Основи проєктування та реставрації
Спеціальність: Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація
Код дисципліни: 6.023.00.O.001
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Лектор: к.арх. - Ігор Юрійович Бокало
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: «Основи проектування та реставрації» полягає в
освоєнні студентами основ проектування та реставрації. В результаті вивчення дисципліни, фахівець повинен володіти основами проектування, вміти читати креслення різної складності та виконувати кресленики архітектурних елементів у різних масштабах, оформлювати їх згідно з правилам; опанувати спеціальний понятійно-термінологічний апарат; виконувати скечі, зарисовки, обмірні креслення. Також мета курсу полягає в тому, щоб дати студентові знання про сучасні проблеми збереження пам’яток мистецтва і архітектури, а також теоретичні основи і методологію проведення реставраційних робіт на пам’яткових об’єктах та ознайомлення студента з складом реставраційної документації. (Об’єктами реставраційних робіт можуть виступати пам’ятки мистецтва, архітектури, історії, археології, елементи та предмети цінного історичного середовища різного виду (від ландшафтно-паркових, архітектурних до елементів декорц будівель та інтер’єрів)). Ця мета досягається шляхом послідовного викладання теоретичного курсу з паралельним проведенням практичних занять
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Преквізит: Історія декоративноприкладного мистецтва, Рисунок, Живопис, Основи композиції, Основи скульптури.
Кореквізит: Історія реставрації за фахом, Історія мистецтва і
архітектури, Історичні техніки та технології обробки каменю
Короткий зміст навчальної програми: “Основи проектування та реставрації” ґрунтується на логічно
пов’язаних між собою розділах, які корелюються із методикою реального науково-дослідного та проектного процесу в реставрації пам’яток архітектури та творів мистецтва. Вивчення дисципліни відбувається послідовним викладанням теоретичного курсу з паралельним проведенням практичних занять в умовах, наближених до реального проектування (натурне обстеження об’єкта, аналіз його композиційних особливостей, виконання графічних моделей у різних проекціях), із паралельним освоєнням техніки виконання креслеників та вивченням історичних архітектурних форм.
Методи та критерії оцінювання: Захист практичних робіт– 20 %.
Письмово-усний контроль – 10%
Іспит:
письмова компонента (30%)
практична компонента (40%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Закон України “Про охорону культурної спадщини” // Вісник УТОПІК. – К., 2000. – Спеціальний випуск.
ДБН В.3.2-1-2004 – Реконструкція, ремонт, реставрація об’єктів будівництва. Реставраційні, консерваційні та ремонтні роботи на пам'ятках культурної спадщини. – Київ: Держбуд України, 2005.
Консервація і реставрація пам'яток архітектури. Методичний посібник. – Київ-Львів, 1996.
Клименко І., Смольнікова С. Оцінка пам'яток історії, архітектури та містобудування. – Київ: "Артек", 2006.
Кедринский А.А. Основы реставрации памятников
архитектуры.Обобщение опыта школы ленинградских реставраторов. – Москва: Изобразительное искусство. – 1999.
Подъяпольский С., Бессонов Л., Беляев Т. Реставрация памятников архитектуры.– Москва, 1988 (2000 – 2-е вид.).
Пруцын О. Реставрация и реконструкция архитектурного наследия. Теоретические и методические основы реставрации исторического и архитектурного наследия: Учеб. пособие.- М.: Академия реставрации, 1996.
Методика реставрации памятников архитектуры / Под общ. ред. Михайловского. – М., 1967. 2.
Прибєга Л.В. Кам’яне зодчество України. Охорона та реставрація. – К., 1993.
Подяпольський С.С., Бессонов Г.Б. Реставрация памятников архитектуры. – М.: Стройиздат, 1988.
Пруцын О. Реставрация и реконструкция архитектурного наследия. Теоретические и методические основы реставраций исторического и архитектурного наследия: Учеб. пособие. – М.: Академия реставраций, 1996.
Локалізація львівської історичної забудови на стадії передпроектних досліджень / М.Л. Долинська – Львів, 2001
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).