Комплексне дослідження архітектурного об'єкту

Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.E.022
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Лектор: проф. Ігор ГНЕСЬ
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Навчити організовувати та здійснювати самостійне наукове дослідження обраної теми, сформувати вміння та навички науково-дослідницької діяльності в сфері архітектури та містобудування. В результаті засвоєння курсу здобувачі освіти повинні знати основні складові, етапи та методи здійснення наукового дослідження, знати структуру наукової частини магістерської кваліфікаційної роботи, вміти збирати, систематизувати матеріал, аналізувати його, отримані результати у висновки, презентувати наукові результати і в інтерпретувати результати наукового дослідження в конкретні проектні рішення.
Завдання: інтегральна компетентність – здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері архітектури та містобудування. загальні компетентності: ЗК 01 Здатність до абстрактного мислення, аналізу й синтезу. ЗК 02 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК 04 Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК 06 Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). ЗК 07 Знання та розуміння предметної сфери та професійної діяльності. ЗК 08 Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших сфер знань/ видів діяльності). фахові компетентності: СК01. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі архітектури й містобудування. СК03. Здатність аналізувати, розробляти та впроваджувати архітектурно-ландшафтні рішення з урахуванням соціально-демографічних, національно-етнічних, природно-кліматичних, інженерно-технічних чинників та санітарно-гігієнічних, безпекових, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог. СК04. Здатність продовжувати навчання з високим рівнем автономії. СК06. Здатність аналізувати досвід, збирати, нагромаджувати і використовувати інформацію, необхідну для розв’язання задач дослідницького й інноваційного характеру в сфері архітектури та містобудування. СК 11. Здатність критично осмислювати проблеми архітектури та містобудування.
Результати навчання: РН 1 Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки в сфері архітектури й містобудування та є основою для оригінального мислення й проведення досліджень; РН 2. Мати спеціалізовані уміння /навички розв’язання задач, необхідні для проведення досліджень та (або) провадження інноваційної діяльності в сфері архітектури й містобудування з метою розвитку нових знань і процедур; РН09. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проведенні наукових архітектурно-містобудівних досліджень та прийнятті комплексних архітектурно-містобудівних рішень. РН 10. Обговорювати результати професійної діяльності, досліджень та інноваційних проєктів у сфері архітектури та містобудування державною й іноземною (англійською) мовами усно і письмово РН 11. Приймати ефективні рішення у сфері архітектури та містобудування, розробляти та порівнювати альтернативи, враховувати обмеження, оцінювати можливі негативні наслідки і ризики РН12. Знати і застосовувати у практичній діяльності законодавство та нормативну базу щодо проведення досліджень та розробки архітектурно-містобудівних проєктів РН15. Аналізувати світовий та вітчизняний досвід щодо проєктування об’єктів архітектури та містобудування
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пре-реквізити: Сучасні концепції та інновації в архітектурі та містобудуванні; Наукові основи формування архітектурного середовища. Ко-реквізити: Архітектурне проектування; Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: У процесі вивчення дисципліни «Комплексне дослідження архітектурного об’єкту» здобувачі другого освітнього рівня опановують види та особливості організації наукового дослідження в архітектурній галузі, його методологічні принципи і методи, технологію планування пошукової діяльності. На лекціях подано інформацію щодо організації наукового дослідження, здійснення самостійної науково-дослідницької діяльності, структури магістерської кваліфікаційної роботи, обґрунтування актуальності проблеми дослідження, методики роботи з інформаційними джерелами, застосування теоретичних та емпіричних методів дослідження в архітектурі та містобудуванні, методики побудови теоретичної концепції наукового дослідження архітектурної сфери. Під час практичних занять у студентів магістратури формуються уміння організовувати власну науково-дослідну роботу, здатність самостійно підбирати адекватні методи, будувати наукові гіпотези і моделі, здійснювати послідовні етапи дослідження, узагальнення та оформлення результатів.
Опис: Зміст дисципліни розроблено на основі відповідних вимог щодо підготовки магістрів архітектури та містобудування до виконання інноваційних наукових досліджень у теорії архітектури, для викладацької роботи за спеціальністю, для розроблення архітектурної частини комплексних проектів різного призначення, для роботи у сфері управління на рівні районів, міст. Дисципліна «Комплексне дослідження архітектурного об’єкту» розкриває основні форми і методи наукового аналізу, забезпечує особистісне бачення та розуміння теоретико-методологічних засад архітектури, що обумовлюють самостійність наукового дослідження та успішність виконання теоретичного розділу кваліфікаційної роботи магістра.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: проведення вибіркового усного опитування на практичних заняттях, оцінка активності на заняттях, перевірка практичних завдань, оцінювання презентації – виступу магістранта, участі в дискусіях. Оцінка виконаної розрахунково-графічної роботи. Підсумковий контроль: диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) – доповіді-презентації і активна участь на семінарських заняттях - 20 балів Підсумкова контроль - 80 балів:, у т.ч. виконання базових блоків магістерського дослідження: - опрацювання текстових матеріалів друкованих видань, інтернет-інформації, архівних джерел, та ін. за темою магістерської роботи, їхня систематизація – max 5 балів – натурне вивчення об’єкту дослідження (або аналогів) з фотофіксацією, інтерв’юванням чи анкетуванням, технічне опрацювання і графічна інтерпретація результатів - max 25 балів – графічне оформлення наукової частини магістерської роботи, включно з висновками, рекомендаціями і пропонованою проектною моделлю обєкту дослідження - 15 балів Текстова частина магістерської роботи – 15 балів Розрахунково-графічна робота - 20 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Методика архітектурного дослідження і проектування)» / О.О.Кайдановська. – Львів: ВНС НУ «Львівська політехніка» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=14478 2. Електронний навчально-методичний комплекс «Наукові основи формування архітектурного середовища» / Дида О.А.. – Львів: ВНС НУ «Львівська політехніка» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=14478 3. Методичні вказівки до виконання магістерської кваліфікаційної роботи для здобувачів освіти за освітньою програмою «Архітектура будівель і споруд». Укл.: О.О. Кайдановська, І.О. Духняк. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2022 – 30 с 4. Eremia, М., Toma, L., Sanduleac, M. (2017) The Smart City Concept in the 21st Century. Procedia Engineering, 181, 12-19. Retrieved from: https://doi.org/10.1016/j.proeng 5. Основи методології та організації наукових досліджень: навчальний посібник. Під ред. А.Є. Конверського. К.: Центр учбової літератури, 2010.352 с. 6. Петрушенко В.Л Філософія і методологія науки: Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 184 с. 7. Пилипчук М.І. та ін. Основи наукових досліджень: підручник. К: Знання, 2007. 270 с. 8. Сушенцева Л.Л. та ін. Методика підготовки кваліфікаційної роботи магістра Навчально-методичний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. 88 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Комплексне дослідження архітектурного об'єкту (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.E.024
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Лектор: доц. КРИВОРУЧКО Ольга
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є ознайомлення з інноваційними підходами в архітектурному проектуванні і застосування концептуального підходу у груповому проектуванні. В результаті засвоєння курсу здобувачі повинні знати основні засади концептуального підходу в архітектурному проектуванні, починаючи із загальних положень концептуального проектування, методів та способів вирішення проблем пов’язаних з концептуальним архітектурним проектуванням. Вміти застосовувати міждисциплінарний підхід в розв’язку певного архітектурного завдання, включаючи інформацію про підходи до розв’язку завдань із суміжних галузей; складати в цілісну систему множину заходів та пропозицій, формулювати комплексну архітектурну концепцію, працювати в групі, графічно і вербально аргументувати власне рішення
Завдання: інтегральна компетентність – здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері архітектури та містобудування загальні компетентності: ЗК04. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК05. Прагнення до збереження навколишнього середовища. ЗК07. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК08. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). фахові компетентності: СК02. Здатність розв’язувати проблеми архітектури та містобудування у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності. СК03. Здатність аналізувати, розробляти та впроваджувати архітектурно-містобудівні рішення з урахуванням соціально-демографічних, національно-етнічних, природно-кліматичних, інженерно-технічних чинників та санітарно-гігієнічних, безпекових, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог. СК04. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії. СК05. Здатність розробляти і реалізовувати проєкти у сфері архітектури та містобудування, проектуванні та дизайні інтер’єру СК07. Здатність до проєктного моделювання і дослідження концептуальних, натурних та комп’ютерних моделей об’єктів архітектури та містобудування. СК08. Здатність розробляти завдання на архітектурно-містобудівне проєктування, організовувати процес проєктування з використанням даних щодо натурних обстежень, обмірних робіт, містобудівного розрахунку об’єкту проєктування. СК10. Здатність генерувати нові ідеї та розробляти інноваційні рішення у сфері архітектури та містобудування, проектуванні інтер’єру будівель
Результати навчання: РН03. Здійснювати передпроєктний аналіз архітектурно-містобудівних об’єктів і територій. РН04. Розуміти і застосовувати у практичній діяльності теоретичні і практичні засади проєктування інноваційних об’єктів містобудування, житлових, громадських, промислових будівель і споруд, реконструкції і реставрації архітектурних об’єктів, методи досягнення раціонального архітектурно-планувального, об’ємно-просторового, конструктивного рішення, забезпечення соціально-економічної ефективності, екологічності, енергоефективності. РН07. Здійснювати проєктне моделювання, обирати цифрові технології та програмні засоби для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру, розробки і реалізації проєктів у сфері архітектури та містобудування, оформлення відповідної наукової та технічної документації, виготовлення макетів і наочних ілюстративних матеріалів. РН08. Організовувати роботу над комплексними архітектурно-містобудівними проєктами, співпрацю з замовниками та громадськістю при розробці, узгодженні і публічному обговоренні архітектурних проєктів; зрозуміло доносити власні висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців. РН09. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проведенні наукових архітектурно-містобудівних досліджень та прийнятті комплексних архітектурно-містобудівних рішень РН10. Обговорювати результати професійної діяльності, досліджень та інноваційних проєктів у сфері архітектури та містобудування державною та іноземною мовами усно і письмово. РН15. Аналізувати міжнародний та вітчизняний досвід щодо проєктування об’єктів архітектури та містобудування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пре-реквізити: Архітектурне проектування Сучасні концепції в архітектурі та містобудуванні (КП) Ко-реквізити: Сучасні архітектурні теорії та доктрини Наукові основи формування архітектурного середовища
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Комплексне дослідження архітектурного об'єкту» передбачає вивчення інноваційних змін в архітектурному мисленні, нових підходів у проектуванні, сучасних тенденцій в урбаністиці, новітніх технологічних, матеріальних та конструктивних засобів. Ознайомлення з інноваційними підходами в архітектурному проектуванні разом із застосовуванням концептуального підходу у груповому проектуванні покликані якісно підняти рівень практичного фахового проектування. Навчальна дисципліна передбачає надання необхідних знань у сфері інноваційної архітектурної діяльності, розвиток концептуального мислення формування навичок створення авторського концептуального проекту на основі знань методики творчого пошуку ідеї проекту; апробацію системних методів проектної роботи, здійснення розробок проектних концепцій, що базуються на сучасних тенденціях та інноваціях в архітектурі та містобудуванні.
Опис: Результатом набуття нових знань і вмінь є виконання і захист курсового проекту. Послідовність завдань курсового проектування передбачає формування навиків виконання передпроектних досліджень та концептуального вирішення проектних завдань щодо архітектурно-містобудівних об’єктів різного масштабу. Тематика проектів може змінюватися з метою наближення її до сучасної проблематики, вимог та умов реального проектування. Одним з напрямів навчального проектування в межах даної дисципліни є створення концептуального проекту за завданнями щорічних професійних архітектурних конкурсів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: оцінювання виконання клаузури та її захист, перегляд стану виконання роботи, перегляд попередньої презентації виконаних креслень курсового проекту. Підсумковий контроль: перевірка і захист курсового проекту, диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Передпроектний аналіз території та контексту – 5 балів. Формулювання портрета користувача (ВПО) - 5 балів Макетування загального об’єму споруди в контексті– 5 балів. Клаузура - 10 балів Макетування деталізованої споруди – 5 балів. Курсовий проект – 70 балів. Критерії оцінки: - наявність всіх необхідних креслень курсового проекту; - професійність та якість виконання креслень та візуалізацій; - якість графічного оформлення курсового проекту; - рівень та якість презентації курсового проекту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Концептуальний підхід в проектуванні: Методичні вказівки до виконання курсового проекту для студентів базового напрямку 060102 «Архітектура» спеціальностей 7.06010201, 8.06010201 «Архітектура будівель і споруд», 7.06010202, 8.06010202 «Містобудування» та 7.06010203, 7.06010203 «Дизайн архітектурного середовища»/ Укл.: О.Ю. Криворучко, О.М. Юрчишин, О.І. Моркляник, Р.Б. Франків – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2013. – 14 с. 2. Державні будівельні норми України. ДБН Б.2.2-12:2019 Планування і забудова територій – 2019. 3. Neufert. Podrencznik proektowania architektoniczno-budowlanego. - Warszawa «Arkady»: 2000. – 552 с., іл. 4. Philip Hodidio. Public architecture now! Bonn, 2010. 5. Bjarke Ingels. Yes Is More: An Archicomic on Architectural Evolution. Taschen. 2009
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).