Спецпластика, частина 1 (курсова робота)

Спеціальність: Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація
Код дисципліни: 6.023.01.E.045
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Лектор: к арх. Стасюк О.С. к арх. Піддубна Н.Г.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Вивчення дисципліни «Спецпластика» полягає в освоєнні студентами методів та способів моделювання різних видів рельєфу та їх виконання в різних техніках, розвитку художньо-естетичного смаку, об’ємного мислення, відчуття гармонії та пластики. Курс «Cпецпластика» покликаний сформувати студента-реставратора як фахівця, який зуміє органічно застосувати у практиці власний високий рівень знань та творчих навичків у моделюванні і реставрації архітектурних рельєфів. У результаті вивченням дисципліни студент повинен: знати основні стилістичні особливості різних видів архітектурних рельєфів, методику підбирання аналогів та прототипів до архітектурних рельєфів, техніку і послідовність виконання архітектурних рельєфів в натурі, вміти самостійно підбирати та досліджувати необхідні аналоги та прототипи до архітектурних рельєфів та використовувати їх у процесі моделювання рельєфу, володіти методикою моделювання різних видів архітектурних рельєфних композицій, самостійно виконати необхідні доповнення втрачених частин архітектурної деталі відповідно до стилістики та техніки архітектурного об’єкту.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Переквізит: основи проектування, моделювання архітектурної деталі, основи скульптури Кореквізит: понятійний та термінологічний апарат, методологія.
Короткий зміст навчальної програми: «Спецпластика» - дисципліна, яка ґрунтується на вивченні техніки і технології моделювання архітектурних рельєфів, вивчення історії маскарону та його місця в архітектурі. Ознайомлення з основними видами та об’ємно-просторовими властивостями маскарону в архітектурі. Розгляд проблематики і особливостей техніки і технології моделювання архітектурного маскарону. Вирішення проблем пов’язаних з моделюванням маскарону в заданому стилі як то виконання ескізу та картону маскарону, підбір необхідних матеріалів та інструментів, виконання моделі маскарону по картону і шаблону з пластиліну, виконання форми з силікону, виконання моделі маскарону з гіпсу. Підбір інструментарію та методики відтворення, копіювання та доповнення архітектурної деталі, розробка алгоритму моделювання.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (15%): усне опитування, робота на парах. - Підсумковий контроль (85%): виконання письмової та практичної роботи.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Волошинець В.А., Бевз М.В. Реставраційне матеріалознавство. Львів. 2017. – 128 с. Прибєга Л.В. Основы методики исследования памятников архитектуры. Учебное пособие. – Киев, 1988. – 59 с. Барановский Е.Ю. Натурные исследования памятников архитектуры. Методические рекомендации. – Москва 1993. Dick Parry. Niezwtkla technika starozytnosci – Amber, Warszawa 2006 – 283 p. Sculpture. From Antiquity to Present Day – Taschen, 2006 – 1152 p.