Спеціальна хімія
Спеціальність: Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація
Код дисципліни: 6.023.00.O.014
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Хімічна технологія силікатів
Лектор: професор Луцюк Ірина Володимирівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність – здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у галузі образотворчого мистецтва, декоративного мистецтва, реставрації творів мистецтва або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій, положень і методів та володіння навичками, потрібними для вирішення задач спеціальності.
Загальні компетентності:
ЗК6. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
ЗК8. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Фахові компетентності спеціальності:
ФК1. Здатність розуміти базові теоретичні та практичні закономірності створення цілісного продукту предметно-просторового та візуального середовища.
ФК4. Здатність оволодівати різними техніками та технологіями роботи у відповідних матеріалах за спеціалізаціями.
ФК9. Здатність використовувати професійні знання у практичній та мистецтвознавчій діяльності.
Результати навчання: 1. Знання основ теорії в сфері охорони та реставрації культурної спадщини
2. Знання методів аналізу та обробки інформації з різних джерел
3. Знання стадій дослідження твору мистецтва, зміст і порядок їх використання
4. Знання змісту проектної та звітної документації щодо реставрації твору мистецтва
5. Виконувати хіміко-технологічні дослідження творів мистецтва
6. Вміти практично виконувати реставрацію творів мистецтва, та критично оцінювати результати діяльності та аргументовано захищати прийняті рішення
7. Уміння проводити експертизу твору мистецтва та розробляти рекомендації щодо подальшого збереження пам’ятки
8. Уміння працювати над об’єктом в складі групи
9. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань
10. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягти поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Петрографія і прикладне матеріалознавство натурального каменю
Основи хіміко-технологічних процесів в реставрації, частина 1
Спецбіологія
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна “Спеціальна хімія” є дисципліною спеціальності 023 Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація. Дисципліна дає знання про основні закони хімії та основні класи хімічних сполук; розчини, їх характеристику та способи вираження складу розчину; хіміко-технологічні процеси і матеріали для реставраційних робіт; вивчає проблеми довговічності та засоби захисту природних кам'яних матеріалів від корозії.
Вивчення дисципліни відбувається послідовним викладенням теоретичного курсу і проведенням лабораторних занять.
Опис: Основні поняття хімії. Класифікація речовин. Основні закони хімії. Склад матеріалів і способи його подання. Типи хімічного зв’язку. Основні класи неорганічних сполук. Хімічні реактиви. Розчини, характеристика розчинів та способи вираження їхнього складу. Класифікація експлуатаційних середовищ. Характеристика газових, рідких, твердих агресивних середовищ. Проблеми довговічності та захист кам?яних матеріалів від корозії. Класифікація облицювального каменю за довговічністю. Конструктивні та фізико-хімічні засоби захисту природних кам?яних матеріалів від корозії. Вибір хіміко-технологічних процесів і матеріалів для реставраційних робіт. Полімери в реставрації: синтетичні та природні.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та заліковий контроль.
Методи оцінювання знань: виконання та захист лабораторних робіт, виконання та захист контрольної роботи, усне та письмове опитування, тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторні роботи - 25 балів
Тестування у ВНС НУ “Львівська політехніка - 5 балів
Контрольна робота - 10 балів
Залікова робота - 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Базова
1. Романова Н. В. Загальна та неорганічна хімія / Н. В. Романова. – К.-Ірпінь : Перун, 1998. – 480 с.
2. Козак С. І. Хімічні основи корозії конструкційних матеріалів / С. І. Козак, М. В. Никипанчук, М. Г. Котур, В. В. Григораш. – Львів : Ліга-Прес, 2001. – 240 с.
3. Яворський В. Т. Основи теоретичної хімії : підручник / В. Т. Яворський. – Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2008. –348 с.
Допоміжна
1. Будівельне матеріалознавство / [П. В. Кривенко, К. К. Пушкарьова, В. Б. Барановський та ін.]. – К. : ТОВ УВПК “ЕксОб”, 2004. – 704 с..
2. Будівельне матеріалознавство : курс лекцій і практикум / [Л. Й. Дворкін, Ю. В. Гарніцький, В. Л. Шестаков та ін.]; під ред. Л. Й. Дворкіна. – Рівне : УДУВГП, 2002. – 367 с.
3. Большаков В. І. Будівельне матеріалознавство : навч. посіб. / В. І. Большаков, Л. Й. Дворкін. – Дніпропетровськ : РВА “Дніпро-VAL”, 2004. – 677 с.
Інформаційні ресурси
Електронний навчально-методичний комплекс «Спеціальна хімія» для студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», реєстр. номер №Е41-211-53/2015 від 23.02.2015 р. Сертифікат №01019.
.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).