Реконструкція архітектурної деталі

Спеціальність: Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація
Код дисципліни: 6.023.00.O.035
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Лектор: доц., к.і.н. Мельник В.А доц., к.арх. Стасюк О.С.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • Базові знання в галузі основ теорії, проектних нормативів, методів реконструкції творів мистецтв;; • Знання основних прийомів архітектурно-художнього моделювання творів мистецтва з урахуванням їх призначення та умов використання, вимог пам’ятко охоронного законодавства; • Знання, що дозволяють проводити моніторинг стану збереження та експлуатації творів мистецтва;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Переквізит: Історія декоративно-прикладного мистецтва, реставраційне матеріалознавство, історичні техніки та технології обробки каменю. Кореквізит: Комп’ютерні технології в діагностиці та реставрації каменю.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Реконструкція архітектурної деталі з каменю» ґрунтується на вивченні наступних навчальних блоків – науково-технологічне обстеження твору мистецтва з каменю, розробка картограми втрат, розробка проекту реставрації та підготовка деталі до реконс, вивчення методик реставрації творів мистецтва з вапняку, пісковику, мармуру, штучного каменю, тощо. Вивчається можливість застосування для реставрації синтетичних полімерів, пігментів, біоцидів та антисептиків що їх використовують у реставрації. Вивчення штучних мас, що їх застосовують до реставрації творів мистецтва з вапняку та пісковика. Вивчення дисципліни відбувається методом послідовного викладання матеріалу у формі тематичних блоків.
Методи та критерії оцінювання: Захист практичних робіт– 20 б. Письмово-усний контроль – 10 б. Екзамен Письмова компонена - 30 б. Усна компонента - 40 б.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Волошинець В.А., Бевз М.В. Реставраційне матеріалознавство. Львів. 2017. – 128 с. 2. Стріленко Ю. М. Консервація і реставрація архітектурних пам'яток / Ю. М. Стріленко, І. Р. Могитич, С. В. Скляр та ін. // К.: – Л.: – 1996. – 586 с. 3. Мельник В.А. Виготовлення рельєфа зі штучного каменю. Методичні вказівки до програмних завдань з предмета «Реставрація скульптури та архітектурної деталі з каменю» для студентів освітньо-кваліфікаційного рівня - «Бакалавр», спеціальність 6.02020601 «Реставрація творів мистецтва».Львів 2015. 4. Мельник В.А., Стасюк О.С. Реставрація архітектурної деталі та творів мистецтва з гіпсу. Методичні вказівки до програмних завдань з предмета «Проект реставрації» для студентів освітньо-кваліфікаційного рівня - «Бакалавр» спеціальності 6.02020601 «Реставрація творів мистецтва». Вид-во НУ «Львівська політехніка», Львів: 2017. 5. Мельник В.А., Стасюк О.С. Ідентифікація та реставрація штучного каменю. Методичні вказівки до програмних завдань з предмета «Проект реставрації» для студентів освітньо-кваліфікаційного рівня - «Бакалавр» спеціальності 6.02020601 «Реставрація творів мистецтва». Вид-во НУ «Львівська політехніка», Львів: 2017. 6. Бокало І.Ю., Мельник В.А., Стасюк О.С., «Реставрація архітектурної деталі та творів мистецтва з глини (кераміки)» до програмних завдань з предмета «Проект реставрації» для студентів освітньо- кваліфікаційного рівня - «Бакалавр» спеціальності 6.02020601 «Реставрація творів мистецтва». Вид-во НУ «Львівська політехніка», Львів: 2017.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).