Проєкт реставрації, частина 4 (курсова робота)
Спеціальність: Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація
Код дисципліни: 6.023.01.E.049
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Лектор: доц.каф. АТР, , к.і.н. Мельник В.А.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Вивчення дисципліни «Проект реставрації» полягає в освоєнні студентами методів та способів вирішення проблем пов’язаних з методами та методикою реставрації творів мистецтва з штучного та натурального каменю. Метою виконання проекту є ознайомлення студента з теоретичними засадами в реставрації творів мистецтва та виконання практичного завдання, що передбачає реставрацію архітектурної деталі. Метою викладання дисципліни є ознайомлення студента з історією, теорією та методикою застосування різноманітних реставраційних матеріалів, котрі застосовуються при реставрації творів мистецтва з каменю. Для розуміння послідовності процесів та оволодіння реставраційними навичками обов’язковим є виконання практичної роботи, що передбачає розчистку, укріплення та доповнення архітектурної деталі або твору мистецтва з каменю. Для практичної реставрації викладачі пропонують студентам об’єкт, на основі якого проводяться усі реставраційні заходи.
Курс покликаний сформувати студента-реставратора як фахівця, що зуміє органічно застосувати у практиці власний рівень знань та творчих навичок у реставрації творів мистецтва з каменю.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Преквізит:Спецпластика, Реставраційне матеріалознавство, Історія декоративно-прикладного мистецтва
Кореквізит: Історичні техніки та технології обробки каменю, Комп`ютерні технології в діагностиці та реставрації каменю, Історія реставрації за фахом
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Проект реставрації» ґрунтується на вивченні наступних навчальних блоків – візуальне науково-технологічне обстеження твору мистецтва з глини, визначення ступіня збереженості і забрудненості, матеріалу, стилістики. Виконання обмірів на основі яких виконується картограма втрат з зазначенням всіх наявних пошкоджень, а також проект реставрації з реконструкцією відсутніх частин керамічної архітектурної деталі. Виконуються підготовка деталі до реставрації. Обов’язковою складовою реставраційної документації є фотофіксація. Фотофіксацію виконується на всіх етапах реставраційних робіт. Вивчається можливість застосування для реставрації синтетичних полімерів, пігментів, біоцидів та антисептиків що їх використовують у реставрації. Вивчення штучних мас, що їх застосовують до реставрації творів мистецтва з штучного каменю. Вивчення дисципліни відбувається методом послідовного викладання матеріалу у формі тематичних блоків.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль:
Захист практичних робіт– 20 %.
Письмово-усний контроль – 10 %.
Залік:
Письмова компонента 30%
Усна компонента 40%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Прибєга Л.В. Основы методики исследования памятников архитектуры. Учебное пособие. – Киев, 1988. – 59 с.
Прибєга Л.В. Методика охорони та реставрації памяток народного зодчества України. – Київ, 1997. – 143 с.
Барановский Е.Ю. Натурные исследования памятников архитектуры. Методические рекомендации. – Москва 1993.
Dick Parry. Niezwtkla technika starozytnosci – Amber, Warszawa 2006 – 283 p.
Sculpture. From Antiquity to Present Day – Taschen, 2006 – 1152 p.
Проєкт реставрації, частина 4 (курсова робота)
Спеціальність: Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація
Код дисципліни: 6.023.02.E.058
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Лектор: доц.каф. АТР, , к.і.н. Мельник В.А.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Вивчення дисципліни «Проект реставрації» полягає в освоєнні студентами методів та способів вирішення проблем пов’язаних з методами та методикою реставрації творів мистецтва з штучного та натурального каменю. Метою виконання проекту є ознайомлення студента з теоретичними засадами в реставрації творів мистецтва та виконання практичного завдання, що передбачає реставрацію архітектурної деталі. Метою викладання дисципліни є ознайомлення студента з історією, теорією та методикою застосування різноманітних реставраційних матеріалів, котрі застосовуються при реставрації творів мистецтва з каменю. Для розуміння послідовності процесів та оволодіння реставраційними навичками обов’язковим є виконання практичної роботи, що передбачає розчистку, укріплення та доповнення архітектурної деталі або твору мистецтва з каменю. Для практичної реставрації викладачі пропонують студентам об’єкт, на основі якого проводяться усі реставраційні заходи.
Курс покликаний сформувати студента-реставратора як фахівця, що зуміє органічно застосувати у практиці власний рівень знань та творчих навичок у реставрації творів мистецтва з каменю.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Преквізит:Спецпластика, Реставраційне матеріалознавство, Історія декоративно-прикладного мистецтва
Кореквізит: Історичні техніки та технології обробки каменю, Комп`ютерні технології в діагностиці та реставрації каменю, Історія реставрації за фахом
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Проект реставрації» ґрунтується на вивченні наступних навчальних блоків – візуальне науково-технологічне обстеження твору мистецтва з глини, визначення ступіня збереженості і забрудненості, матеріалу, стилістики. Виконання обмірів на основі яких виконується картограма втрат з зазначенням всіх наявних пошкоджень, а також проект реставрації з реконструкцією відсутніх частин керамічної архітектурної деталі. Виконуються підготовка деталі до реставрації. Обов’язковою складовою реставраційної документації є фотофіксація. Фотофіксацію виконується на всіх етапах реставраційних робіт. Вивчається можливість застосування для реставрації синтетичних полімерів, пігментів, біоцидів та антисептиків що їх використовують у реставрації. Вивчення штучних мас, що їх застосовують до реставрації творів мистецтва з штучного каменю. Вивчення дисципліни відбувається методом послідовного викладання матеріалу у формі тематичних блоків.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль:
Захист практичних робіт– 20 %.
Письмово-усний контроль – 10 %.
Залік:
Письмова компонента 30%
Усна компонента 40%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Прибєга Л.В. Основы методики исследования памятников архитектуры. Учебное пособие. – Киев, 1988. – 59 с.
Прибєга Л.В. Методика охорони та реставрації памяток народного зодчества України. – Київ, 1997. – 143 с.
Барановский Е.Ю. Натурные исследования памятников архитектуры. Методические рекомендации. – Москва 1993.
Dick Parry. Niezwtkla technika starozytnosci – Amber, Warszawa 2006 – 283 p.
Sculpture. From Antiquity to Present Day – Taschen, 2006 – 1152 p.