Inventory Basics and Design Thinking

Major: Management
Code of subject: 6.073.03.E.102
Credits: 3.00
Department: Organizational Management
Lecturer: Ph.D. in Economics, Ass. Prof. of MO Department Bespalіuk Khrystyna
Semester: 6 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: 1. Preserve moral, cultural, scientific values and increase the achievements of society, use different types and forms of physical activity to lead a healthy lifestyle. 2. Identify skills of search, collection, and analysis of information, calculation of indicators to justify management decisions. 3. Ability to demonstrate basic knowledge in the field of strategic, operational, innovation, anticrisis, financial, investment, anticipatory, creative management of organizations and their departments.
Required prior and related subjects: prerequisites: Innovation management. co-requisites: Economic evaluation of innovation processes in the tourism and recreation industry, Management of Communications of Tourist Organizations (CP), Inventory Management.
Summary of the subject: The essence of the science of inventions. Sources of creativity. Invention: to see the invisible to others. Organizational knowledge as a product of creative thinking. Emergence of new professions: aspects of invention. Archetypes of brands and organizations. The four worlds of the future and their place in invention. Lateral thinking and conscious creativity in business
Assessment methods and criteria: formative assessment: written works on practical classes, oral examination on practical classes, review test (60%); summative assessment: written and oral form (40%).
Recommended books: 1. Стефік Марк, Стефік Барбара «Прориви. Історії та стратегії радикальних новацій» / Пер. з англ. Д. Конарєва, Л. Савицька – К., Видавництво Олексія Капусти (підрозділ Агенції «Стандарт»), 2005. – 322 с. 2. Барнет Білл, Еванз Дейв Дизайн-мислення: Спроектуй своє життя / пер. з англ. Валерія Глінка. – 2-ге вид. – К.: Наш формат, 2019. – 224 с. 3. Марк М., Пирсон К. Герой и бунтарь. Создание бренда с помощью архетипов / Пер. с англ. под ред. В. Домнина, А. Сухенко. — СПб.: Питер, 2005. — 336 е.: ил. 4. Nataliya Chukhray, Khrystyna Bespaliuk (2019), Studing the Values of Professions for the Millennials as Subject of the Labor Market [w:] Zarzadzanie kapitalem ludzkim w uczelniach, Spoleczna Akademia Nauk, Lodz, ss. 163-179. 5. Побудова організації, що самонавчається на засадах проектів модернізації / С.М. Ілляшенко, О.Є. Кузьмін, Х.М. Беспалюк, Н.С. Лущак // Маркетингові аспекти управління інноваційним розвитком : монографія / за заг. ред. д.е.н., проф. С.М. Ілляшенка. – Суми : ТОВ «Друкарський дім «Папірус», 2014. – С. 235-245. 6. Беспалюк Х. М., Процак К. В. Дизайн-мислення як ефективний метод адаптації до змін. Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія “Проблеми економіки та управління”. 2021. № 1 (7). С. 121-131. https://doi.org/10.23939/semi2021.01.121