Foreign Language for Specific Purposes, Part 2

Major: Hydraulic Engineering, Water Engineering and Water Technologies
Code of subject: 6.194.00.O.13
Credits: 5.00
Department: Foreign Languages
Lecturer: H.I.Zalutska, B.H. Kushka
Semester: 2 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: By the end of the module learners are expected to be able to: - make and give structured presentations of professional content using appropriate linguistic and non-linguistic means of communication; - demonstrate the ability to arrange information on common study and job/ specialism-related topics in a logical and coherent way, demonstrate a sufficient appropriate vocabulary range related to the topic of presentation; - interpret graphical information using appropriate linguistic means; - select and sort out relevant information by scanning and skimming through education- and employment-related web-sites; - demonstrate a working understanding of the purpose, structure, general and detailed content and requirements of education- and employment-related documentation; - write education- and employment-related papers (a resume, a cover/motivation letter) with a sufficient degree of grammatical accuracy and appropriate vocabulary range; revise, edit and proofread them; - demonstrate a working understanding of existing rules and standard procedures while participating as an applicant in an academic/job interview; - perform effectively during the job interview: respond to the interviewers’ questions with an ample degree of precision, appropriacy and a sufficient range of vocabulary; ask related to the situation open-ended questions; use suitably verbal (lexis and grammar) and non-verbal (melody, pauses, gestures, postures, dress code, cosmetics etc.) means of communication
Required prior and related subjects: Prerequisites: The level of knowledge A2-B1 Corequisites: Ukrainian language for professional purposes
Summary of the subject: Presenting Information. (Structuring the material for a presentation. Organising and practicing Introduction. Structuring and practicing the Body of presentation. Interpreting visual aids. Organizing and practicing a Conclusion. Using visual aids. Language and rules of delivery. Using Body language. Handling questions and organising a discussion. Delivering full individual presentations.) Application Procedure. Writing a motivation letter for an academic course on an exchange student programme. Writing a Resume. Writing a Cover letter. Attending a job interview.
Assessment methods and criteria: Current control: listening, monologic and dialogic speech, reading, writing. Final control: exam. The distribution of points according to a 100-point scale: Exam (55): Written Test 40 Presentation 15 Current control (CC) 45: Classroom work (20): Listening 5 Reading 5 Speaking 5 Writing 5 Self-study (25) : Lexical and grammatical exercises from textbooks and tests in Virtual Educational Environment (VEE) 5 Extracurricular reading 5 Vocabulary of educational and special professional vocabulary 5 Monologic speech 5 Dialogic speech 5
Recommended books: Англійська мова: Кострицька С.І., Зуєнок І.І., Швець О.Д, Поперечна Н.В.. Англійська мова для навчання і роботи: підручник для студ. вищ. навч. закл.: у 4 т. Т. 1. Спілкування в соціальному, академічному та професійному середовищах = English for Study and Work: Coursebook in 4 books. Book 1 Socialising in Academic and Professional Environment / С.І. Кострицька, І.І. Зуєнок, О.Д. Швець, Н.В. Поперечна; М-во освіти і науки України, Нац. гірн. ун-т. – Дніпропетровськ : НГУ, 2015. – 162 с. Azar, B.S (999) Understanding and Using English Grammar. New York: Pearson Education – 437p. Comfort, J. (1996) Effective Telephoning. Oxford: Oxford University Press. – 126 p. Ellis, M. and Nina O’Driscoll (1992) Socialising. Longmann. – 129 p. Evans, V. (2005) Round Up 6. English Grammar Book. Longman. Getting on in English (Upper Intermediate). За ред. І.Байбакової, О.Гасько, М.Федоришина, Львів – 2012. Getting on in English (Intermediate). За ред. І.Байбакової, О.Гасько, М.Федоришина, Львів – 2012. Білик О.О., Гавран М.І., Гук Л.І., Марціхів Х.Р., Проць М.З. Електронний навчально-метдичний комплекс «Іноземна мова за професійним спрямуванням ч.1» - 2017 http://lpnu.ua/course/view/phd?id=3277 Вислободська І.М., Залуцька Г.І., Пришляк М.В., Сорока Л.Т. Електронний навчально-метдичний комплекс «Іноземна мова за професійним спрямуванням ч.1» - 2018 http://lpnu.ua/course/view/php?id=3308 Murphy R., English Grammar in Use. CEF Level: B1 Intermediate - B2 High Intermediate. Cambridge University Press. Quick Placement Test (2001) Oxford: Oxford University Press. – 26 p. Німецька мова: 1. Kommunikatives Deutsch. Redaktionelle Leitung: Dr. V. Sadoroshnyj, Dr. Th. Seifert, Dr. F. Spitzner, M. Vesna. Lviv, 1998. 2. Весна М. Українсько-німецький розмовник. Растр-7, Львів – 2010. 3. Sprich richtig aus- Практичні завдання з розвитку фонетичних навичок з німецької мови для студентів І-ІІ курсів усіх спеціальностей, Львів 2004. 4. Lernziel Deutsch- Deutsch als Fremdsprache- Max Hueber Verlag- 1998 5. Becker, Braunert, Eisfeld. Dialog Beruf I. Max Hueber- Verlag, 1997. 6. Stalb H. Deutsch fur Studenten. Verlag fur Deutsch, 1995. 7.Смеречинська О.В., Драпалюк Г.С., Пиндик Н.І. Електронний навчально-метдичний комплекс «Іноземна мова за професійним спрямуванням (німецька) ч.1» - 2014 http://lpnu.ua/course/voew/phd?id= 11222 8.Смеречинська О.В., Драпалюк Г.С., Пиндик Н.І. Електронний навчально-метдичний комплекс «Іноземна мова за професійним спрямуванням (німецька) ч.2» - 2014 http://lpnu.ua/course/voew/phd?id= 11505 9.Смеречинська О.В., Драпалюк Г.С., Пиндик Н.І. Електронний навчально-метдичний комплекс «Друга іноземна мова (німецька) ч.2» - 2015 http://lpnu.ua/course/voew/phd?id= 13019 10.Словники Французька мова: 1. Mes pas vers la France. Мої кроки до Франції: підручник з французької мови для розвитку розмовних навичок (В1, В2) / М.І.Бабкіна, О.С.Білик, М.З.Джура, І.М.Ключковська, Б.Г.Кушка; за ред. І.М.Ключковської. – Львів: ВД “Панорама”, 2017. – 252 c. 2. Бабкіна М.І. Збірник граматичних завдань з французької мови: Навчальний посібник для студентів вищих технічних навчальних закладів / М.І.Бабкіна. – 3-тє вид., переробл. і доповн. Львів: – ЗУКЦ, 2015. – 260 с. 3. Бабкіна М.І. Ділова кореспонденція: Навчальний посібник з французької мови для студентів вищих технічний навчальних закладів / М.І. Бабкіна. – Львів: ЗУКЦ, ПП НВФ БІАРП, 2012. – 152 с. 4. Parizet M.-L. DELF B2 : 200 exercices / Marie-Louise Parizet. – CLE international, 2013. – 192 p. 1. Бабкіна М.І. Електронний навчально-методичний комплекс “Збірник граматичних завдань з французької мови”. – Адреса розміщення: http: // vns.lp.edu.ua / modle / course / view.php?id=10768.