Проєкт реставрації, частина 3 (курсова робота)

Спеціальність: Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація
Код дисципліни: 6.023.01.E.047
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Лектор: к арх. Стасюк О.С., к арх. Бокало І.Ю
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Вивчення дисципліни «Проект реставрації (частина 3)» полягає в освоєнні студентами методів та способів вирішення проблем пов’язаних з методикою реставрації творів мистецтва з штучного каменю в інтер’єрі, ознайомлення студента з теоретичними засадами в реставрації творів мистецтва з каменю та виконання практичного завдання, що передбачає реставрацію архітектурної деталі або скульптури з каменю, які є частиною інтер’єру, ознайомлення студента з методикою виконання перед проектних реставраційних досліджень, оволодіння навиками виконання дослідницьких робіт при реставрації архітектурної деталі або скульптури з каменю в інтер’єрі. Важливим є ознайомлення з історією, теорією та методикою застосування різноманітних реставраційних матеріалів, котрі застосовуються при реставрації творів мистецтва з каменю. Для розуміння послідовності процесів та оволодіння реставраційними навичками обов’язковим є виконання практичної роботи, що передбачає виконання зондажів та шліфів, взяття проб, розчистку, укріплення та доповнення архітектурної деталі або твору мистецтва з каменю. Курс покликаний сформувати студента-реставратора як фахівця, що зуміє органічно застосувати у практиці власний рівень знань та творчих навичок у реставрації творів мистецтва з каменю.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Переквізит: основи проектування, моделювання архітектурної деталі, основи скульптури Кореквізит: понятійний та термінологічний апарат, методологія.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Проект реставрації» ґрунтується на вивченні наступних навчальних блоків – ознайомлення з об’єктами дослідження, ідентифікація матеріалу та об'єкту, візуальне науково-технологічне обстеження твору мистецтва з каменю, визначення ступіня збереженості і забрудненості, матеріалу, стилістики. Опрацювання алгоритму обстежень. Взяття проб для проведення досліджень колористики, засолення, біологічні пошкодження. Виконання шліфів. Виконанняобмірів на основі яких виконується картограма взяття проб такартограма втрат з зазначенням всіх наявних пошкоджень, а також проект реставрації з реконструкцією відсутніх частин твору мистецтва. Обов’язковою складовою реставраційної документації є фотофіксація. Фотофіксацію виконується на всіх етапах реставраційних робіт. Вивчаєтьсяможливістьзастосування для реставрації синтетичних полімерів, пігментів, біоцидів та антисептиків що їх використовують у реставрації. Вивчення штучних мас, що їх застосовують до реставрації творів мистецтва з каменю. Вивчення дисципліни відбувається методом послідовного викладання матеріалу у формі тематичних блоків.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%): усне опитування, робота на парах. - Підсумковий контроль (70%): письмово-усний контроль, захист практичної роботи.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Волошинець В.А., Бевз М.В. Реставраційне матеріалознавство. Львів. 2017. – 128 с. Прибєга Л.В. Основы методики исследования памятников архитектуры. Учебное пособие. – Киев, 1988. – 59 с. Пруцын О. Реставрация и реконструкция архитектурного наследия. Теорети¬ческие и методологические основы реставрации исторического и архитектурного наследия: Учебное пособие. – Москва.: Академия реставрации, 1996. – 91 с. JerzyCiabach. Zywice i tworzywa sztuczne stosowane w konserwacij zabytkow. – Torun, Uniwersytet MikolajaKopernika, 1998. – 237 s. WieslawDomaslowski. Preventiv conservation of stone historical objects.- Torun, UniwersytetMikolajaKopernika, 2003 – 244 s.

Проєкт реставрації, частина 3 (курсова робота)

Спеціальність: Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація
Код дисципліни: 6.023.02.E.057
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Лектор: к арх. Стасюк О.С., к арх. Бокало І.Ю
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Вивчення дисципліни «Проект реставрації (частина 3)» полягає в освоєнні студентами методів та способів вирішення проблем пов’язаних з методикою реставрації творів мистецтва з штучного каменю в інтер’єрі, ознайомлення студента з теоретичними засадами в реставрації творів мистецтва з каменю та виконання практичного завдання, що передбачає реставрацію архітектурної деталі або скульптури з каменю, які є частиною інтер’єру, ознайомлення студента з методикою виконання перед проектних реставраційних досліджень, оволодіння навиками виконання дослідницьких робіт при реставрації архітектурної деталі або скульптури з каменю в інтер’єрі. Важливим є ознайомлення з історією, теорією та методикою застосування різноманітних реставраційних матеріалів, котрі застосовуються при реставрації творів мистецтва з каменю. Для розуміння послідовності процесів та оволодіння реставраційними навичками обов’язковим є виконання практичної роботи, що передбачає виконання зондажів та шліфів, взяття проб, розчистку, укріплення та доповнення архітектурної деталі або твору мистецтва з каменю. Курс покликаний сформувати студента-реставратора як фахівця, що зуміє органічно застосувати у практиці власний рівень знань та творчих навичок у реставрації творів мистецтва з каменю.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Переквізит: основи проектування, моделювання архітектурної деталі, основи скульптури Кореквізит: понятійний та термінологічний апарат, методологія.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Проект реставрації» ґрунтується на вивченні наступних навчальних блоків – ознайомлення з об’єктами дослідження, ідентифікація матеріалу та об'єкту, візуальне науково-технологічне обстеження твору мистецтва з каменю, визначення ступіня збереженості і забрудненості, матеріалу, стилістики. Опрацювання алгоритму обстежень. Взяття проб для проведення досліджень колористики, засолення, біологічні пошкодження. Виконання шліфів. Виконанняобмірів на основі яких виконується картограма взяття проб такартограма втрат з зазначенням всіх наявних пошкоджень, а також проект реставрації з реконструкцією відсутніх частин твору мистецтва. Обов’язковою складовою реставраційної документації є фотофіксація. Фотофіксацію виконується на всіх етапах реставраційних робіт. Вивчаєтьсяможливістьзастосування для реставрації синтетичних полімерів, пігментів, біоцидів та антисептиків що їх використовують у реставрації. Вивчення штучних мас, що їх застосовують до реставрації творів мистецтва з каменю. Вивчення дисципліни відбувається методом послідовного викладання матеріалу у формі тематичних блоків.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%): усне опитування, робота на парах. - Підсумковий контроль (70%): письмово-усний контроль, захист практичної роботи.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Волошинець В.А., Бевз М.В. Реставраційне матеріалознавство. Львів. 2017. – 128 с. Прибєга Л.В. Основы методики исследования памятников архитектуры. Учебное пособие. – Киев, 1988. – 59 с. Пруцын О. Реставрация и реконструкция архитектурного наследия. Теорети¬ческие и методологические основы реставрации исторического и архитектурного наследия: Учебное пособие. – Москва.: Академия реставрации, 1996. – 91 с. JerzyCiabach. Zywice i tworzywa sztuczne stosowane w konserwacij zabytkow. – Torun, Uniwersytet MikolajaKopernika, 1998. – 237 s. WieslawDomaslowski. Preventiv conservation of stone historical objects.- Torun, UniwersytetMikolajaKopernika, 2003 – 244 s.