архітектурно-містобудівних об’єктів, розробляти комплексні проєкти планування територій, будівель та інтер’єрів з урахуванням сучасних світових тенденцій та інновацій. ПРН 14 Проводити дослідницьку та/або інноваційну діяльність, застосовувати традиційні та інноваційні методи проектування та проведення досліджень. ПРН 16 Розвивати теоретичні, типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного середовища на основі систематизації даних природничих, гуманітарних і технічних наук.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Архітектурне проектування громадської будівлі. Проектування елементів інтер’єру житлових і громадських будівель (архітектурне проектування). Комплексне дослідження архітектурно-містобудівного об’єкту. Кореквізити: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи. Виконання магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Курсовий проект за темою магістерської кваліфікаційної роботи» передбачає проведення системного комплексу робіт, що включає в себе аналіз фрагменту архітектурного середовища у вигляді ділянки на проектування та фаховий вибір аргументів на користь обраної ділянки; створення авторського виразного об’ємно-просторового об’єкту; вибір оптимального варіанту проектних вирішень архітектурного середовища; розробку архітектурно-планувальних рішень об’єкту; уміння використання новітніх технології в проектуванні архітектурно-містобудівного об’єкту; системну розробку етапів реалізації проектованої будівлі. Крім того, визначені дисципліною часові межі, спонукають студента до прийняття самостійних рішень; здійснюється розробка проектних концепцій; розвивається швидке і логічне мислення; формуються навички методики творчого пошуку ідеї проекту та створення авторського проекту; відбувається апробація системних методів проектної роботи. Проектні пошуки в межах даної дисципліни є основою формування творчого методу архітектора як універсального інструментарію пізнання, перетворення, вдосконалення та створення архітектурного простору. Курс покликаний сформувати студента як архітектора-фахівця, котрий володіє методикою вирішення проектних архітектурних завдань різного масштабу; уміє застосувати здобутий рівень знань і набуті творчі навички у практиці архітектурного та містобудівного проектуванні, може співпрацювати в групі фахівців та керувати групою фахівців за напрямком роботи. Студенти навчаються підбирати приклади, аналізувати та систематизувати їх; засвоюють засоби та графічні техніки виконання архітектурних креслень; набувають навичок проектування будівель та споруд, елементів оточення, які б гармоніювали в певному середовищі; вмінь обґрунтовувати прийняті архітектурні, конструктивні та функціональні рішення проекту; удосконалюють навички роботи з комп’ютерними програмами,уміння якісно презентувати кінцевий результат. Результатом набуття студентами нових знань і вмінь є виконання і захист курсового проекту. Послідовність завдань курсового проектування передбачає виконання передпроектних досліджень та розробку концепції архітектурно-містобудівних об’єкту різного масштабу. Тематика проектів є індивідуальною та залежить від обраної теми магістерської кваліфікаційної роботи, вимог до неї та вихідних умов. Основним напрямом навчального проектування в межах даної дисципліни є створення повномасштабного архітектурного проекту, що є завершальною стадією навчання у магістратурі.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: оцінювання клаузури та її захисту, перегляд попередньої презентації виконаних креслень курсового проекту. Підсумковий контроль: перевірка курсового проекту, диференційований залік.
Рекомендована література: 1. Архітектурне проектування: навч. посібник/ О. В. Чемакіна, Л. М. Бармашина, Г. І. Болотов, та ін. - К. : НАУ, 2016. - 300 с. 2. Габрель М.М. Просторова організація містобудівних систем. К.: Видавничий дім А.С.С., 2004. 400 с. 3. Гетун Г.В. Архітектура будівель та споруд. Кн.1. Основи проектування. Київ: Кондор, 2012. 380 с.; Кн.2. Житлові будинки. К., 2017. 736 с. 4. Державні будівельні норми України. ДБН Б.2.2-12:2019 Планування та забудова територій. 5. Куцевич В.В. та ін. Нормативно-методичні основи архітектурного проектування громадських будівель і споруд: навч. посіб. Київ, 2016. 111 c. 6. Лінда С.М., Моркляник О.І. Типологія громадських будівель і споруд: Підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 348 с. 7. Містобудівне проектування. Частина І: Місто як об’єкт проектування: Навчальний посібник / Г.П. Петришин, Б.С. Посацький, Ю.І. Криворучко та ін. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 328 с. 8. Містобудівне проектування. Частина ІІ: Проектування структурних елементів міста Навч.посібник / Г.П. Петришин та ін. Львів : Видавництво НУЛП, 2017. 288 с. 9. Пономарев В. А. Архитектурное конструирование Учебник - М.:, «Архитектура -С», 2008. – 738 с. 10. Neufert. Podrencznik proektowania architektoniczno-budowlanego. - Warszawa «Arkady»: 2000. – 552 с., іл.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Курсовий проєкт за темою магістерської кваліфікаційної роботи (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.O.047
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Лектор: доц., к.арх. Юрчишин О.М., доц., к.арх. Моркляник О.І.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Реалізація набутих теоретичних знань, удосконалення професійних навичок архітектурного проектування та формування власного творчого методу майбутнього архітектора. Дисципліна сприяє засвоєнню принципів формування архітектурного-містобудівного середовища; нормативної бази архітектурного проектування; комплексу функціональних, конструктивних, економічних, соціальних та інших вимог до об’єктів проектування; вимог до архітектурно-технічної документації при виконанні проекту; способів визначення техніко-економічних показників будівель і споруд відповідно до їх функціонального призначення; послідовності та змісту етапів виконання архітектурного проекту.
Завдання: загальні компетентності: ЗК04. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК05. Прагнення до збереження навколишнього середовища. ЗК06.Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). ЗК07. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК08. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). фахові компетентності: СК02. Здатність розв’язувати проблеми архітектури та містобудування у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності. СК03. Здатність аналізувати, розробляти та впроваджувати архітектурно-містобудівні рішення з урахуванням соціально-демографічних, національно-етнічних, природно-кліматичних, інженерно-технічних чинників та санітарно-гігієнічних, безпекових, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог. СК05. Здатність розробляти і реалізовувати проєкти у сфері архітектури та містобудування, проектуванні та дизайні інтер’єру СК07. Здатність до проєктного моделювання і дослідження концептуальних, натурних та комп’ютерних моделей об’єктів архітектури та містобудування. СК08. Здатність розробляти завдання на архітектурно-містобудівне проєктування, організовувати процес проєктування з використанням даних щодо натурних обстежень, обмірних робіт, містобудівного розрахунку об’єкту проєктування. СК09. Здатність управляти робочими процесами у сфері архітектури та містобудування, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів. СК10. Здатність генерувати нові ідеї та розробляти інноваційні рішення у сфері архітектури та містобудування, проектуванні інтер’єру будівель
Результати навчання: РН03. Здійснювати передпроєктний аналіз архітектурно-містобудівних об’єктів і територій РН04. Розуміти і застосовувати у практичній діяльності теоретичні і практичні засади проєктування інноваційних об’єктів містобудування, житлових, громадських, промислових будівель і споруд, реконструкції і реставрації архітектурних об’єктів, методи досягнення раціонального архітектурно-планувального, об’ємно-просторового, конструктивного рішення, забезпечення соціально-економічної ефективності, екологічності, енергоефективності. РН05. Знати, розуміти та оцінювати характеристики сучасних будівельних матеріалів, виробів і технологій, враховувати їх особливості при розробці інноваційних проєктних рішень будівель і споруд, у проєктах інтер’єрів, проєктах благоустрою міських і ландшафтних територій, при реконструкції та реставрації пам’яток архітектури і містобудування РН06. Забезпечувати гармонізацію об’єктів архітектури і предметного середовища, зокрема із застосуванням принципів і методів теорії дизайну архітектурного середовища, екстер’єру та інтер’єру будівель РН07. Здійснювати проєктне моделювання, обирати цифрові технології та програмні засоби для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру, розробки і реалізації проєктів у сфері архітектури та містобудування, оформлення відповідної наукової та технічної документації, виготовлення макетів і наочних ілюстративних матеріалів РН08. Організовувати роботу над комплексними архітектурно-містобудівними проєктами, співпрацю з замовниками та громадськістю при розробці, узгодженні і публічному обговоренні архітектурних проєктів; зрозуміло доносити власні висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців РН09. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проведенні наукових архітектурно-містобудівних досліджень та прийнятті комплексних архітектурно-містобудівних рішень РН11. Приймати ефективні рішення у сфері архітектури та містобудування, розробляти і порівнювати альтернативи, враховувати обмеження, оцінювати можливі побічні наслідки та ризики РН12. Знати і застосовувати у практичній діяльності законодавство і нормативну базу щодо проведення досліджень та розробки архітектурно-містобудівних проєктів РН13. Обґрунтовувати безпекові, санітарно-гігієнічні, екологічні, інженерно-технічні і техніко-економічні рішення і показники у комплексному архітектурно-містобудівному проєктуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Сучасні концепції в архітектурі та містобудуванні, Архітектурне проектування Супутні і наступні: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна передбачає проведення системного комплексу робіт, що включає в себе аналіз фрагменту архітектурного середовища у вигляді ділянки на проектування та фаховий вибір аргументів на користь обраної ділянки; створення авторського виразного об’ємно-просторового об’єкту; вибір оптимального варіанту проектних вирішень архітектурного середовища; розробку архітектурно-планувальних рішень об’єкту; уміння використання новітніх технології в проектуванні архітектурно-містобудівного об’єкту; системну розробку етапів реалізації проектованої будівлі. Крім того, визначені дисципліною часові межі, спонукають студента до прийняття самостійних рішень; здійснюється розробка проектних концепцій; розвивається швидке і логічне мислення; формуються навички методики творчого пошуку ідеї проекту та створення авторського проекту; відбувається апробація системних методів проектної роботи. Проектні пошуки в межах даної дисципліни є основою формування творчого методу архітектора як універсального інструментарію пізнання, перетворення, вдосконалення та створення архітектурного простору. Курс покликаний сформувати студента як архітектора-фахівця, котрий володіє методикою вирішення проектних архітектурних завдань різного масштабу; уміє застосувати здобутий рівень знань і набуті творчі навички у практиці архітектурного та містобудівного проектуванні, може співпрацювати в групі фахівців та керувати групою фахівців за напрямком роботи. Студенти навчаються підбирати приклади, аналізувати та систематизувати їх; засвоюють засоби та графічні техніки виконання архітектурних креслень; набувають навичок проектування будівель та споруд, елементів оточення, які б гармоніювали в певному середовищі; вмінь обґрунтовувати прийняті архітектурні, конструктивні та функціональні рішення проекту; удосконалюють навички роботи з комп’ютерними програмами,уміння якісно презентувати кінцевий результат. Результатом набуття студентами нових знань і вмінь є виконання і захист курсового проекту. Послідовність завдань курсового проектування передбачає виконання передпроектних досліджень та розробку концепції архітектурно-містобудівних об’єкту різного масштабу. Тематика проектів є індивідуальною та залежить від обраної теми магістерської кваліфікаційної роботи, вимог до неї та вихідних умов. Основним напрямом навчального проектування в межах даної дисципліни є створення повномасштабного архітектурного проекту, що є завершальною стадією навчання у магістратурі.
Опис: Передпроектний аналіз. Виконання схем передпроектних досліджень Аналіз середовища навколо ділянки: визначення проблем та потенціалу території; соціологічні дослідження міського середовища навколо ділянки, визначення функцій, якими необхідно доповнити об’єкт і територію. Клаузура 1. Програма заходів, спрямованих на вирішення проблем території та ефективного використання її потенціалу. Захист клаузури. Схема генерального плану. Пропозиція функціонального зонування ділянки. Схема функціонально-просторової організації. Перегляд І. Оцінка стану виконання роботи. Креслення генерального плану. Розробка архітектурно-планувальних рішень рівнів проектованої будівлі. Схема конструктивного рішення. Вивчення сучасних конструктивних інноваційних рішень. Вибір архітектурно - конструктивної схеми Креслення фасадів та перетинів. Компонування креслень на листах Перегляд ІІ. Оцінка стану виконання роботи. Попередня презентація креслень. Оформлення курсового проекту. Захист курсового проекту
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: оцінювання клаузури та її захисту, перегляд попередньої презентації виконаних креслень курсового проекту. Підсумковий контроль: перевірка курсового проекту, диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: наявність всіх необхідних креслень, що входять до складу курсового проекту; професійність та якість виконання креслень та візуалізацій; якість графічного оформлення курсового проекту; рівень та якість презентації курсового проекту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Архітектурне проектування: навч. посібник/ О. В. Чемакіна, Л. М. Бармашина, Г. І. Болотов, та ін. - К. : НАУ, 2016. - 300 с. 2. Габрель М.М. Просторова організація містобудівних систем. К.: Видавничий дім А.С.С., 2004. 400 с. 3. Гетун Г.В. Архітектура будівель та споруд. Кн.1. Основи проектування. Київ: Кондор, 2012. 380 с.; Кн.2. Житлові будинки. К., 2017. 736 с. 4. Державні будівельні норми України. ДБН Б.2.2-12:2019 Планування та забудова територій. 5. Куцевич В.В. та ін. Нормативно-методичні основи архітектурного проектування громадських будівель і споруд: навч. посіб. Київ, 2016. 111 c. 6. Лінда С.М., Моркляник О.І. Типологія громадських будівель і споруд: Підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 348 с. 7. Містобудівне проектування. Частина І: Місто як об’єкт проектування: Навчальний посібник / Г.П. Петришин, Б.С. Посацький, Ю.І. Криворучко та ін. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 328 с. 8. Містобудівне проектування. Частина ІІ: Проектування структурних елементів міста Навч.посібник / Г.П. Петришин та ін. Львів : Видавництво НУЛП, 2017. 288 с. 9. Пономарев В. А. Архитектурное конструирование Учебник - М.:, «Архитектура -С», 2008. – 738 с. 10. Neufert. Podrencznik proektowania architektoniczno-budowlanego. - Warszawa «Arkady»: 2000. – 552 с., іл.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).