Проєктування великопролітних архітектурних форм

Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.M.020
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Лектор: к.т.н. Вознюк Л.І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Підготовка фахівців архітектурного профілю, які повинні знати особливості різноманітних конструктивних схем для якісного поєднання функції, міцності та стійкості і архітектурної форми проектованих великопролітних будівель та споруд із використанням ефективних рішень, враховуючи інженерно-геологічні та сейсмічні умови майданчика будівництва. Користуватися здобутими знаннями та уміннями, вдало діяти на практиці,створювати архітектурні об’єкти із комфортним та якісним середовищем, враховуючи сучасні потреби татенденції будівельної галузі. У проектному рішенні використовувати найбільш доцільні просторово-планувальні і конструктивні рішення, враховуючи особливі умови проектування.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: інтегральна компетентність – здатність розв’язувати складні спеціалізовані та науково-практичні задачі під час професійної діяльності в архітектурно-будівельній галузі, що характеризуються комплексністю та передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог. загальні компетентності: ЗК 01 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК 02 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК 04 Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК 05 Прагнення до збереження навколишнього середовища. ЗК 06 Здатність діяти на засадах професійної етики. ЗК 08 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК 12 Здатність проводити дослідження на відповідному рівні фахові компетентності: СК 03. Здатність до наукового аналізу, розробки і обґрунтування архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням природно-кліматичних, санітарно-гігієнічних, безпекових інженерно-технічних, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог. СК04.Знання та розуміння особливостей виробництва, якісних характеристик та особливостей застосування використання сучасних будівельних матеріалів, виробів і технологій при прийнятті розробці інноваційних проєктних рішень щодо по оздобленню екстер’єрів та інтер’єрів будівель і споруд, в створенні малих архітектурних форм, в проєктах благоустрою міських і ландшафтних територій, при реконструкції та реставрації історичних і сучасних пам’яток архітектури і містобудування. СК05.Здатність до оформлення наукової, технічної документації з використанням інформаційних технологій, виготовлення макетів і наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних концептуальних, експериментальних проєктів нового будівництва, реконструкції і реставрації існуючих об’єктів. СК06. Здатність збирати, накопичувати і використовувати інформацію щодо законодавчих документів, державних будівельних норм і правил у сфері архітектури, містобудування, дизайну, ландшафтного проєктування, реконструкційних і реставраційних робіт. СК08. Здатність до участі в підготовці архітектурно-планувальних завдань на проєктування, в організації процесу розробки стратегії проєктування з використанням даних щодо натурних обстежень, обмірних і геодезичних робіт, містобудівного розрахунку об’єкту проектування. балансу території, структури населення, мереж культурно-побутового обслуговування. СК09 Здатність до участі у творчому, науковому співробітництві із фахівцями суміжних інженерно-технічних, гуманітарних, спеціальностей, з економістами, замовниками, потенційними споживачами, громадськістю і управлінцями при розробці, узгодженні і публічному обговоренні архітектурних проектів
Результати навчання: РН01.Володіти знаннями щодо науково-теоретичних термінів, мови професійного спілкування в сфері архітектури та містобудування: теорії архітектури, архітектури будівель і споруд, дизайну архітектурного середовища, реконструкції, реставрації архітектурних об’єктів, ландшафтної архітектури, інформаційних технології в архітектурі. РН03.Використовувати результати творчого спілкування з фахівцями суміжних спеціальностей, поєднувати самостійну й колективну роботу над комплексними архітектурно-містобудівними проєктами задля підвищення їх ефективності й професійних якостей. РН04. Володіти знаннями щодо енергоефективних та інших інноваційних технологій при проведенні наукових архітектурно-містобудівних досліджень та прийнятті комплексних архітектурно-містобудівних рішень. РН07.Володіти знаннями нормативно-законодавчої бази для проведення наукових досліджень та розробки архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних проєктів, проєктів реконструкції та реставрації існуючих об’єктів. РН09.Розробляти комплексні архітектурно-містобудівні проєкти нового будівництва і проєкти реконструкції та реставрації існуючих об’єктів. РН14.Виявляти фактори чинники, від яких залежить рішення наукової проблеми, і на основі їхнього аналізу формулювати рекомендації , визначати вимоги щодо формування інноваційних типів об’єктів та архітектурно-містобудівного середовища.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Архітектурні конструкції будівель та споруд Сучасні архітектурні теорії та доктрини Основи теорії споруд Основи формування житлових і громадських об'єктів
Короткий зміст навчальної програми: Програма направлення на оволодіння студентами навичок створення сучасних великопролітних та ефективних архітектурних форм із у рахуванням складних умов будівництва. Навчальна програма дисципліни включає у себе: - вибір варіанту конструктивної схем будівлі та особливості її поєднання з функцією та формою; - особливості проектування великопролітних будівель та споруд із використанням металевих конструкцій; - особливості проектування великопролітних будівель та споруд із використанням залізобетонних конструкцій; - особливості проектування великопролітних будівель та споруд із використанням дерев’яних конструкцій. - особливості проектування сейсмостійких архітектурних форм, із урахування сучасних норм проектування, а саме ДБН В.1.1-12-2014 Будівництво у сейсмічних районах України; - особливості проектування фундаментів великопролітних будівель та споруд;
Опис: 1. Вступ. Конструктивні схеми будівель. Розгляд та аналіз видів конструктивних схем будівель та споруд, особливостей їх поєднання з функцією та формою. Вивчення принципів забезпечення жорсткості будівлі в залежності від вибраної конструктивної схеми, класів наслідків (відповідальності) будівель та споруд 2. Сучасні будівельні конструкції. Аналіз конструкцій, які застосовуються в залежності від вибраної конструктивної схеми 3. Металеві конструкції. Основні поняття. Розгляд особливостей проектування великопролітних будівель та споруд із використанням металевих конструкцій 4. Основні вимоги до проектування металевих конструкцій. Ознайомлення із вимогами проектування великих прольотів із використанням металевих конструкцій. Аналіз ефективні рішень та ознайомлення із матеріалами, які застосовуються при створенні просторових великопролітних металевих конструкцій. 5. Створення форм із металевих конструкцій Вивчення принципів формоутворення із урахуванням можливостей металевих консрукцій. 6. Залізобетонні конструкції. Основні поняття. Розгляд особливостей проектування великопролітних будівель та споруд із використанням залізобетнних конструкцій 7. Основні вимоги до проектування залізобетонних конструкцій. Ознайомлення із вимогами проектування великих прольотів із використанням залізобетонних конструкцій. Аналіз ефективні рішень та ознайомлення із матеріалами, які застосовуються при створенні просторових великопролітних залізобетонних конструкцій. 8. Створення форм із залізобетонних конструкцій Вивчення принципів формоутворення із урахуванням можливостей залізобетонних консрукцій. 9. Дерев’яні конструкції. Основні поняття. Розгляд особливостей проектування великопролітних будівель та споруд із використанням дерев’яних конструкцій 10. Основні вимоги до проектування дерев’яних конструкцій. Ознайомлення із вимогами проектування великих прольотів із використанням дерев’яних конструкцій. Аналіз ефективні рішень та ознайомлення із матеріалами, які застосовуються при створенні просторових великопролітних дерев’яних конструкцій. 11. Створення форм із дерев’яних конструкцій Вивчення принципів формоутворення із урахуванням можливостей дерев’яних консрукцій. 12.Проектування сейсмостійких великопролітних архітектурних форм Ознайомлення із ДБН В.1.1-12-2014 Будівництво у сейсмічних районах України 13. Основи та фундаменти. Загальні положення Ознайомлення із особливостями проектування фундаментів великопролітних будівель та споруд. 14. Варіанти конструктивних рішень фундаментів Ознайомлення із впливом грунтових умов ділянки будівництва на конструкцію фундменту. Аналіз типових рішень фундаментів, які застосовуються при проектуванні великопролітних будівель та споруд.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: проведення усного опитування на практичних заняттях, оцінка активності на заняттях, перевірка індивідуальних завдань, оцінювання презентації-виступу студента, участі у дискусії. Підсумковий контроль: перевірка розрахунково-графічної роботи, диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Завдання 1 Розробка Генерального плану - max 15 балів Завдання 2 Розробка конструктивної схеми великопролітного логістичного центру, підбір вузлів - max 30 балів Завдання 3 Розробка архітектурної частини великопролітного логістичного центру - max 15 балів Завдання 4 Оформлення розрахунково-графічної роботи - max 10 балів Розрахунково-графічна робота (захист) - max 30 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Клименко Ф.Є., Барабаш В.М., Стороженко Л.I. Металеві конструкції Львів: Світ, 2002 р. - 312с. 2. Лоусон Марк, Билык Артем. Стальные конструкции в архитектуре. Киев: Украинский Центр Стального Строительства, 2015. — 140 с. 3. Калугін А.В. Дерев'яні конструкції: Учеб. для вузів. - М.: Изд-во ACB, 2003. - 224с. 4. Конструкції будинків і споруд. Дерев'яні конструкції. Основніположення / ДБН В.2.6-161:2010.– К.: Мінбуд України, 2011. – 106 с 5. ДБН В.1.1-45:2017 Будівлі і споруди в складних інженерно-геологічних умовах– К.: Мінрегіонбуд України, 2017. – 29 с 6. ДБН В.2.1-10-2009. Основи та фундаменти споруд. – К.: Мінрегіонбуд України, 2009. –104 с. 7. ДБН В.1.1-5-2000. Будинки і споруди на підроблюванихтериторіях і просідаючих ґрунтах. Частина 1. Будинки і споруди на підроблюваних територіях. Частина 2. Будинки і споруди на просідаючих ґрунтах / Держбуд України. – К., 1999 8. EN 1995-1-1 :2004+A 1 «Eurocode 5: Design of timber structures - Part 1-1: General -Common rules and rules for buildings. English version»
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).