Виконання магістерської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.O.027
Кількість кредитів: 10.50
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна

Виконання магістерської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.O.034
Кількість кредитів: 10.50
Кафедра: Архітектурне проектування
Лектор: Габрель М.М., Кайдановська О.О., Моркляник О.І.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: опанувати методи комплексного опрацювання обраної проблеми галузі архітектури та містобудування, навчитись застосовувати знання, вміння і компетенції, набуті в результаті опанування освітньо-професійної програми «Архітектура будівель і споруд» у самостійному розробленні наукової та проектної частин кваліфікаційної роботи магістра архітектури
Завдання: загальні компетентності: ЗК 01 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК 02 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК 03 Здатність спілкуватися іноземною мовою. ЗК 04 Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК 06 Здатність діяти на засадах професійної етики. ЗК 07 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК 08 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК 09 Здатність розробляти проєкти та управляти ними. ЗК 12 Здатність проводити дослідження на відповідному рівні фахові компетентності: СК 01. Здатність до розуміння основних науково-теоретичних положень гуманітарних, соціально-економічних та історичних наук, здатність до критичного осмислення і застосування дослідницьких методів на базі математичних і природничих наук, інформатики і комп’ютерного моделювання. СК 03. Здатність до наукового аналізу, розробки і обґрунтування архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням природно-кліматичних, санітарно-гігієнічних, безпекових інженерно-технічних, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог. СК 05. Здатність до оформлення наукової, технічної документації з використанням інформаційних технологій, виготовлення макетів і наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних концептуальних, експериментальних проєктів нового будівництва, реконструкції і реставрації існуючих об’єктів. СК 08. Володіння засобами проєктного моделювання, виконання технічних зображень методами і прийомами художньої і комп’ютерної графіки для використання в науково-теоретичному дослідженні, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проєктуванні, в проєктах реконструкції і реставрації пам’яток архітектури. СК 09. Здатність до участі в підготовці архітектурно-планувальних завдань проєктування, в організації процесу розробки стратегії проєктування з використанням даних щодо натурних обстежень, розрахунку балансу території, структури населення, мереж культурно-побутового обслуговування. СК 11. Здатність до розуміння теорії та практики містобудування: формування систем розселення, районного планування, урбаністики, структури генерального плану, економіки містобудівних систем, благоустрою та інженерному обладнанню територій, реновації територій, естетики архітектурно-містобудівного середовища. СК 12. Здатність до розуміння теоретичних і практичних засад проєктування житлових, громадських, промислових та інноваційних типологічних груп будівель і споруд, їх конструктивної основи, методів досягнення раціонального архітектурно-планувального, об’ємно-просторового рішення, енергоефективності, екологічності, гармонізації з довкіллям.
Результати навчання: ПРН 1 Володіти знаннями основних понять, термінів і значень, мови професійного спілкування в сфері архітектури та містобудування, дотримуватись норм академічної доброчесності ПРН 2 Застосовувати програмні засоби, сучасні ІТ-технології, інформаційні ресурси у процесі вирішення дослідницьких та проектних архітектурно-містобудівних задач ПРН 6 Розуміти соціальну роль архітектурної діяльності, передбачати відповідальність за ефективність і наслідки прийняття рішень в галузі архітектури та містобудування з дотриманням основ професійної етики ПРН 8 Формувати дані передпроектного аналізу архітектурно-містобудівних об’єктів та територій, відведених під забудову, реконструкцію чи реставрацію ПРН 9 Виявляти специфіку проектування складних архітектурно-містобудівних об’єктів, розробляти комплексні проєкти планування територій, будівель та інтер’єрів з урахуванням сучасних світових тенденцій та інновацій ПРН 11 Досягати виконання у встановлений термін всіх етапів і стадій архітектурно-містобудівного проєктування, розробки всіх розділів комплексного проєкту і пояснювальної записки ПРН 14 Проводити дослідницьку та/або інноваційну діяльність, застосовувати традиційні та інноваційні методи проектування та проведення досліджень ПРН 16 Розвивати теоретичні, типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного середовища на основі систематизації даних природничих, гуманітарних і технічних наук
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Наукові основи формування архітектурного середовища; Супутні і наступні: Архітектурне проектування, Методика архітектурного дослідження і проектування
Короткий зміст навчальної програми: Кваліфікаційна робота є підсумком професійної підготовки магістра, це самостійне комплексне науково-практичне дослідження, яке готується з метою публічного захисту і отримання кваліфікаційного рівня магістра архітектури. Робота об’єднує науково-дослідницьку і проектну складові, які відображають досягнутий рівень професійної кваліфікації магістранта, вміння самостійно вести науковий пошук і вирішувати конкретні архітектурно-проектні завдання. Зміст і характер роботи магістра визначається індивідуальним планом. Одночасно призначається науковий керівник, котрий повинен мати науковий ступінь і (або) вчене звання і працювати в університеті. Підготовка магістра завершується захистом магістерської роботи на засіданні екзаменаційної комісії.
Опис: Завдання на кваліфікаційну роботу - формується за участю керівника (двох керівників), видається студенту на офіційному бланку, охоплює вихідні дані, перелік питань, які здобувачу необхідно розробити, перелік програмних продуктів, календарний план виконання роботи. Виконання магістерської роботи - пояснювальна записка; графічна експозиція. Узгодження з консультантом економічних розрахунків - здійснюється після прийняття остаточних проектних та конструктивних рішень, консультант видає завдання згідно теми конкретної магістерської роботи Попереднє обговорення магістерської роботи (нормоконтроль) - здійснюється на засіданні профільної кафедри або спільних засіданнях кафедр з урахуванням висновків наукового керівника. Перевірка на академічний плагіат - здійснюється відповідно до нормативних документів, перевірка за допомогою Інтернет-сервісів. Представлення роботи на рецензію – рецензування проводять кваліфіковані фахівці архітектурної галузі виробничих, наукових і проектних організацій, працівники і викладачі інших вищих навчальних закладів.
Методи та критерії оцінювання: Оцінка керівника, оцінка рецензента
Критерії оцінювання результатів навчання: чіткість положень проведеного наукового дослідження проблеми; виклад висновків та рекомендацій, їх відображення у проектній пропозиції; ґрунтовність передпроектного аналізу території, вирішення генерального плану; грамотність та виразність авторського архітектурного рішення; якість графічної експозиції кваліфікаційної роботи; якість і повнота пояснювальної записки
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Методичні вказівки до виконання магістерської кваліфікаційної роботи для здобувачів освіти за освітньою програмою «Архітектура будівель і споруд». Укл.: О.О. Кайдановська, І.О. Духняк. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2022 – 30 с 2.Білоконь Ю.М., Фомін І.О. Наука і творчість в архітектурі. К.: Логос, 2006. 208 с. 3.Вихрущ В.О. та ін. Методологія та методика наукового дослідження: Навчальний посібник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. 328 с. 4.Зацерковний В.І., Тішаєв І.В., Демідов В.Ж. Методологія наукових досліджень: навчальний посібник. Ніжин, 2017. 236 с. 5.Корягін М., Чек В. Основи наукових досліджень: навчальний посібник. К.: Алерта. 2019. 492 с. 6.Лінда С.М., Моркляник О.І. Типологія громадських будівель і споруд: Підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 348 с. 7.Основи методології та організації наукових досліджень: навчальний посібник. Під ред. А.Є. Конверського. К.: Центр учбової літератури, 2010.352 с. 8.Петрушенко В.Л Філософія і методологія науки: Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 184 с. 9.Сушенцева Л.Л. та ін. Методика підготовки кваліфікаційної роботи магістра Навчально-методичний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. 88 с. 10.Александер К. Як будувати на віки. Архітектура поза часом. 2020. 464 с. 11.Боттон. А. Архітектура щастя. К.: ArtHuss, 2021. 296 с. 12.Галеґуа Дж. Розумні міста К.: ArtHuss, 2021. 192 с. 13.Гейл Й. Міста для людей. 2018. 304 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).