Основи скульптури, частина 4 (курсова робота)
Спеціальність: Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація
Код дисципліни: 6.023.00.O.024
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Лектор: к арх. Стасюк О.С.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Вивчення дисципліни «Основи скульптури (частина 8)» полягає в
освоєнні студентами об’ємно-просторового мислення, відчуття пластики та форми, розвитку художньо-естетичного смаку. Метою виконання проекту є формування у студентів відчуття правильних пропорцій та відчуття матеріалів, ознайомлення з методикою проведення пошуку аналогів та визначення їх приналежності до певних стильових особливостей та часових меж, оволодіння навиками відтворення втрачених елементів на основі збережених частин чи по фотографії, а також підготовці студентів до
самостійного вирішення питань пов’язаних з реставрацією скульптури. У результаті вивченням дисципліни студент повинен: знати основні стилістичні особливості різних видів скульптури, основні прийоми моделювання скульптури з урахуванням її
призначення та умов використання, вимог пам’ятко охоронного законодавства, методику роботи з реставраційними матеріалами при виконанні доповнень скульптури з каменю.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Переквізит: спецпластика, моделювання архітектурної деталі, Кореквізит: понятійний та термінологічний апарат, методологія.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Основи скульптури» ґрунтується на вивченні наступних навчальних блоків - вивчення методики, техніки і технології моделювання скульптури та архітектурних декоративних деталей, розробка алгоритму моделювання скульптури, підбір інструментарію та методики виготовлення скульптури. Вивчення анатомічної будови людського обличчя та тіла в цілому. Вивчення питань пов’язаних з моделюванням, копіювання та доповненням скульптури та архітектурної деталі, тощо. Вивчення дисципліни відбувається методом послідовного викладання матеріалу у формі тематичних блоків, які розкриваються під час практичної роботи над поставленим завданням.
Методи та критерії оцінювання: - Поточний контроль (10%): усне опитування, робота на парах.
- Підсумковий контроль (90%): виконання письмової та практичної роботи.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Волошинець В.А., Бевз М.В. Реставраційне матеріалознавство.
Львів. 2017. – 128 с.
Лепные работы. Сенаторов Н.Я., Коршунова А.П., Муштаева Н.Е. 1982.
Львівська скульптура XVI – XVII століть/ В. Любченко. – К. : Наук. думка, 1981. –214с.
Biriulow J. Rzezba lwowska od polowy XVIII wieku do 1939 roku: Od zapowiedzi klasycyzmu do awangardy (Львівська скульптура від раннього класицизму до авангардизму,
середина XVIII ст. — 1939 р.). — Warszawa: Neriton, 2007, 388 s.
Dick Parry. Niezwtkla technika starozytnosci – Amber, Warszawa 2006 – 283 p.
Sculpture. From Antiquity to Present Day – Taschen, 2006 – 1152 p.