Реставрація архітектурної деталі з каменю, частина 2

Спеціальність: Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація
Код дисципліни: 6.023.02.E.055
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Лектор: Олена Степанівна Стасюк - к.арх., доцент
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Вивчення дисципліни «Реcтаврація скульптури з каменю ( частина 2)» полягає у оволодінні методикою та технологією реставрації скульптури з каменю, розвитку технічного та аналітичного мислення. Ознайомлення студента з методикою вивчення та використання оригіналів та аналогів при реставрації скульптури з каменю, оволодіння методикою виконання розчистки, відсолення, зміцнення, склеювання та доповненення кам’яної скульптури та технікою і технологією підбору матеріалів в умовах реставрації, а також підготовці студентів до самостійного вирішення питань пов’язаних з реставрацією каменю. Курс покликаний сформувати студента-реставратора як фахівця, що зуміє органічно застосувати у практиці власний рівень знань та творчих навичок у реставрації скульптури з каменю.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Переквізит: Історія декоративно-прикладного мистецтва, реставраційне матеріалознавство, історичні техніки та технології обробки каменю. Кореквізит: понятійний та термінологічний апарат, методологія.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Реcтаврація скульптури з каменю» ґрунтується на вивченні наступних навчальних блоків – ознайомлення з основними видами натурального та штучного каменю, їх складом, технічними характеристиками та властивостями. Вивчення методики перед проектних досліджень при виконанні реставраційних робіт на скульптурі з каменю, візуальне науково-технологічне обстеження твору мистецтва з каменю, визначення ступеня збереженості і забрудненості, матеріалу, стилістики. Опрацювання алгоритму обстежень. Взяття проб для проведення досліджень колористики, засолення, біологічних пошкодження. Виконання шліфів. Виконання обмірів на основі яких виконується картограма взяття проб та картограма втрат з зазначенням всіх наявних пошкоджень. Методика складання програми проведення реставраційних робіт. Вивчення методик розчистки, склеювання, доповнення та реконструкції відсутніх частин твору мистецтва, зміцнення та гідрофобізації скульптури з каменю. Вивчається можливість застосування для реставрації синтетичних полімерів, пігментів, біоцидів та антисептиків що їх використовують у реставрації. Вивчення штучних мас, що їх застосовують до реставрації творів мистецтва з каменю. Вивчення дисципліни відбувається методом послідовного викладання матеріалу у формі тематичних блоків.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%): усне опитування, виступи на семінарах, робота на парах. Підсумковий контроль (70%): письмово-усний контроль, захист практичної роботи.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Волошинець В.А., Бевз М.В. Реставраційне матеріалознавство. Львів. 2017. – 128 с. Прибєга Л.В. Основы методики йсследования памятников архитектуры. Учебное пособє. – Кєв, 1988. – 59 с. Пруцын О. Реставрация й реконструкция архитектурного наследия. Теорети¬ческє й методологическє основы реставраций йсторического й архитектурного наследия: Учебное пособє. – Москва.: Академия реставраций, 1996. – 91 с. JерзиЦіабач. Зиwіце і тwорзиwа сзтуцзне стосоwане w консерwаціj забиткоw. – Торун, Уніwерситет МіколаjаКоперніка, 1998. – 237 с. WіеслаwДомаслоwскі. Превентів цонсерватіон оф стоне гісторіцал обjецц.- Торун, УніwерситетМіколаjаКоперніка, 2003 – 244 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).